Skatteudvalget 2023-24
L 100 Bilag 12
Offentligt
2854585_0001.png
Til lovforslag nr.
L 100
Folketinget 2023-24
Betænkning afgivet af Skatteudvalget den 0. april 2024
1. udkast
til
Betænkning
over
Forslag til lov om ændring af lov om spil
(Styrket indsats mod matchfixing, forbedrede sanktionsmuligheder, hjemmel til øget databehandling, ændrede gebyrer for
spilleautomater og diverse justeringer af spilområdet)
[af skatteministeren (Jeppe Bruus)]
1. Ændringsforslag
Skatteministeren har stillet 17 ændringsforslag til lovfor-
slaget.
2. Indstillinger
<>
Siumut, Inuit Ataqatigiit, Sambandsflokkurin og
Javnaðarflokkurin havde ved betænkningsafgivelsen ikke
medlemmer i udvalget og dermed ikke adgang til at komme
med indstillinger eller politiske bemærkninger i betænknin-
gen.
En oversigt over Folketingets sammensætning er optrykt
i betænkningen.
3. Politiske bemærkninger
<Parti/partier>
<>
4. Ændringsforslag med bemærkninger
Ændringsforslag
Af
skatteministeren,
tiltrådt af <>:
Til titlen
1)
I
undertitlen
ændres »matchfixing« til: »aftalt spil«.
[Sproglig justering af undertitlen]
Til § 1
2)
I den under
nr. 6
foreslåede
§ 12
ændres i
stk. 3
»Databeskyttelsesforordningens artikel 13, 14 og 15« til:
»Artikel 13-15 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning
(EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske
personer i forbindelse med behandling af personoplysninger
og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophæ-
velse af direktion 95/46/EF (databeskyttelsesforordningen)«.
[Korrektion af henvisning til EU-retten]
3)
I det under
nr. 15
foreslåede
§ 29, stk. 3,
indsættes
efter »udbyde«: »og arrangere«.
[Sprogbrug ensrettes med § 29, stk. 1]
4)
I den under
nr. 17
foreslåede
§ 32 a
ændres i
stk. 2
»en ansøger« til: »ansøger«.
[Sproglig korrektion]
5)
I den under
nr. 17
foreslåede
§ 32 c
ændres i
stk. 2
»Tilladelse skal ikke gives« til: »Tilladelse gives ikke«.
[Sproglig korrektion]
6)
I den under
nr. 22
foreslåede
§ 42
ændres
i stk. 2,
1. pkt.,
»tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af
onlinekasino« til: »tilladelse til udbud af både væddemål, jf.
§ 11 og drift af onlinekasino, jf. § 18«.
[Sprogbrug og henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med §
42, stk. 1]
7)
I den under
nr. 22
foreslåede
§ 42
indsættes i
stk. 5
efter 1. pkt.:
DokumentId
Journalnummer
L 100 - 2023-24 - Bilag 12: 1. udkast til betænkning
2854585_0002.png
2
»Gebyret skal indbetales senest samtidig med indgivelse
af ansøgningen.«
[Gebyret for en omsætningsbegrænset tilladelse til vædde-
mål skal også indbetales senest samtidig med indgivelsen af
ansøgningen]
8)
I den under
nr. 22
foreslåede
§ 42 a
ændres
i stk. 1,
1. pkt.,
»tilladelse til en spilleverandør« til: »tilladelse som
spilleverandør«.
[Sproglig justering]
9)
I den under
nr. 23
foreslåede
§ 42
ændres i
stk. 2,
1. pkt.,
»tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af
onlinekasino« til: »tilladelse til udbud af både væddemål, jf.
§ 11 og drift af onlinekasino, jf. § 18«.
[Sprogbrug og henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med §
42, stk. 1]
10)
I den under
nr. 23
foreslåede
§ 42
indsættes i
stk. 5
efter 1. pkt.:
»Gebyret skal indbetales senest samtidig med indgivelse
af ansøgningen.«
[Gebyret for en omsætningsbegrænset tilladelse til vædde-
mål skal også indbetales senest samtidig med indgivelsen af
ansøgningen]
11)
I den under
nr. 23
foreslåede
§ 42 a
ændres i
stk. 1,
1. pkt.,
»tilladelse til en spilleverandør« til: »tilladelse som
spilleverandør«.
