Børne- og Undervisningsudvalget 2023-24
BUU Alm.del
Offentligt
2877934_0001.png
Børne- og Undervisningsudvalget
Christiansborg
Svar på alm. del
spørgsmål 263
I brev af 10. maj 2024 har udvalget efter ønske fra Anne Hegelund (EL)
stillet mig følgende spørgsmål:
Alm. del
spørgsmål 263:
Vil ministeren fremsende en opgørelse over, hvor stor en andel af de gym-
nasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud
m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
både opgjort
samlet på institutionstype (Alm, VUC og erhvervsskoler) og for de enkelte
institutioner?
Svar:
I henhold til lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og al-
men voksenuddannelse mv. § 37 og lov om institutioner for erhvervsrettet
uddannelse § 22 disponerer de statsligt selvejende institutioner frit over
deres samlede statstilskud og kan opspare tilskud til anvendelse i følgende
finansår. Det vurderes derfor ikke retvisende at koble udvalgte takstfast-
satte indtægter, der udgør en del af ét samlet tilskud, som skal disponeres
til institutionens samlede uddannelsesaktiviteter, sammen med enkelte ud-
giftsmæssige formål.
Videre vurderes grundtilskud, herunder også udkantstilskud, til at være in-
stitutionsspecifikke driftstilskud, som ikke direkte kan henføres til under-
visningen. Denne besvarelse er på den baggrund afgrænset til at omfatte
fuldtidsgymnasiale undervisningstaxametertilskud samt undervisningsta-
xameter for Gymnasial supplering (GS). Hertil opgøres skyggeårselevstil-
skud til ASF-klasser samt pædagogikum som øvrige undervisningsrelate-
rede tilskud.
Institutionernes udgifter til undervisningens udførelse på de gymnasiale
uddannelser tager udgangspunkt i institutionernes formålskontering i for-
bindelse med aflæggelse af regnskab i 2022. Det bemærkes, at der kan
forekomme forskelle i konteringspraksis mellem institutionerne, ligesom
det for enkelte institutioner ikke har været muligt at opgøre de specifikke
udgifter til undervisning på de gymnasiale uddannelser. Håndtering heraf
fremgår af anmærkning til tabeller i bilag.
Børne- og Undervisningsministeriet
4. juni 2024
Sagsnr.: 24/16816
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
2877934_0002.png
Med udgangspunkt i ovenstående forudsætninger er opgørelsen udar-
bejdet i tabel 1. Tabellen viser undervisningsrelaterede indtægter og ud-
gifter med udgangspunkt i finansåret 2022 fordelt på institutionstype. I
bilag 1, tabel 1 er samme opgørelse udarbejdet på institutionsniveau.
Side 2/9
Tabel 1
Undervisningsrelaterede indtægter og udgifter pr. institutionstype - 2022
Undervis-
Øvrige un- Gymnasiale un-
ningsta- dervisnings- dervisningsud-
xameter
indtægter
gifter
Institutionstype (mio. kr., 22-pl)
Almene gymnasier
Erhvervsskoler mv.
Voksenuddannelsescentre*
5.307
2.788
341
68
61
15
5.619
2.720
337
-244
129
19
Forskel
Anm.: Indtægter fra undervisningstaxameter omfatter institutionernes indtægter fra undervisningstaxametre
til fuldtidsgymnasiale uddannelser og GS (§ 20.41.01.10, 20.42.02.10 samt 20.42.11.10 på finansloven). Videre
er taxameterlignende særtilskud under 20.41.05 og 20.42.05 medtalt. Øvrige undervisningsindtægter
omfatter skyggeårselevstilskud til ASF-klasser (§20.48.02.30) samt tilskud til pædagogikum (§ 20.76.11.10).
Gymnasiale undervisningsudgifter er baseret på formålskonteringen i institutionernes regnskaber for 2022.
