Sendt digitalt
Side 1/2
3. april 2023
Udlændinge- og
Integrationsministeriet
Forvaltningsret og Datasikkerhed
Slotsholmsgade 10
1216 København K
Tel.
6198 4000
www.uim.dk
CVR-nr.
36977191
1.
Ved e-mail af 20. februar 2023 har du anmodet Udlændinge- og
Integrationsministeriet om aktindsigt på følgende måde:
”Jeg anmoder hermed om aktindsigt i mødereferater fra møder i indfødsretsaftalekredsen
de seneste to år.”
Sagsbehandler
Christoffer Bruus
Tel.
Mail
Sags nr.
Akt-id
61 98 40 00
2023 - 3256
2243528
Ved e-mail af 1., 10. og 21. marts 2023 har Udlændinge- og Integrationsminister iet
underrettet dig om sagens behandling.
2.
Udlændinge- og Integrationsministeriet har nu færdigbehandlet din
anmodning om aktindsigt. Ministeriet har i den forbindelse identificeret og
gennemgået en række dokumenter, som må anses for omfattet af din anmodning
om aktindsigt. Det drejer sig om dokumenter, der indgår i sagen med j.nr. 2021-3004.
Du meddeles hermed delvis aktindsigt i en række dokumenter i sagen i
overensstemmelse med offentlighedslovens § 7. Ministeriet vedlægger en kopi af de
dokumenter, der efter ministeriets vurdering bør udleveres til dig. Desuden
vedlægges aktlisten for sagen.
Nedenfor følger en begrundelse for det delvise afslag på aktindsigt.
Udlændinge- og Integrationsministeriet bemærker, at en række dokumenter er
omfattet af offentlighedslovens § 23, stk. 1, nr. 1, om interne dokumenter. Det drejer
sig om interne dokumenter, der ikke er afgivet til udenforstående. Det drejer sig
nærmere om intern e-mailkorrespondance i sagen.
Udlændinge- og Integrationsministeriet bemærker imidlertid, at retten til aktindsigt
i dokumenter omfattet af offentlighedslovens § 23, stk. 1, nr. 1, uanset denne
bestemmelse, omfatter oplysninger om en sags faktiske grundlag, i det omfang
oplysningerne er relevante for sagen, jf. § 28, stk. 1, i offentlighedsloven.
Udlændinge-
og
Integrationsministeriet
udleverer en række
oplysninger fra sådanne
dokumenter i et særskilt