[Sproglig justering]
12)
Den under
nr. 23
foreslåede
§ 42 g
affattes således:
Ȥ 42 g.
For tilladelser til opstilling og drift af gevinstgi-
vende spilleautomater, jf. § 19, stk. 1, betales et årligt gebyr
afhængigt af tilladelsesindehavers årlige afgiftspligtige spil-
leindtægt, jf. § 12 i lov om afgifter af spil, til spillemyndig-
heden. Gebyret skal betales senest 1 måned efter, at tilladel-
sen har fået virkning, og efterfølgende årligt inden udgangen
af januar måned efter følgende skala:
Spilleindtægtens størrelse
Gebyr
(2010-niveau)
5.000.000 kr. indtil 10.000.000 kr.
10.000.000 kr. indtil 15.000.000 kr.
15.000.000 kr. indtil 20.000.000 kr.
20.000.000 kr. indtil 25.000.000 kr.
25.000.000 kr. indtil 35.000.000 kr.
35.000.000 kr. indtil 50.000.000 kr.
50.000.000 kr. indtil 75.000.000 kr.
75.0000.000 kr. indtil 100.000.000 kr.
100.000.000 kr. indtil 125.000.000 kr.
125.000.000 kr. indtil 250.000.000 kr.
250.000.000 kr. indtil 375.000.000 kr.
375.000.000 kr. og derover
88.900 kr.
123.000 kr.
158.700 kr.
241.900 kr.
325.200 kr.
499.700 kr.
674.100 kr.
880.300 kr.
1.100.300 kr.
2.220.500 kr.
3.330.700 kr.
4.361.700 kr.
«
[Skalaen for gebyret for gevinstgivende spilleautomater, der
betales årligt afhængigt af tilladelsesindehaverens årlige af-
giftspligtige spilleindtægt, ændres]
13)
I den under
nr. 24
foreslåede ændring af
§ 43, stk. 1,
1. pkt.,
ændres »tilsynsmyndighed for« til: »tilsynsmyndig-
hed for,«.
[Sproglig korrektion]
14)
I den under
nr. 27
foreslåede ændring af
§ 43, stk. 2,
der bliver stk. 3, ændres »tilsynsområde« til: »tilsynsområ-
de,«.
[Sproglig korrektion]
15)
I den under
nr. 39
foreslåede
§ 49 a
ændres i
stk. 2, 1.
pkt.,
»med denne lov« til: »med afgørelsen«.
[Sproglig justering]
16)
I den under
nr. 44
foreslåede
§ 54 a
indsættes i
stk. 2,
1. pkt.,
efter »§ 49 a, stk. 1,«: »vedrørende forhold,«.
[Sproglig justering for at tydeliggøre, at det er forholdene og
ikke påbuddet, der skal bringes i orden straks]
17
I den under
nr. 44
foreslåede
§ 54 a
udgår i
stk. 3, 1.
pkt.,
»mundtlige«.
[Sproglig justering for at tydeliggøre, at en klage over et
mundtligt påbud, der efterfølgende meddeles skriftligt, ikke
har opsættende virkning]
Bemærkninger
Til nr. 1
Det fremgår af lovforslagets undertitel, at lovforslaget
omhandler »Styrket indsats mod matchfixing, forbedrede
Under 100.000
100.000 kr. indtil 250.000 kr.
250.000 kr. indtil 500.000 kr.
500.000 kr. indtil 1.000.000 kr.
1.000.000 kr. indtil 2.500.000 kr.
2.500.000 kr. indtil 5.000.000 kr.
1.300 kr.
2.100 kr.
5.200 kr.
10.400 kr.
24.800 kr.
44.900 kr.
L 100 - 2023-24 - Bilag 12: 1. udkast til betænkning
2854585_0003.png
3
sanktionsmuligheder, hjemmel til øget databehandling, æn-
drede gebyrer for spilleautomater og diverse justeringer af
spilområdet«.
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »matchfix-
ing« til »aftalt spil«.