Udgifter til GS og pædagogikum er medtalt i gymnasiale undervisningsudgifter. Kolonnen ”Forskel” angiver
undervisningstaxameter plus øvrige undervisningsindtægter fratrukket udgifter. Afvigelse mellem totaler og
akkumulerede værdier skyldes afrunding.
* Det har ikke været muligt at retvisende opgøre HF og VUC Fyn og VUC Storstrøms fuldtidsgymnasiale
undervisningsrelaterede udgifter. Disse to institutioner er således udeladt i opgørelsen.
Kilde: Børne- og Undervisningsministeriet, institutionernes egne regnskaber
Med venlig hilsen
Mattias Tesfaye
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
2877934_0003.png
Bilag 1: Undervisningsrelaterede indtægter og udgifter for
selvejende institutioner
2022
Tabel 1
Almene gymnasier
22-pl
mio. kr.
Side 3/9
Hovedskolenavn
Allerød Gymnasium
Alssundgymnasiet Sønder-
borg
Aurehøj Gymnasium
Birkerød Gymnasium HF IB
& Kostskole
Bjerringbro Gymnasium
Borupgaard Gymnasium
Brønderslev Gymnasium og
HF
Christianshavns Gymnasium
Dronninglund Gymnasium
Egedal Gymnasium & HF
Egå Gymnasium
Esbjerg Gymnasium
Espergærde Gymnasium og
HF
Falkonergårdens Gymna-
sium og HF-Kursus
Favrskov Gymnasium
Fjerritslev Gymnasium
Fredericia Gymnasium
Frederiksberg Gymnasium
Frederiksberg HF-Kursus
Frederiksborg Gymnasium
og HF
Frederikshavn Gymnasium
Frederikssund Gymnasium
Frederiksværk Gymnasium
og HF
Faaborg Gymnasium
Gammel Hellerup Gymna-
sium
Gefion Gymnasium
Gentofte HF
Gladsaxe Gymnasium
Øvrige under-
Undervisnings-
visningsudgif-
taxameter
ter
43,8
0,4
22,8
46,8
67,2
11,7
66,5
25,2
48,5
18,6
54,9
46,6
47,6
70,4
59,0
47,5
17,6
49,5
38,9
36,0
86,0
35,8
27,3
27,7
11,2
61,0
75,7
31,1
63,5
0,3
0,2
0,9
0,5
0,6
0,1
0,3
0,0
0,5
0,3
0,1
0,2
0,4
1,1
0,1
0,0
0,3
0,7
0,3
1,0
0,4
0,8
0,5
0,6
0,6
0,6
0,6
Gymnasiale
undervisnings-
udgifter
45,4
23,8
47,2
68,8
16,1
67,8
26,8
49,4
23,3
55,3
49,6
50,3
74,3
58,7
52,1
23,8
52,6
38,0
37,6
83,1
38,4
36,4
32,2
14,8
61,8
78,6
33,2
64,3
Forskel
-1,1
-0,7
-0,2
-0,7
-3,9
-0,7
-1,5
-0,7
-4,7
0,1
-2,6
-2,6
-3,7
0,8
-3,5
-6,1
-3,1
1,2
-1,0
3,3
-1,6
-8,7
-3,8
-3,1
-0,1
-2,3
-1,5
-0,1
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
2877934_0004.png
Grenaa Gymnasium
Greve Gymnasium
Gribskov Gymnasium
Grindsted Gymnasie- & Er-
hvervsskole
Haderslev Katedralskole
Hasseris Gymnasium
Helsingør Gymnasium
Herlev Gymnasium og HF
Herning Gymnasium
HF-Centret Efterslægten
