Indenrigsudvalget 2023-24
INU Alm.del Bilag 32
Offentligt
2831865_0001.png
Næstved kommunes ulovlige lukning af Kalbygårdsvej og 3 mindre veje.
Den 13.01.2022
Til hvert af nedenstående 18 punkter, er tilknyttet dokumentation via links til
hjemmesiden jarjo.dk/marken,
Klik her.
Jeg kan oplyse, at der fra kommunens side, for de 18 punkter ikke findes en eneste
henvisning, til en gyldig lovhjemmel for handlingerne. Kommunen er adskillige gange,
blevet anmodet om efter Forvaltningslovens § 24, at henvise til de retsregler, i henhold
til hvilke deres afgørelser er truffet. Når kommunen ikke kan henvise til en eneste
gyldig lovhjemmel, er Kalbyrisvej og de 3 mindre veje lukket ulovligt.
I vores arbejdet med at undersøge hvorfor Kalbyrisvej og 3 mindre veje ikke blev etableret,
er der dukket et utal af uregelmæssigheder op. Nedenstående punkter, er nogle af de
væsentligste punkter, men sagen indeholder langt flere uregelmæssigheder, som
manglende lovhjemmel ved udførelse og ændringer af vejprojektet.
Som det fremgår, har kommunens ledelse foretaget mange og meget kritisable handlinger,
der mangler f.eks. lovhjemmel og byrådsgodkendelser. Den tidligere borgmester og
kommunaldirektør, har i hemmelighed over for offentligheden underskrevet en
Købskontrakt med Herlufsholm Skole og Gods som lukker Kalbyrisvej for biltrafik. Både
Vejloven og VVM-lovgivningen er tilsidesat. Offentligheden informeres om lukningen af
Kalbyrisvej efter Færdselsloven i efteråret 2011 med årsagen »for at øge
færdselssikkerhed«. Det sker flere år efter at borgmesteren og kommunaldirektøren har
underskrevet en Købskontrakten med Herlufsholm Skole og Gods (HSG) i foråret 2010,
hvor det fremgår, at Kalbyrisvej lukkes. Dvs. Kalbyrisvej var allerede besluttet lukket i
efteråret 2011 da offentligheden orienteres om lukningen? Orientering i efteråret 2011 er
således en direkte løgn opfundet til lejligheden? Da dele af Kalbyrisvej genåbner udbetaler
kommunen et 271.314,- kr. til Herlufsholm Skole og Gods, igen uden lovhjemmel? Når jeg
anmoder om at vejprojektet gennemgås med en tættekam, så er det på grundlag af det
meget stort antal uregelmæssigheder, inhabile medarbejder der lyver i en uendelighed,
hvilket de formentlig er pålagt af den øverste ledelse, som heller ikke selv holder sig
tilbage fra at lyve.
Vi er mange, der er af den opfattelse, at i et land der kalder sig en retsstat, hører
nedenstående hændelser overhoved ikke hjemme, det er hændelser som forekommer i de
værste diktaturstater.
Jeg nævner punktvis nogle af de hændelser, som vi (vejgruppen) med meget besvær
og kommunens absolutte modvilje har afdækket:
Forkortelser: Næstved kommune (NK),
Herlufsholm Skole og Gods (HSG).
Side
1
af
8
INU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 32: Henvendelse af 27/2-24 fra Poul Otto Hansen om manglende afgørelse i sag om manglende lovhjemmel
2831865_0002.png
1. Kalbyrisvej og 3 mindre veje blev ikke etableret som beskrevet i vejprojektet december
2006,
Klik her,
se side 18 øverst. Vejprojekt var vedtaget af Storstrøm Amt og Næstved
byråd og der var afholdt de lovpligtige borgermøder og skriftlige
borgerindsigelsesperioder. Ingen forlangte Kalbyrisvej eller de 3 mindre veje lukket ved
disse møder eller ved den skriftlige indsigelsesperiode, heller ikke HSG.