Ordet matchfixing har været brugt i forbindelse med den
politiske aftale, der ligger til grund for lovforslaget, og har
derfor fremgået af undertitlen, men da lovteksten bruger
aftalt spil, ændres undertitlen hertil.
Der er tale om en sproglig justering, og der er således
ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændrings-
forslaget.
Til nr. 2
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 6, at der i lov om spil
indsættes to nye bestemmelser, §§ 12 og 12 a. Som § 12,
stk. 3, foreslås det at indsætte: »Stk. 3. Databeskyttelsesfor-
ordningens artikel 13, 14 og 15 finder ikke anvendelse på
spillemyndighedens og tilladelsesindehavers behandling af
personoplysninger, når oplysningerne er videregivet i hen-
hold til stk. 1 og 4, og oplysningerne behandles med henblik
på forebyggelse og bekæmpelse af aftalt spil.«
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »Databe-
skyttelsesforordningens artikel 13, 14 og 15« til »Artikel
13-15 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU)
2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske person-
er i forbindelse med behandling af personoplysninger og om
fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af
direktion 95/46/EF (databeskyttelsesforordningen)«.
Der er tale om en korrektion (præcisering) af henvisnin-
gen til EU-retten, og der er således ikke tilsigtet nogen ind-
holdsmæssig ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 3
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 15, at der i lov om spil
indsættes som § 29, stk. 3: »Stk. 3. Tilladelsesindehaver skal
straks informere spillemyndigheden, hvis der sker væsentli-
ge ændringer af de forudsætninger, hvorpå en tilladelse til at
udbyde spil er givet.«
Med ændringsforslaget foreslås det, at der i det foreslåe-
de § 29, stk. 3, efter »udbyde« indsættes »og arrangere«,
så sprogbrug ensrettes med § 29, stk. 1. Dermed fremstår
sprogbrugen ens i hele bestemmelsen. Ensretningen har ikke
nogen indholdsmæssig betydning for forslaget.
Til nr. 4
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 17, at der i lov om
spil indsættes et nyt kapitel 4 a med bestemmelserne §§ 32
a–32 c. Det foreslås i § 32 a, stk. 2, at »Tilladelse som
spilleverandør kan gives til selskaber m.v. (juridiske person-
er), der ikke er etableret her i landet eller i et andet EU-
eller EØS-land, såfremt en ansøger har udpeget en godkendt
repræsentant, jf. § 30.«
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »en ansø-
ger« til »ansøger«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således
ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændrings-
forslaget.
Til nr. 5
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 17, at der i lov om spil
indsættes et nyt kapitel 4 a med bestemmelserne §§ 32 a–32
c. Det foreslås i § 32 c, stk. 2, at »Tilladelse skal ikke gives,
hvis ansøgeren, reelle ejere, medlemmer af direktion eller
bestyrelse eller andre, der kan øve en bestemmende indfly-
delse på virksomhedens drift, har udvist en sådan adfærd,
at der er grund til at antage, at virksomheden ikke vil blive
drevet på forsvarlig måde.«
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse
skal ikke gives« til »tilladelse gives ikke«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således
ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændrings-
forslaget.
Til nr. 6
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 22, at §§ 42 og 42
a i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42–42
f. Det foreslås i § 42, stk. 2, 1. pkt., at »For indgivelse af
ansøgning om tilladelse til at udbyde både væddemål og
drift af onlinekasino skal ansøgeren betale et samlet gebyr
på 350.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden, jf. dog
stk. 4-6.«
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse
til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino« til
»tilladelse til udbud af både væddemål, jf. § 11 og drift af
onlinekasino, jf. § 18«.
Der er tale om, at sprogbrug og henvisninger i § 42, stk.
2, ensrettes med § 42, stk. 1, og der er således ikke tilsigtet
nogen indholdsmæssige ændringer med ændringsforslaget.