Himmelev Gymnasium
Hjørring Gymnasium/STX og
HF
Holstebro Gymnasium og HF
Horsens Gymnasium & HF
Hvidovre Gymnasium & HF
Høje-Taastrup Gymnasium
Høng Gymnasium og HF
Ikast-Brande Gymnasium
Kalundborg Gymnasium og
HF
Kolding Gymnasium, HF-
Kursus og IB School
Københavns åbne Gymna-
sium
Køge Gymnasium
Lemvig Gymnasium*
Mariagerfjord Gymnasium
Maribo Gymnasium
Marselisborg Gymnasium
Middelfart Gymnasium & HF
Midtfyns Gymnasium
Midtsjællands Gymnasium
Morsø Gymnasium
Mulernes Legatskole
Munkensdam Gymnasium
Nakskov Gymnasium og HF*
Nordfyns Gymnasium
Nyborg Gymnasium
Nykøbing Katedralskole
32,1
66,0
43,6
32,7
53,0
49,3
40,4
24,3
56,6
38,1
43,1
46,5
48,7
76,1
19,6
31,1
14,6
41,0
36,7
45,6
57,4
68,0
18,1
32,3
22,1
46,1
37,2
24,2
40,0
13,6
39,0
53,1
23,0
24,3
67,4
41,6
0,0
0,8
0,8
0,0
0,8
0,6
0,8
0,0
0,6
0,1
0,1
0,1
0,2
0,5
0,0
5,7
1,0
0,0
0,4
0,1
1,0
1,1
0,3
0,2
0,2
0,1
0,6
2,9
0,5
0,4
0,0
0,6
0,8
0,2
0,4
0,5
37,7
68,3
48,1
35,2
54,4
51,7
38,7
31,7
62,7
37,2
45,6
51,8
51,2
81,0
23,2
35,1
16,6
45,9
39,6
47,1
62,2
72,4
26,8
36,1
26,0
46,2
40,8
29,1
45,4
16,8
42,1
52,2
22,7
26,4
68,2
41,3
-5,5
-1,6
-3,7
-2,5
-0,6
-1,7
2,4
-7,4
-5,5
1,0
-2,3
-5,2
-2,3
-4,4
-3,6
1,7
-1,0
-4,9
-2,5
-1,4
-3,9
-3,3
-8,4
-3,6
-3,7
0,0
-3,0
-2,1
-4,8
-2,8
-3,1
1,5
1,2
-1,9
-0,5
0,8
Side 4/9
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
2877934_0005.png
Nærum Gymnasium
Næstved Gymnasium og HF
Nørre Gymnasium
Nørresundby Gymnasium og
HF
Odder Gymnasium
Odense Katedralskole
Ordrup Gymnasium
Paderup gymnasium
Randers Statsskole
Ribe Katedralskole
Ringkjøbing Gymnasium
Risskov gymnasium
Rosborg Gymnasium & HF
Roskilde Gymnasium
Roskilde Katedralskole
Rungsted Gymnasium
Rysensteen Gymnasium
Rødkilde Gymnasium
Rødovre Gymnasium
Sct. Knuds Gymnasium
Silkeborg Gymnasium
Skanderborg Gymnasium
Skive Gymnasium
Slagelse Gymnasium
Solrød Gymnasium
Stenhus Gymnasium
Struer Statsgymnasium
Støvring Gymnasium
Svendborg Gymnasium
Syddjurs Gymnasium
Sønderborg Statsskole
Thisted Gymnasium, STX og
HF
Tornbjerg Gymnasium
Tønder Gymnasium
Tørring Gymnasium
Tårnby Gymnasium og HF
Varde Gymnasium
Vejen Gymnasium og HF
Vestfyns Gymnasium
Vesthimmerlands Gymna-
sium
Vestjysk Gymnasium Tarm
Viborg Gymnasium
Viborg Katedralskole
Viby Gymnasium
67,7
81,1
67,7
45,2
32,9
53,0
49,1
30,6
47,9
41,6
17,9
45,7
85,1
70,3
88,4
47,2
70,3
47,5
51,7
54,7
92,8
47,5
37,3
73,7