2. NK har i hemmelighed over for offentligheden og med det forsæt at hemmeligholde,
underskrevet en Købsaftale den 19.05.2010 med HSG der lukker Kalbyrisvej,
Klik her,
se
side 2 af 2 øverst og de 3 mindre veje
Klik her.
Den forhenværende borgmester og
kommunaldirektøren har på meget kritisabel vis tilsidesat sandhedspligten ved at
underskriver
2 aftaler for samme vej, i henholdsvis 2006 og i 2010? og har samtidig
hemmeligholde aftalen med HSG over for offentligheden.
Overtrædelse af
sandhedspligten med forsæt ved at lyve over for borgerne er et brud på »God adfærd i
det offentlig« og det er strafbar i henhold til Straffeloven Kapitel 16.
Jeg har anmodet NK om aktindsigt i det byrådsreferat, hvor byrådet godkender
Købsaftalen om lukningen af Kalbyrisvej med 1100 biler daglig. Det eksisterer ikke. Se
vedlagte PDF 12.01.2022, hvor det fremgår, at lukningen af Kalbyrisvej ikke er
offentliggjort i de referater fra byrådsmøde der omhandler sagen. Når NK har
fremsendt irrelevant materiale og ikke referatet der er anmodet om, er det fordi det
ikke eksistere.
A. Var byrådet blevet informeret om lukningen af Kalbyrisvej på et byrådsmøde, så var
hele byrådet ansvarligt for hemmeligholdelsen og lukningen af Kalbyrisvej.
B. Når byrådet som det fremgår, ikke er oplyst om lukningen, så har den tidligere
borgmester og kommunaldirektør, på meget kritisabel vis tilsidesat styrelsesloven.
Borgmesteren og kommunaldirektøren er der for ansvarlig for ulovligheden og
dermed erstatningspligtig over for tredje person.
C. Når beslutningen om lukningen af Kalbyrisvej og de 3 mindre veje luskes igennem
byrådet ved ikke at være tilgængelig på byråds dagsorden, har offentligheden og
pressen ingen mulighed for indsigt og indsigelser i afgørelser, der kan og har fået
store konsekvenser og betydning for deres hverdag.
3. Under udarbejdelsen af købstilbuddet på jord til omfartsvejen, udøver NKs forhandler
og Direktøren fra HSG både groft embedsmisbrug og korruption. NK’s sagsbehandler
medvirker til en lyssky aftaler, der skal hemmeligholdes over for politikkerne,
Klik her,
se punkt 5. Aftalen går ud på, at vejene ind i Kalbyris skoven, ejet af HSG afspærres. Ved
den ulovlige aftale om lukningen af vejene ind i Kalbyris skov, bliver HSG tilgodeset på
bekostning af vejenes bruger, med goder HSG på ingen måde er berettigede til, dvs.
der begås korruption. Af vejprojektet fremgår, at de 3 mindre veje skal over eller
underføres Ring Øst. Det er meget kritisabelt, at en offentlig ansat og en repræsentant
af en privat virksomhed begår lyssky aftaler og korruption på bekostning af de mange
borger, der har fået en omvejskørsel på op til 10 km.
Side
2
af
8
INU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 32: Henvendelse af 27/2-24 fra Poul Otto Hansen om manglende afgørelse i sag om manglende lovhjemmel
2831865_0003.png
4.
NK meddeler offentligheden og berørte borger, at Kalbyrisvej lukkes den 30.08.2011 for
at øge færdselssikkerheden i området.
Klik her.
Det var en lodret løgn, da NK og HSG
1�½ år tidligere, den 19.05.2010 havde underskrevet Købsaftalen om lukning af
Kalbyrisvej, se punkt 2. Tilmed har vejens Projektleder den 03.06.2011, se vedlagte PDF,
aftalt lukningen af Kalbyrisvej med HSG, altså flere måneder før han underskriver
orienteringen om lukningen af Kalbyrisvej med årsagen, for at øge
færdselssikkerheden? Det dokumenterer, at orienteringen og årsag til lukningen af
Kalbyrisvej den 05.09.2011 er en direkte løgn opfundet til lejligheden? Når
Projektlederen så groft og med forsæt overtræder sandhedspligten, er det en
overtræder straffeloven Kapitel 16 »Forbrydelser i offentlig tjeneste«? Når
Projektlederen alligevel underskriver lukningen af Kalbyrisvej, så er det formentlig en
ordre fra kommunens øverste ledelse. Dvs. den orientering der fremsendes til de
berørte borger og offentliggøres den 30.08.2011,
Klik her,
er direkte løgn? Det er meget
kritisabelt, når den øverste ledelse med forsæt forlanger, at sagsbehandler lyver over
for borgerne. Overtrædelse af sandhedspligten for offentlige ansatte og Kapitel 16
Forbrydelser i offentlig tjeneste eller hverv m.v.
