Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2023-24

Spørgsmål 211

Kan ministeren bekræfte, at beregningen af de samfundsøkonomiske konsekvenser ved etablering af 3. Limfjordsforbindelse ikke inkluderer ændringer i kørselsmønster som følge af regeringens forslag om at hæve dieselafgiften eller implementering af EU’s nye kvotesystem (ETS2) i dansk lovgivning, som alt andet lige vil hæve prisen på benzin og diesel? Er ministeren enig i, at ændring i kørselsmønstre alt andet lige vil forringe projektets rentabilitet yderligere?
Dato: 07-02-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 21-02-2024
Modtaget: 21-02-2024
Omdelt: 21-02-2024

TRU alm. del - svar på spm. 211 om ministeren kan bekræfte, at beregningen af de samfundsøkonomiske konsekvenser ved etablering af 3. Limfjordsforbindelse ikke inkluderer ændringer i kørselsmønster som følge af regeringens forslag om at hæve dieselafgiften eller implementering af EU’s nye kvotesystem (ETS2) i dansk lovgivning

Svar på TRU spm. 211 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 07-02-2024
Modtaget: 07-02-2024
Omdelt: 07-02-2024

Spm. om ministeren kan bekræfte, at beregningen af de samfundsøkonomiske konsekvenser ved etablering af 3. Limfjordsforbindelse ikke inkluderer ændringer i kørselsmønster som følge af regeringens forslag om at hæve dieselafgiften eller implementering af EU’s nye kvotesystem (ETS2) i dansk lovgivning

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version