40,3
84,1
33,7
28,4
62,8
21,5
48,5
29,5
28,2
29,2
18,3
53,9
31,4
30,4
33,0
25,9
25,5
44,1
70,5
31,5
0,9
3,7
0,4
0,5
0,1
0,4
0,7
2,6
0,0
0,4
0,3
0,2
0,6
1,2
1,0
0,8
1,0
0,8
0,5
0,5
0,4
0,6
0,3
0,9
0,3
0,8
0,3
0,3
0,0
0,3
0,3
0,3
0,2
0,3
0,0
0,1
0,2
0,5
0,2
0,5
0,4
0,0
1,0
0,0
70,1
81,3
69,4
49,5
35,5
54,8
51,5
35,4
46,9
48,4
22,0
47,8
87,4
73,3
82,9
46,9
68,3
49,1
55,4
57,2
103,1
47,4
40,8
79,9
43,1
90,8
29,7
29,4
61,2
25,6
47,0
31,2
30,2
30,8
21,1
52,5
33,3
33,0
37,5
30,9
27,6
50,0
75,9
36,1
-1,6
3,4
-1,3
-3,7
-2,5
-1,4
-1,7
-2,2
1,0
-6,4
-3,8
-1,9
-1,6
-1,8
6,6
1,1
3,1
-0,9
-3,2
-2,1
-9,9
0,6
-3,2
-5,4
-2,4
-5,9
4,3
-0,7
1,6
-3,8
1,9
-1,4
-1,8
-1,3
-2,8
1,5
-1,7
-2,0
-4,2
-4,4
-1,7
-5,9
-4,4
-4,6
Side 5/9
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
2877934_0006.png
Virum Gymnasium
Vordingborg Gymnasium &
HF
Øregård Gymnasium
Ørestad Gymnasium
Aabenraa Statsskole
Aalborg Katedralskole
Aalborghus Gymnasium
Århus Akademi
Aarhus Katedralskole
Århus Statsgymnasium
65,6
39,1
46,0
58,6
46,3
56,0
51,5
42,7
50,3
48,6
0,7
0,3
0,5
0,9
2,2
2,1
0,3
0,8
0,1
0,2
66,2
41,4
47,7
64,8
48,2
61,8
57,0
48,2
51,7
49,5
0,1
-2,0
-1,2
-5,3
0,3
-3,7
-5,2
-4,8
-1,3
-0,6
Side 6/9
Anm.: Indtægter fra undervisningstaxameter omfatter institutionernes indtægter fra undervisningstaxametre til
fuldtidsgymnasiale uddannelser og GS (§ 20.41.01.10, 20.42.02.10 samt 20.42.11.10 på finansloven). Videre er
taxameterlignende særtilskud under 20.41.05 og 20.42.05 medtalt. Øvrige undervisningsindtægter omfatter
skyggeårselevstilskud til ASF-klasser (§20.48.02.30) samt tilskud til pædagogikum (§ 20.76.11.10).
Gymnasiale undervisningsudgifter er baseret på formålskonteringen i institutionernes regnskaber for 2022. Det
bemærkes at der kan være lokale forskelle i praksis for kontering. Opgjorte beløb og eventuel sammenligning skal
derfor tages med betydeligt forbehold. Udgifter til GS og pædagogikum er medtalt i gymnasiale
undervisningsudgifter. Kolonnen ”Forskel” angiver undervisningstaxameter plus øvrige undervisningsindtægter
fratrukket udgifter. Afvigelse mellem totaler og akkumulerede værdier skyldes afrunding.
*Institutioner har ikke opdelt deres forbrug i henhold til formål på undervisningstype. I disse tilfælde er de samlede
udgifter til undervisningens afholdelse indsat.
Tabel 3
Institutioner for erhvervsrettet uddannelse
22-pl
mio. kr.