5. NK hemmeligholder med forsæt, at vejprojektets 3 mindre veje ikke etableres,
Klik her,
se side 18 øverst. En aktindsigt viser, at byrådet ikke har besluttet, at vejene ikke skal
etableres? Der er overhovedet ingen dokumenter eller byrådsbeslutning der omhandler
vejenes skæbne? Borgerne klager til Natur- og Miljøklagenævnet, der afviser klagen
som følge af, at NK’s jurist med fortsæt har løjet groft over for nævnet, ved at
fremsende det oprindelige vejprojekt, hvor de 3 mindre veje er placeret korrekt,
Klik
her.
Juristen manipuler ligeledes beliggenheden af vejene, fra mellem til ved,
Klik her,
se mail af 07.01.2013 side 1. I vejprojekt,
Klik her
side 18 øverst, og fremhævet ved
borgermødet, ligger de 3 mindre veje mellem Skyttemarksvej og Kalby Ris, hvilket også
fremgår af de første vej projekttegninger. Det er derfor meget kritisabelt, at
kommunens Jurist fremsender det vedtaget vejprojekt til Natur- og Miljøklagenævnet
og ikke det der er etableret? Ligeledes ændrer juristen teksten fra mellem til ved?
hvilket gør at helt andre veje flere kilometer fra de oprindelige veje, kommer i spild?
Oversigt over området,
Klik her.
Når en Jurist med forsæt lyver og dermed overtræder
sandhedspligten over for borgerne, bør det få konsekvenser efter straffelovens Kapitel
16
Forbrydelser i offentlig tjeneste eller hverv m.v.
6. NK har groft overtrådt VVM-lovgivningen ved lukningen af Kalbyrisvej, ved ikke at
fortage en ny screening som er krævet for et Bilag 1 vejprojekt og som i dette tilfælde
ville kræve en ny borgerinddragelse og VVM-redegørelse,
Klik her,
se side 8 øverst og
side 14.
7. Tilsvarende har NK groft overtrådt VVM-lovgivningen for de 3 mindre veje, der også er
et Bilag 1 vejprojekt, som kræver en ny screening og ny borgerinddragelse og VVM-
redegørelse.
Side
3
af
8
INU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 32: Henvendelse af 27/2-24 fra Poul Otto Hansen om manglende afgørelse i sag om manglende lovhjemmel
2831865_0004.png
8. Kalbyrisvej lukkes ulovlig i henholdt til Færdselsloven § 92 den 05.09.2011,
Klik her.
Det
stedlige politi der er færdselsmyndighed, har ikke givet vejmyndigheden, NK samtykke
til at træffe den færdselsmæssige ændring af vejens status. Ydermere har både NK og
Politiet dækket over ulovligheden, ved at fremsendt en skilteplan for Ring Øst fra
03.12.2012, en skilteplan der på det tidspunkt hvor Kalbyrisvej lukkes, slet ikke var
udarbejdet og intet har med Kalbyrisvej at gøre? Dvs. myndighederne har uafhængig af
hinanden, eller som vennetjeneste, begge vildledt og løget over for borgerne? Som
nævnt tidligere, blev beslutningen om lukningen af Kalbyrisvej taget flere år tidligere
den 19.05.2010, da Købsaftalen med HSG blev underskrevet,
Klik her,
se øverst på side
2 af 2. Myndighederne, NK og politiet lyver groft over for borgerne ved fremsendelse af
en ikke udarbejdet skilteplan, som politiets samtykke til at NK kunne lukke Kalbyrisvej
efter Færdselslovens §92? Lukningen af Kalbyrisvej er derfor ulovlig og et bedrag over
for offentligheden, da den tidligere borgmester og kommunaldirektør i hemmelighed
lukkede Kalbyrisvej år tidligere den 19.05.2010. Når myndighederne med forsæt lyver
over for offentligheden, er det en overtrædelse af sandhedspligten og bør få
konsekvenser efter straffelovens Kapitel 16.
