ANALYSE
13. januar 2025
Analysens hovedpointer
•
•
Der er ikke afsat tilstrækkelige midler til at implementere digital teknologiforståelse
i folkeskoleelevernes skemaer.
Det er langt dyrere at indføre digital teknologiforståelse i allerede eksisterende fag
(som det er besluttet), sat overfor hvad det koster, hvis man indførte det som obli-
gatorisk fag på mellemtrinnet og valgfag i udskolingen.
Der er enighed i fagkundskaben og blandt centrale aktører om, at digital teknolo-
giforståelse bør være et selvstændigt fag i folkeskolen.
•
Analysen er udarbejdet i januar 2025 af po-
litisk seniorrådgiver Jesper Enemark Chri-
stiansen og programleder Anette Lerche
fra DM. Der anvendes tal fra Københavns
Professionshøjskole ift. efteruddannelses-
omkostninger.
Hvis du har spørgsmål til analysen, kan du
kontakte programleder Anette Lerche på
spørgsmål til brug af analysen i pressen,
kan du kontakte DM’s pressevagt på 29 11
60 80.
1