hovedskolenavn
Business College Syd
Campus Bornholm
Campus Vejle
CELF - Center for erhv.ret-
tede udd. Lolland-Falst
College360
Den Jyske Håndværkerskole
EUC Lillebælt
EUC Nord
EUC Nordvest
EUC Sjælland
EUC Syd
Frederikshavn Handelsskole
Haderslev Handelsskole
Handelsgymnasiet Vestfyn
HANSENBERG
Undervisnings-
taxameter
29,6
46,4
77,3
41,3
62,2
0,0
15,2
54,2
42,9
25,8
22,5
23,2
20,2
8,3
16,5
Øvrige under-
visningsind-
tægter
0,4
0,1
3,9
0,4
0,6
0,4
0,0
0,2
0,3
0,3
0,1
0,7
0,3
0,4
0,6
Gymnasiale
undervisnings-
udgifter
28,9
45,9
72,2
40,2
53,7
0,0
15,0
57,4
41,0
28,1
28,9
23,5
18,8
9,8
17,1
Forskel
1,1
0,7
9,1
1,5
9,1
0,4
0,2
-3,0
2,2
-2,0
-6,3
0,4
1,7
-1,0
0,0
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
2877934_0007.png
Herningsholm Erhvervsskole
og Gymnasier
Himmerlands Erhvervs- og
Gymnasieuddannelser
Hotel- og Restaurantskolen
IBC International Business
College
Kold College
Køge Handelsskole
Learnmark Horsens
Mercantec
NEXT UDDANNELSE KØBEN-
HAVN
Niels Brock (Copenhagen
Business College)
Nordvestsjællands Erhvervs-
og Gymnasieudd.
Roskilde Handelsskole
Roskilde Tekniske Skole
Rybners
Skanderborg-Odder Center
for Uddannelse
Skive College
Svendborg Erhvervsskole &
- Gymnasier
Syddansk Erhvervsskole
Odense-Vejle
TEC, Technical Education
Copenhagen
TECHCOLLEGE
TietgenSkolen
Tradium, Erhvervsskole og -
gymnasier, Randers
Tønder Handelsskole
U/NORD
UCRS
Uddannelsescenter Holste-
bro
Varde Handelsskole og Han-
delsgymnasium*
Vejen Business College
Viden Djurs
ZBC - Zealand Business Col-
lege
Aalborg Handelsskole, Ho-
vedafdeling
Side 7/9
68,6
24,2
0,1
103,2
14,5
54,2
62,3
47,9
227,8
209,2
64,9
64,8
35,1
107,0
34,1
29,8
41,4
71,0
91,1
53,1
82,1
69,9
15,6
156,0
39,3
59,2
19,1
13,5
40,4
104,1
97,2
1,9
0,8
0,0
1,3
0,2
0,4
0,5
0,9
9,5
4,5
1,5
1,4
0,4
2,0
0,8
3,2
0,7
1,1
2,8
1,1
1,7
0,6
0,0
3,1
0,2
0,0
0,1
0,6
0,7
5,6
1,5
62,6
25,0
0,1
99,0
14,1
49,7
60,8
43,2
206,5
205,1
73,4
63,7
35,6
102,5
36,3
31,3
36,1
64,5
93,9
52,1
75,8
66,6
15,5
144,5
40,4
60,3
19,2
13,7
41,2
115,4
90,8
8,0
0,0
0,0
5,5
0,5
4,9
2,1
5,6
30,8
8,6
-7,0
2,5
-0,1
6,5
-1,4
1,8
6,1
7,6
0,0
2,1
8,0
4,0
0,1
14,7
-0,9
-1,1
0,0
0,4
-0,1
-5,7
7,9
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
2877934_0008.png
Aarhus Business College
AARHUS TECH
112,9
88,7
2,1
0,8
110,4
90,0
4,6
-0,5
Side 8/9
Anm.: Indtægter fra undervisningstaxameter omfatter institutionernes indtægter fra undervisningstaxametre til
fuldtidsgymnasiale uddannelser og GS (§ 20.41.01.10, 20.42.02.10 samt 20.42.11.10 på finansloven). Videre er
taxameterlignende særtilskud under 20.41.05 og 20.42.05 medtalt. Øvrige undervisningsindtægter omfatter
skyggeårselevstilskud til ASF-klasser (§20.48.02.30) samt tilskud til pædagogikum (§ 20.76.11.10).