Forbrydelser i offentlig tjeneste eller hverv
m.v.
9. Kalbyrisvej skulle i.h.t. vejprojektet overføres ved en bilbro, men lukkes med 5 dages
varsel uden borgerinddragelse. Efter daværende Vejlov § 90, skal
Vejbestyrelsen/byrådet foretage en borgerinddragelse og borgerne har krav på en
indsigelsesperiode m.m. Borgerne/offentligheden blev oplyst om, at Kalbyrisvej blev
lukket for at øge færdselsikkeheden. Det var en lodret løgn, da den reelle årsag var den
hemmelige aftale med HSG,
Klik her,
se øverst på side 2 af 2. Dvs. flere paragraffer i
Vejloven Kapitel 15. Færdselsregulering, er groft tilsidesat og lukningen af Kalbyrisvej er
dermed ulovlig. Når NK med forsæt overtræder sandhedspligten og lyve over for
borgerne, har det konsekvenser efter straffelovens Kapitel 16.
Forbrydelser i offentlig
tjeneste eller hverv m.v.
10. Efter 5 år med massivt pres fra vejgruppen som følge af omvejskørsel på op til 2 x 10
km, genåbner NK en del af Kalbyrisvej for biler til afhjælpning af omvejskørslen
Klik her,
Den blå linje med T-kryds til Ring Øst. Da Kalbyrisvej på ingen måde skulle have være
lukket, men blev lukket med 5 dages varsel og på en løgn, se punkt 4, kræver de værste
ramte borger en erstatning for den ulovlig lukning. Beløbsstørrelser fra 5.000, - til
40.000, - kr. per år vejen har været lukket. Svaret fra NK er et nej med begrundelsen, at
kommunen ikke havde foretaget sig noget ansvarspådragende? Til stor forundring for
de ramte borger udbetaler NK 271.314, - kr. til HSG, se punkt 11., for at der igen køre
bil på den i århundrede offentlige vej Kalbyrisvej? En udbetaling NK ikke kan
dokumentere at der er lovhjemmel for og som derfor er et groft misbrug af
skatteydernes penge, som derfor skal returneres til kommunen kassen.
Side
4
af
8
INU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 32: Henvendelse af 27/2-24 fra Poul Otto Hansen om manglende afgørelse i sag om manglende lovhjemmel
2831865_0005.png
11. Ved genåbningen for biler af en del af Kalbyrisvej gennem Kalbyris skov maj 2016
udbetaler NK i alt 300.664, - kr. til HSG. De 29.350, - kr. er efter Grundlovens § 73
ekspropriation for 4 træer og 135 meter vej. De resterende 271.314, - kr. er til dækning
af tab i jagtleje, tab ved skovdrift, opstilling af bomme ved skovveje m.m.? Da
Kalbyrisvej er og hele tiden har været en offentlig vej, er udbetaling uforståeligt og da
NK ikke kan redegøre for udbetalingen, er udbetalingen ulovlig og misbrug af
skatteydernes penge. Det er kammerateri og en korruptionssag, da HSG tilgodeses
med midler de ikke har et lovmedholdeligt krav på,
Klik her.
Endnu en alvorlig
straffelovsovertrædelse.
12. Efter års henvendelser om aktindsigt i tunnellerne under Ring Øst, lykkes det med
klagemyndighedens hjælp at få udleveret tegninger med dimensioner på tunnellerne.
