Anita Rahbek Trust
Cand. Pæd. i Pædagogisk Psykologi
BSc i Uddannelsesvidenskab
Socialrådgiver
Mere end 20 års bred socialfaglig praktisk erfaring,
kombineret med den allernyeste viden
om trivsels-, udviklings- og motivationsprocesser.
61708670
Borgvold 21, St. Tv.
8260 Viby J
UDDANNELSER
2020-22:
Kandidat i Pædagogisk Psykologi, Aarhus Universitet
Speciale i hvordan man fremmer trivsel og mental sundhed på enkle
måder,
og på den baggrund fremmer menneskelig læring, udvikling,
handlekraft og vedholdenhed.
Pædagogiske færdigheder:
Evnen til at udvikle og implementere
pædagogiske strategier og metoder, der fremmer effektiv læring og
studerendes engagement.
Viden om relationskompetence:
Et solidt kendskab til, hvordan man
opbygger og vedligeholder positive og givende læringsrelationer
mellem undervisere og studerende.
Gruppedynamik:
Forståelse for gruppedynamik og samarbejde, hvilket
er afgørende for at facilitere effektive læringsgrupper. Herunder evnen til
at formidle svære budskaber på en nænsom, men tydelig måde.
Undervisningsplanlægning:
Evnen til at planlægge undervisningsforløb,
herunder at fastsætte mål, udvikle læseplaner og vælge egnede
undervisningsressourcer.
KVALIFIKATIONER
Viden om didaktik og undervisning:
Omfattende viden om didaktiske
principper og undervisningsmetoder,
samt viden om at udvikle og
implementere effektive
undervisningsstrategier.
Relationskompetence:
Stærke
færdigheder inden for
relationskompetence, hvilket er
afgørende for at opbygge tillidsfulde
og givende samarbejdsrelationer
med både studerende og kolleger.
Tværfagligt samarbejde:
Evnen til at
indgå i tværfagligt samarbejde med
kolleger og samarbejdspartnere,
med en positiv, nysgerrig og
respektfuld tilgang.
Analytisk og kritisk tænkning:
Evnen
til at arbejde analytisk og identificere
mønstre på forskellige niveauer for at
informere og forbedre pædagogiske
indsatser.
Evaluering:
Færdigheder i at
evaluere undervisningsmetoder,
materialer og ressourcer for at sikre,
at de opfylder læringsmålene.
2013-16: BSc i Uddannelsesvidenskab, Aarhus Universitet
Forståelse for uddannelsesprocesser:
En dyb forståelse af de
teoretiske, praktiske og pædagogiske aspekter af
uddannelsesprocessen, herunder metoder og læringspsykologi.
Pædagogiske færdigheder:
Evnen til at udvikle, planlægge og levere
undervisningsmateriale og aktiviteter, der er effektive og engagerende.
Analytiske evner:
Færdigheder i at analysere og evaluere uddan-
nelsesforløb og identificere områder til forbedring.
Kendskab til uddannelsespolitik:
Forståelse for uddannelsespolitik og
-lovgivning, især på nationalt og regionalt niveau, samt evnen til at
tænke kritisk om uddannelsesudfordringer og og foreslå løsninger
baseret på evidens og analyse.
1996-99: Socialrådgiveruddannelsen, Aarhus
Systemisk familiearbejde,
herunder gruppeforløb, parterapi,
flerfamilieterapi og børne- og ungesamtaler.
Tværfagligt samarbejde
med en bred vifte af forskellige faggrupper,
samt mødeledelse.
Helhedssyn
med blik for vigtigheden af at inddrage forskellige
perspektiver og faglighed med henblik på at sikre den bedste løsning.