Sundhedsudvalget 2023-24
SUU Alm.del Bilag 30
Offentligt
2767036_0001.png
Anita Rahbek Trust
Cand. Pæd. i Pædagogisk Psykologi
BSc i Uddannelsesvidenskab
Socialrådgiver
Mere end 20 års bred socialfaglig praktisk erfaring,
kombineret med den allernyeste viden
om trivsels-, udviklings- og motivationsprocesser.
[email protected]
61708670
Borgvold 21, St. Tv.
8260 Viby J
UDDANNELSER
2020-22:
Kandidat i Pædagogisk Psykologi, Aarhus Universitet
Speciale i hvordan man fremmer trivsel og mental sundhed på enkle
måder,
og på den baggrund fremmer menneskelig læring, udvikling,
handlekraft og vedholdenhed.
Pædagogiske færdigheder:
Evnen til at udvikle og implementere
pædagogiske strategier og metoder, der fremmer effektiv læring og
studerendes engagement.
Viden om relationskompetence:
Et solidt kendskab til, hvordan man
opbygger og vedligeholder positive og givende læringsrelationer
mellem undervisere og studerende.
Gruppedynamik:
Forståelse for gruppedynamik og samarbejde, hvilket
er afgørende for at facilitere effektive læringsgrupper. Herunder evnen til
at formidle svære budskaber på en nænsom, men tydelig måde.
Undervisningsplanlægning:
Evnen til at planlægge undervisningsforløb,
herunder at fastsætte mål, udvikle læseplaner og vælge egnede
undervisningsressourcer.
KVALIFIKATIONER
Viden om didaktik og undervisning:
Omfattende viden om didaktiske
principper og undervisningsmetoder,
samt viden om at udvikle og
implementere effektive
undervisningsstrategier.
Relationskompetence:
Stærke
færdigheder inden for
relationskompetence, hvilket er
afgørende for at opbygge tillidsfulde
og givende samarbejdsrelationer
med både studerende og kolleger.
Tværfagligt samarbejde:
Evnen til at
indgå i tværfagligt samarbejde med
kolleger og samarbejdspartnere,
med en positiv, nysgerrig og
respektfuld tilgang.
Analytisk og kritisk tænkning:
Evnen
til at arbejde analytisk og identificere
mønstre på forskellige niveauer for at
informere og forbedre pædagogiske
indsatser.
Evaluering:
Færdigheder i at
evaluere undervisningsmetoder,
materialer og ressourcer for at sikre,
at de opfylder læringsmålene.
2013-16: BSc i Uddannelsesvidenskab, Aarhus Universitet
Forståelse for uddannelsesprocesser:
En dyb forståelse af de
teoretiske, praktiske og pædagogiske aspekter af
uddannelsesprocessen, herunder metoder og læringspsykologi.
Pædagogiske færdigheder:
Evnen til at udvikle, planlægge og levere
undervisningsmateriale og aktiviteter, der er effektive og engagerende.
Analytiske evner:
Færdigheder i at analysere og evaluere uddan-
nelsesforløb og identificere områder til forbedring.
Kendskab til uddannelsespolitik:
Forståelse for uddannelsespolitik og
-lovgivning, især på nationalt og regionalt niveau, samt evnen til at
tænke kritisk om uddannelsesudfordringer og og foreslå løsninger
baseret på evidens og analyse.
1996-99: Socialrådgiveruddannelsen, Aarhus
Systemisk familiearbejde,
herunder gruppeforløb, parterapi,
flerfamilieterapi og børne- og ungesamtaler.
Tværfagligt samarbejde
med en bred vifte af forskellige faggrupper,
samt mødeledelse.
Helhedssyn
med blik for vigtigheden af at inddrage forskellige
perspektiver og faglighed med henblik på at sikre den bedste løsning.
SUU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 30: Henvendelse fra Anita Rahbek Trust vedr. foretræde om Actionwise – et trivselskursus for unge
2767036_0002.png
KOMPETENCER
Problemløsning:
Evnen til at
identificere udfordringer i
undervisningen og udvikle
innovative løsninger for at forbedre
undervisningen og læringen.
Kommunikation:
Dygtighed i
kommunikation, herunder evnen til
at formidle svære budskaber på en
nænsom, men tydelig måde.
Kreativitet:
Evnen til at tænke
kreativt og innovativt for at udvikle
nye undervisningsmetoder og
tilgange.
Fællesskabende:
Relationsstærk
og fællesskabende.
Procesfacilitering:
Processtærk;
åbensindet og lyttende samt
anvender forskelligheder som en
styrke.
Projektstyring:
Både
procesorienteret og
resultatfokuseret. Jeg er god til at
igangsætte samt får tingene i mål.
Mentor- og vejlednings-
kompetencer:
Erfaring med rollen
som mentor eller vejleder for
kolleger og studerende.
Teknologifærdigheder:
Kyndighed
i brugen af moderne teknologi og
undervisningsværktøjer, herunder
online platforme og digitale
ressourcer.
Godt kollegaskab:
Glad, energisk,
nærværende, lyttende og god til at
samarbejde.
ARBEJDSERFARING
Mine erfaringer indenfor det socialfaglige felt strækker sig over snart 25 meget
varierede og spændende år, som her for overskuelighedens skyld er beskrevet
kortfattet. Et mere detaljeret CV kan selvfølgelig fremsendes, hvis det ønskes.
Eller ses på Linkedin
https://www.linkedin.com/in/anita-rahbek-trust-b757a814/
2018 - Fortsat:
Selvstændig, Trust Yoga & Trivsel/ Rahbek & Schilder
Undervisning, workshops, procesfacilitering mm.
Trivselsforløb for virksomheder med et psykofysiologisk afsæt for fremme af
trivsel og mental sundhed - metoder, som også virker for psykisk sårbare.
Undervisningsforløb for psykisk sårbare unge, med henblik påa t fremme
trivsel og handlekraft.
Foredrag om hvordan man styrker trivsel og mental sundhed.
Udarbejdelse af undervisningsmateriale af forskellig art.
Undervisning i Yoga & Mindfulness - forskellige målgrupper; Unge,
midaldrende og gamle.
Forfatter til bøgerne "Trivsel & tankekraft" og "Den Lille Yogabog".
2017-2021:
Procesfacilitator og Underviser på Fremtidsfabrikken,
Tilbudsafdelingen, Jobcenter Odder
Selvværds- og mestringsforløb for psykisk sårbare unge under 30 år, hvor jeg
tilrettelagde og varetog alle dele af forløbet.
Undervisning i st skabe handlekraft gennem personlig udvikling, ved at
opbygge og styrke deltagernes handleressourcer og handlekompetencer.
Viden om, hvordan trivsel og mental sundhed styrkes.
Udarbejdelse af undervisningsmateriale af forskellig art.
Vejlednings- og mentorfunktion.
2010 - 2017: Procesfacilitator, Kursusleder, Underviser
Ansættelse hos hhv. JobInPlace, Kompetencehuset Ramsdal, Samfocus og
Falck Healthcare/Quickcare.
1999 - 2010: Familie- og ungerådgiver, Familiebehandler.
Ansættelse hos Familieværksted Vest, Aarhus Kommune, samt
Familieafdelingerne i hhv. Vejle, Aarhus Nord og Hedensted Kommune