Som frygtet viste det sig, at NK med forsæt har byttet om på tunnelerne, tilsvarende
bilbroen i forbindelse med Kalbyrisvej, med det ene formål at hindre, at de 3 mindre
veje og Kalbyrisvej ikke kunne etableres som vedtaget i vejprojektet? Ombytningen er
foretaget med forsæt, idet vejprojektet i 2009 og før underskrivelsen af Købskontrakten
med HSG, var i overensstemmelse med det vedtaget vejprojekt.
Bilbroen i forbindelse med Kalbyrisvej er ombyttet med en cykelbro fra
Stenlængdegårdsvej, hvor den 6 meter brede bilbro i dag forbinder en 1�½ meter
cykelsti?
Klik her
En tunnel med højden 2 meter ligger i forbindelse med den ene af de 3 mindre veje,
hvor der i dag løber et mindre vandløb. Vandløbet er omlagt fra et nyetableret
betonrør, der i dag henligger ubrugt? I Nord ligger en fodgængertunnel med
højden 3 meter, som føre den lille Ellebækken under Ring Øst. NK har således ved
manipulation og med forsæt ombyttet en vandtunnel med en fodgængertunnel?
Klik her,
video der viser hvorledes der er manipuleret med flytningen af grøftens
vandføring fra det etableret betonrør til vandtunnel, som er placeret hvor
gangtunnellen skulle have ligget?
Vejprojektets dyrebro skulle efter vejprojektet være en fælles bro for dyr og
fodgænger, og var placeret ved fut banen, en af de 3 mindre veje ind i Kalbyris skov.
Den er i dag flyttet ud ved Rønnebæksholm hvor den ikke tjener det store formål,
som var at lede dyrene fra ridemarken ind i Kalbyris skov?
En aktindsigt viser, at der ikke er det lovpligtige byrådsreferat, der dokumenterer
byrådets beslutning om at ombytte de pågældende broer og tunneller?
Borgmesteren kan ikke oplyse hvem der har taget beslutningen om at bytte rundt
på vejprojektets anlægselementer, der repræsenterer værdier i størrelsesorden 20
millioner kroner? Måske er det kantinedamen i NK?
NK har på det groveste manipuleret med vejprojektets broer og tunneller og har af den
årsag, i årevis nægtet at give aktindsigt og løjet over for borgerne? Der mangler
lovhjemmel, der er med forsæt hindret, at det vedtaget vejprojekt kunne gennemføres
som planlagt, til meget stor genere for mange borger, der er bevist løjet over for
offentligheden og borgmesteren og kommunaldirektøren har tilsidesat styrelsesloven.
Side
5
af
8
INU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 32: Henvendelse af 27/2-24 fra Poul Otto Hansen om manglende afgørelse i sag om manglende lovhjemmel
2831865_0006.png
13. For at hindre borgerne i at afklare hvorfor Kalbyrisvej og de 3 mindre veje ikke blev
etableret som vedtaget, har adskillige embedsmænd, byrådsmedlemmer, tidligere og
nuværende borgmestre og kommunaldirektører, i byrådssalen og i mange mails,
direkte talt usandt, løjet, bortforklaret og fremsendt vildledende forklaringer, med det
ene formål at stoppe vejgruppens afklaring af vejsagen. Således er vedlagte mail fra
20.12.2017 modtaget mindst 4 gange og seneste den 12.01.2022, se vedlagte PDF. I
2017 anmoder jeg borgmesteren og kommunaldirektøren svar på hvem i kommunen
der er ansvarlig for, at de mails og dokumenter som vi modtager fra kommunen, er
retvisende. Kommunaldirektøren svarer i vedlagte mail med 11 usandheder? som jeg
har anmodet kommunen og kommunaldirektøren dokumenter, men uden resultat, dvs.
kommunaldirektørens bekræfter med 11 usandheder, at hun er ansvarlig for, at
kommunens svar er retvisende? Det er chikane og æreskrænkende som bisidder at
skulle stå på mål for så mange usandheder fra NK og kommunaldirektøren. Jeg skal
anmode om, at de fremsendte æreskrænkende udtalelser fra kommunaldirektøren,
straffes hårdt, især når kommunaldirektøren som hun skriver, er ansvarlig for at
kommunens svar til borgerne er retvisende? At en kommunaldirektør lyver og kommer
med æreskrænkende udtalelser over for borgerne, er da helt uhørt? Kan man være
kommunaldirektør med ansvar for, at alt går rigtigt til i kommunen, når man i den grad
selv lyver over for de borger, man til en alt for høj løn er ansat for at sikre en reel og
retskaffen behandling fra kommunens side?