Til nr. 7
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i
lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42–42 f. Det
foreslås i § 42, stk. 5, at »For tilladelser af maksimalt 1
års varighed udstedt til udbud af væddemål, jf. § 11, stk. 4,
hvor spilleomsætningen ikke må overstige 5.000.000 kr., og
tilbagebetalingsprocenten ikke må overstige 20 pct., betales
et gebyr på 50.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden
til dækning af de samlede omkostninger ved behandling af
ansøgningen, udstedelse af tilladelse og tilsyn med tilladel-
sesindehaveren. Afvises ansøgningen, eller gives der afslag
på ansøgningen, tilbagebetales 25.000 kr. (2010-niveau) til
ansøger.«
Med ændringsforslaget foreslås det, at der efter 1. pkt.
indsættes: »Gebyret skal indbetales senest samtidig med
indgivelse af ansøgningen.«
Bestemmelsen omhandler omsætningsbegrænsede tilla-
delser til væddemål. Indbetalingen af gebyret for omsæt-
ningsbegrænsende tilladelser er den samme som ved ind-
tægtsbegrænsede tilladelser, som fremgår af § 42, stk. 4
og 6. Den pågældende sætning om gebyrets indbetaling er
dog ved en fejl ikke indsat i § 42, stk. 5. Bestemmelsen
findes også i den gældende § 42, stk. 5, og gebyret forud-
sættes i praksis betalt senest samtidigt med indgivelse af
ansøgningen. Der er derfor ikke tale om materiel ændring af
retstilstanden, men en ensretning af opbygningen af bestem-
L 100 - 2023-24 - Bilag 12: 1. udkast til betænkning
2854585_0004.png
4
melserne om indtægtsbegrænsede og omsætningsbegrænse-
de tilladelser.
Til nr. 8
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i
lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42–42 f. Det
foreslås i § 42 a, stk. 1, at, »For indgivelse af ansøgning
om tilladelse til en spilleverandør, jf. § 24 a, skal ansøger
betale et gebyr på 49.200 kr. (2010-niveau) til spillemyn-
digheden. Gebyret skal betales samtidig med indgivelse af
ansøgningen.«
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse
til en spilleverandør« til »tilladelse som spilleverandør«.
Der er tale om en sproglig justering, og der er således
ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændrings-
forslaget.
Til nr. 9
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42–42 f i lov
om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42–42 g. Det fore-
slås i § 42, stk. 2, 1. pkt., at »For indgivelse af ansøgning
om tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af online-
kasino skal ansøgeren betale et samlet gebyr på 350.000 kr.
(2010-niveau) til spillemyndigheden, jf. dog stk. 4-6«.
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse
til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino« til
»tilladelse til udbud af både væddemål, jf. § 11 og drift af
onlinekasino, jf. § 18«.
Der er tale om, at sprogbrug og henvisninger i § 42, stk.
2, ensrettes med § 42, stk. 1, og der er således ikke tilsigtet
nogen indholdsmæssige ændringer med ændringsforslaget.
Til nr. 10
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42–42 f i
lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42–42 g. Det
foreslås i § 42, stk. 5, at »For tilladelser af maksimalt 1
års varighed udstedt til udbud af væddemål, jf. § 11, stk. 4,
hvor spilleomsætningen ikke må overstige 5.000.000 kr., og
tilbagebetalingsprocenten ikke må overstige 20 pct., betales
et gebyr på 50.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden
til dækning af de samlede omkostninger ved behandling af
ansøgningen, udstedelse af tilladelse og tilsyn med tilladel-
sesindehaveren. Afvises ansøgningen, eller gives der afslag
på ansøgningen, tilbagebetales 25.000 kr. (2010-niveau) til
ansøger.«
Med ændringsforslaget foreslås det, at der efter 1. pkt.
indsættes: »Gebyret skal indbetales senest samtidig med
indgivelse af ansøgningen.«
Bestemmelsen omhandler omsætningsbegrænsede tilla-
delser til væddemål. Indbetalingen af gebyret for omsæt-
ningsbegrænsende tilladelser er den samme som ved ind-
tægtsbegrænsede tilladelser, som fremgår af § 42, stk. 4
og 6. Den pågældende sætning om gebyrets indbetaling er
dog ved en fejl ikke indsat i § 42, stk. 5. Bestemmelsen
findes også i den gældende § 42, stk. 5, og gebyret forud-
sættes i praksis betalt senest samtidigt med indgivelse af
ansøgningen. Der er derfor ikke tale om materiel ændring af
retstilstanden, men en ensretning af opbygningen af bestem-
melserne om indtægtsbegrænsede og omsætningsbegrænse-
de tilladelser.
