L 112 Forslag til lov om anlæg af en tredje Limfjordsforbindelse.

Af: Transportminister Thomas Danielsen (V)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2023-24
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 47

Vil ministeren i forlængelse af ministerens svar på L 112 - spørgsmål 44 redegøre for, hvorfor ministeren ikke mener, de beregninger kan foretages, når den nye regnemodel for grønt BNP er klar og tilgængelig, som det bl.a. følger af artiklen ”Økonomer klar med ny grøn regnemodel til Finansministeriet: Skader på miljø og klima koster trecifret milliardbeløb om året” bragt af Altinget den 27. januar 2023? Og i det tilfælde, at regnemodellerne er tilgængelige, vil ministeren da med afsæt i beregningsgrundlaget for Grønt BNP få foretaget beregninger af omkostningerne ved tabte rekreative ressourcer som følge af anlæg af en 3. limfjordsforbindelse?
Dato: 25-04-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser
Dokumentdato: 29-04-2024
Modtaget: 29-04-2024
Omdelt: 29-04-2024

L 112 - svar på spm. 47 om ministeren, i forlængelse af ministerens svar på L 112 - spørgsmål 44 vil redegøre for, hvorfor ministeren ikke mener, de beregninger kan foretages, når den nye regnemodel for grønt BNP er klar og tilgængelig, som det bl.a. følger af artiklen ”Økonomer klar med ny grøn regnemodel til Finansministeriet: Skader på miljø og klima koster trecifret milliardbeløb om året” bragt af Altinget den 27. januar 2023

Svar på TRU L 112 spm. 47 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 25-04-2024
Modtaget: 25-04-2024
Omdelt: 25-04-2024

Spm. om ministeren, i forlængelse af ministerens svar på L 112 - spørgsmål 44 vil redegøre for, hvorfor ministeren ikke mener, de beregninger kan foretages, når den nye regnemodel for grønt BNP er klar og tilgængelig, som det bl.a. følger af artiklen ”Økonomer klar med ny grøn regnemodel til Finansministeriet: Skader på miljø og klima koster trecifret milliardbeløb om året” bragt af Altinget den 27. januar 2023

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Spm. 47 (omtryk) (pdf-version)
Html-version