14. Borgmestre og kommunaldirektører har ikke overholdt sandhedspligten som er deres
ansvar. Ved anmodning om aktindsigt er der i den udstrækning den er imødekommet,
fremsende flere hundrede ikke retvisende mails og dokumenter med bortforklaringer,
vildledninger og løgne. Vedlagte videoklip,
Klik her,
slettet af NK, viser, at den
nuværende borgmester indleder et byrådsmøde med endnu en borgmesterløgn om en
lille sag fra 2008, 9, 10 stykker, »hvor NK kom til at lukke Kalbyrisvej da de skulle til at
grave?« Bare ikke han kommer til at lukke et par skoler og plejehjem? Samtidig
nedgør/latterliggør borgmesteren mig personligt fordi jeg har bistået en borger, der
med borgmesterens egne ord »kom til at flække lidt brænde i sin fritid på sin
landejendom?» En meget grim sag i forhold til, at NK ikke etablerede Kalbyrisvej og de
3 mindre veje? Borgmesteren overtræder groft Forvaltningsloven, sandhedspligten og
»God adfærd i det Offentlige«?
15. Efter års arbejde med afdækningen af vejsagen, viser det sig, at vejprojektets leder og
det team af kommunens medarbejdere, der har haft ansvar for vejprojektet og de
ulovlige handlinger, inklusiv forhandlingerne med HSG, er de medarbejder, som
borgmesteren og kommunaldirektøren anmoder om at besvare borgernes spørgsmål
og klager vedrørende årsagerne til, at Kalbyrisvej og de 3 mindre veje ikke er etableret
som vedtaget i vejprojektet? Det er også samme team, der er sat til at besvare
Side
6
af
8
INU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 32: Henvendelse af 27/2-24 fra Poul Otto Hansen om manglende afgørelse i sag om manglende lovhjemmel
borgernes anmodninger om aktindsigt. Det er en grov overtrædelse af
Forvaltningslovens Kapitel 2 Inhabilitet. Det er at sætte ræven til at vogte gæs.
16. NK har på mange måder ladet hån om og tilsidesat Forvaltningsloven. NK har ikke på et
eneste af ovennævnte punkter dokumenteret lovligheden af deres handlinger i henhold
til Forvaltningslovens § 24, der kræver at myndighederne henviser til de retsregler, i
henholdt til hvilke afgørelserne er truffet. Dvs. NK har ikke haft lovhjemmel til lukningen
af Kalbyrisvej og de 3 mindre veje.
17. Det har været en kamp at få aktindsigt i vejprojektet. Det første år lød meldingen fra
NK, »vi har udleveret alt materiale«, det var så 5 A4 sider for et vejprojekt til et 3 cifferet
million beløb? Herefter bistod Uffe Thorndahl med aktindsigt, så var der pludselig ca.
200 dokumenter fra det tidspunkt hvor vejarbejderne fysisk starter op i 2010 og frem,
meget underligt, hvorfor ikke fra vejprojektets start 2007? Trods adskillige henvendelser
har det ikke været muligt, at få aktindsigt i de aftaler, formentlig fordi det er lyssky
aftaler, mellem NK og HSG fra 2007 til 2010, dog med undtagelser af enkelte
dokumenter. Selve processen med aktindsigt har været dybt problematisk, idet NK har
sat de medarbejder der har aftalt de lyssky aftaler med HSG, til at stå for udleveringen
af materialet. Det er sagsbehandler, der er dybt inhabile og som har siddet og sorteret
hvad vi borger kan tåle at se og kan få udleveret?