Til nr. 11
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42–42 f i
lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42–42 g. Det
foreslås i § 42 a, stk. 1, at, »For indgivelse af ansøgning
om tilladelse til en spilleverandør, jf. § 24 a, skal ansøger
betale et gebyr på 49.200 kr. (2010-niveau) til spillemyn-
digheden. Gebyret skal betales samtidig med indgivelse af
ansøgningen.«
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse
til en spilleverandør« til »tilladelse som spilleverandør«.
Der er tale om en sproglig justering, og der er således
ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændrings-
forslaget.
Til nr. 12
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42–42 f i
lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42–42 g. Det
foreslås i § 42 g, at der for gevinstgivende spilleautomater
betales et årligt gebyr afhængigt af tilladelsesindehaverens
årlige afgiftspligtige spilleindtægt efter en skala.
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre skalaen for
gebyret for gevinstgivende spilleautomater, der betales årligt
afhængigt af tilladelsesindehaverens årlige afgiftspligtige
spilleindtægt.
Skalaen ændres for at indføre flere trin. Med ændringen
af skalaen fra 13 til 18 trin bliver intervallet for nogle af
trinnene mindre i forhold til skalaen som foreslået i lovfor-
slaget og dermed bliver forskellen på det gebyr, der skal
betales, også mindre. Ændringen af skalaen ændrer margi-
nalt de samlede gebyrindtægter i forhold til skalaen som
foreslået i lovforslaget.
Til nr. 13
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 24, at i lov om
spil § 43, stk. 1, 1. pkt., indsættes efter »betingelserne for
tilladelsen«: »og den lovgivning, som spillemyndigheden
er tilsynsmyndighed for efter spillemyndighedens nærmere
anvisning herom«.
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilsyns-
myndighed for« til »tilsynsmyndighed for,«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således
ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændrings-
forslaget.
Til nr. 14
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 27, at i lov om spil
§ 43, stk. 2, der bliver stk. 3, ændres »lovens krav« til:
»lovgivningen på spillemyndighedens tilsynsområde efter
spillemyndighedens nærmere anvisninger herom«.
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilsynsom-
råde« til »tilsynsområde,«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således
ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændrings-
forslaget.
L 100 - 2023-24 - Bilag 12: 1. udkast til betænkning
2854585_0005.png
5
Til nr. 15
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 39, at i lov om spil
indsættes som § 49, stk. 2, 1. pkt., »Afgørelser efter stk.
1 kan meddeles mundtligt, hvis der er overhængende eller
betydelig fare for, at formålet med denne lov forspildes.«
Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »med denne
lov« til »med afgørelsen«.
Der er tale om en sproglig justering. Det mundtlige på-
bud skal give Spillemyndigheden adgang til at skride til
handling med det samme i tilsynssager, hvor formålet med
en efterfølgende meddelelse af et skriftligt påbud ellers for-
spildes. Ordlyden foreslås derfor ændret, så det er formålet
med afgørelsen om et påbud, der ville blive forspildt, hvis
påbuddet skal meddeles efterfølgende skriftligt.
Til nr. 16
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 44, at der i kapitel
10 i lov om spil indsættes § 54 a. I § 54 a, stk. 2, 1. pkt.,
foreslås det, at »Klager over spillemyndighedens afgørelser
om påbud efter § 49 a, stk. 1, som skal bringes i orden
straks, har ikke opsættende virkning.«
Med ændringsforslaget foreslås det, at der efter »§ 49 a,
stk. 1,« indsættes »vedrørende forhold«.