Gymnasiale undervisningsudgifter er baseret på formålskonteringen i institutionernes regnskaber for 2022. Det
bemærkes at der kan være lokale forskelle i praksis for kontering. Opgjorte beløb og eventuel sammenligning skal
derfor tages med betydeligt forbehold. Udgifter til GS og pædagogikum er medtalt i gymnasiale
undervisningsudgifter. Kolonnen ”Forskel” angiver undervisningstaxameter plus øvrige undervisningsindtægter
fratrukket udgifter. Afvigelse mellem totaler og akkumulerede værdier skyldes afrunding.
*Institutioner har ikke opdelt deres forbrug i henhold til formål på undervisningstype. I disse tilfælde er de samlede
udgifter til undervisningens afholdelse indsat.
Tabel 4
Voksenuddannelsescentre
22-pl
mio. kr.
hovedskolenavn
Undervisnings-
taxameter
8,2
26,2
86,8
15,3
27,8
12,2
25,8
4,2
16,5
13,2
6,7
53,5
7,1
24,3
2,1
20,7
9,9
6,8
0,0
6,3
12,0
11,5
42,3
Øvrige under-
visningsind-
tægter
0,9
2,4
1,1
0,3
0,9
0,0
0,5
0,2
0,3
0,2
0,0
4,1
0,1
0,0
0,2
0,8
0,4
0,0
0,1
0,6
0,3
0,2
2,5
Gymnasiale
undervisnings-
udgifter
7,4
30,9
-
15,9
22,0
12,0
28,2
4,3
12,4
12,3
6,2
50,8
8,3
22,7
3,0
20,0
12,9
6,7
0,1
5,4
-
10,6
44,4
Forskel
Frederiksberg VUC & STX
Herning HF og VUC
HF & VUC FYN*
HF & VUC Klar
HF & VUC København Syd
HF & VUC NORD
HF & VUC Nordsjælland
VUC Vest
Hf og VUC Roskilde-Køge
Horsens HF & VUC
Kolding HF og VUC
KVUC
Nordvestsjællands HF &
VUC
Randers HF & VUC
Skive-Viborg HF & VUC
TH. LANGS HF & VUC
Thy-Mors HF & VUC
Vestegnen HF & VUC
VUC Djursland
VUC Lyngby
VUC Storstrøm*
VUC Syd
Aarhus HF & VUC
1,6
-2,3
-
-0,3
6,7
0,2
-1,9
0,0
4,4
1,1
0,4
6,9
-1,0
1,6
-0,7
1,5
-2,7
0,2
0,0
1,5
--
1,1
0,4
Anm.: Indtægter fra undervisningstaxameter omfatter institutionernes indtægter fra undervisningstaxametre til
fuldtidsgymnasiale uddannelser og GS (§ 20.41.01.10, 20.42.02.10 samt 20.42.11.10 på finansloven). Videre er
taxameterlignende særtilskud under 20.41.05 og 20.42.05 medtalt. Øvrige undervisningsindtægter omfatter
skyggeårselevstilskud til ASF-klasser (§20.48.02.30) samt tilskud til pædagogikum (§ 20.76.11.10).
Gymnasiale undervisningsudgifter er baseret på formålskonteringen i institutionernes regnskaber for 2022. Det
bemærkes at der kan være lokale forskelle i praksis for kontering. Opgjorte beløb og eventuel sammenligning skal
BUU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 263: Spm. om, hvor stor en andel af de gymnasiale undervisningsindtægter (inkl. pædagogikum, GSK, udkantstilskud m.v.), der rent faktisk anvendes til gymnasial undervisning
derfor tages med betydeligt forbehold. Udgifter til GS og pædagogikum er medtalt i gymnasiale
undervisningsudgifter. Kolonnen ”Forskel” angiver undervisningstaxameter
plus øvrige undervisningsindtægter
fratrukket udgifter. Afvigelse mellem totaler og akkumulerede værdier skyldes afrunding.
* Det har ikke været muligt at retvisende opgøre institutionens fuldtidsgymnasiale undervisningsrelaterede udgifter
Side 9/9