18. Der er ligeledes anmodet om aktindsigt i de dokumenter, hvor de øverste chefer i
kommunen har været involveret i vejprojektets beslutninger, i forbindelse med
Kalbyrisvej, de 3 mindre veje og aftalerne med Herlufsholm Skole og Gods. Det er
materiale i perioden 2007 til og med 2010. Svaret fra NK er, at vi har fået alt, altså
ingenting der involvere cheferne? Det er dog beskæmmende, at hele det store
vejprojekt er kørt total hen over hovedet på kommunens højst lønnede chefer,
borgmester Henning Jensen, kommunaldirektør Jens Birch Christiansen og den tekniske
direktør for hele vejprojektet Svend W. Jensen. Hvordan kan det forklares, at Kalbyrisvej
lukkes og 3 mindre veje ikke etableres, altså 4 veje ud af 7 veje, veje de selv samme
herrer selv har vedtaget da de godkendte og underskrev vejprojektet? Hvad med
Forvaltningslovens krav om notat- og arkiveringspligt? Bliver det overhovedet
overholdt i NK? Jeg har anmodet om aktindsigt i alt relevant materiale fra 2007 til og
med 2010 og især det der vedrører de øverste chefer og kommunens overholdelse af
Forvaltningsloven.
Hændelsesforløbet og årsagen til at Kalbyrisvej og de 3 mindre veje ikke blev
etableret er afklaret:
Det har været en meget lang og besværlig opgave at afdække hændelsesforløbet i
vejsagen, fordi Næstved kommune ikke erkender over for offentligheden, at der er handlet
meget kritisabelt og uden lovhjemmel. Kommunen har været meget lidt samarbejdsvillig,
har forhalet og nægtet udlevering af dokumenter ved aktindsigt, har fremsendt adskillige
Side
7
af
8
INU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 32: Henvendelse af 27/2-24 fra Poul Otto Hansen om manglende afgørelse i sag om manglende lovhjemmel
2831865_0008.png
bortforklaringer, vildledninger og usandheder/løgne, som har ført til en korrespondance på
flere hundrede mails. Sagen er afdækket på grund af vedholdenhed fra enkeltpersoner og
vejgruppen.
Borgmester Carsten Rasmussen har været borgmester siden 1. maj 2011, hvor Kalbyrisvej
blev lukket den 30.08.2011 og byrådsmedlem under hele vejprojektet. Carsten Rasmussen
er derfor ansvarlig for hele håndteringen af vejsagen, fra det tidspunkt hvor det går op for
offentligheden, at Kalbyrisvej lukkes med 5 dages varsel og de 3 mindre veje ikke
etableres.
Trods henvendelser til borgmesteren har det aldrig været muligt at få
etableret et eneste møde med borgmesteren, med henblik på at finde en løsning der
kunne lukke vejsagen på en god måde for alle parter.
Der er ud over ovennævnte 18 punkter adskillige hundrede mails fra NK og øvrige
myndigheder, der sammen med materialet på hjemmesiden, jarjo.dk/marken,
klik her,
dokumentere med den ene mærkværdighed/ulovlighed efter den anden.
Dokumentation over vejprojektets kritisable tilsidesættelser og manipulationer:
Næstved kommunes 17 synder-lovovertrædelser vedlagt, eller
Klik her
Hjemmesiden jarjo.dk/marken,
Klik her,
er en del af den meget store dokumentation for
kommunens manipulationer i forbindelse med vejprojektet »Nye veje ved Næstved«
Udkast til Hvidbog Ring Øst,
Klik her,
Det kan syntes som om der ikke er noget
sammenhæng i hændelsesforløbet, det skyldes ikke forfatteren, men udelukkende det
spind og de mange usandheder Næstved kommune har bidraget med.
Se YouTube beskrivelser: Gå ind på YouTube og skriv
Ring Øst
Eller hent dem på hjemmesiden jarjo.dk/marken, under punktet 29.04.2010 i venstre side:
Ring Øst eller
Klik her.
Med venlig hilsen
Poul Otto Hansen
Ambassadør for
Borgerretsbevægelsen
Kalbygårdsvej 2
4684 Holmegaard
Side
8
af
8