Der er tale om en sproglig justering for at tydeliggøre, at
det er forholdene og ikke påbuddet, der skal bringes i orden
straks, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 17
Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 44, at der i kapitel 10
i lov om spil indsættes § 54 a. I § 54 a, stk. 3, foreslås det at
»Klager over spillemyndighedens mundtlige afgørelser truf-
fet efter § 49 a, stk. 2, har ikke opsættende virkning. Lands-
skatteretten eller skatteankeforvaltningen kan dog tillægge
en klage opsættende virkning, hvis særlige omstændigheder
taler derfor. Landsskatterettens afgørelse kan træffes af en
retsformand eller en kontorchef i skatteankeforvaltningen
efter bemyndigelse fra Landsskatterettens ledende retsfor-
mand.«
Med ændringsforslaget foreslås det at lade ordet »mundt-
lige« udgå.
Der er tale om en sproglig justering for at tydeliggøre, at
en klage over et mundtligt påbud, der efterfølgende medde-
les skriftligt, ikke har opsættende virkning.
Ændringen foreslås for at gøre det klart, at en klage over
et påbud, der oprindelig er meddelt mundtligt, ikke opsæt-
tende virkning.
5. Udvalgsarbejdet
Lovforslaget blev fremsat den 31. januar 2024 og var til
1. behandling den 7. februar 2024. Lovforslaget blev efter 1.
behandling henvist til behandling i Skatteudvalget.
Oversigt over lovforslagets sagsforløb og dokumenter
Lovforslaget og dokumenterne i forbindelse med ud-
valgsbehandlingen kan læses under lovforslaget på Folketin-
gets hjemmeside www.ft.dk.
Møder
Udvalget har behandlet lovforslaget i <antal> møder.
Høringssvar
Et udkast til lovforslaget har inden fremsættelsen været
sendt i høring, og Skatteministeriet sendte den 3. november
2023 dette udkast til udvalget, jf. SAU alm. del – bilag
36. Den 30. januar 2024 sendte skatteministeren høringssva-
rene og et høringsnotat til udvalget.
Bilag
Under udvalgsarbejdet er der omdelt <11> bilag på lov-
forslaget.
Skriftlige henvendelser
Udvalget har under udvalgsarbejdet modtaget <1> skrift-
lig henvendelse om lovforslaget.
Deputationer
Udvalget har under udvalgsarbejdet modtaget <1> depu-
tation, der mundtligt har redegjort for sin holdning til lovfor-
slaget.
Spørgsmål
Udvalget har under udvalgsarbejdet stillet <4> spørgsmål
til skatteministeren til skriftlig besvarelse, som ministeren
har besvaret.
Anders Kronborg (S) Benny Engelbrecht (S) Louise Mehnke (S) Jesper Petersen (S)
fmd.
Malte Larsen (S)
Per Husted (S) Simon Kollerup (S) Thomas Jensen (S) Thomas Skriver Jensen (S) Jan E. Jørgensen (V)
Kim Valentin (V) Torsten Schack Pedersen (V) Hans Andersen (V) Mohammad Rona (M) Charlotte Bagge Hansen (M)
Hans Kristian Skibby (DD) Dennis Flydtkjær (DD) Steffen W. Frølund (LA) Sólbjørg Jakobsen (LA) Rasmus Jarlov (KF)
Dina Raabjerg (KF) Lars-Christian Brask (LA) Peter Kofod (DF) Sigurd Agersnap (SF)
nfmd.
Lisbeth Bech-Nielsen (SF)
Carl Valentin (SF) Pelle Dragsted (EL) Samira Nawa (RV) Christina Olumeko (ALT)
Siumut, Inuit Ataqatigiit, Sambandsflokkurin og Javnaðarflokkurin havde ikke medlemmer i udvalget.
L 100 - 2023-24 - Bilag 12: 1. udkast til betænkning
2854585_0006.png
6
Socialdemokratiet (S)
Venstre, Danmarks Liberale Parti (V)
Danmarksdemokraterne – Inger Støjberg (DD)
Socialistisk Folkeparti (SF)
Liberal Alliance (LA)
Moderaterne (M)
Det Konservative Folkeparti (KF)
Enhedslisten (EL)
50
22
16
15
15
14
10
9
Radikale Venstre (RV)
Dansk Folkeparti (DF)
Alternativet (ALT)
Siumut (SIU)
Inuit Ataqatigiit (IA)
Sambandsflokkurin (SP)
Javnaðarflokkurin (JF)
Uden for folketingsgrupperne (UFG)
7
7
5
1
1
1
1
5