Til Folketingets Forsvarsudvalg
Orientering om lancering af employer branding-kampagnefilm
på Forsvarsministeriets område
Forsvarsministeriet vil primo 2024 lancere en employer branding-kam-
pagnefilm på Forsvarsministeriets område under overskriften ”Det,
vi
passer på”. Den konkrete
dato for dette forventes at være den 5. februar
2024.
Kampagnefilmen skal tydeliggøre Forsvarsministeriets myndighedsom-
rådes betydning og skabe et stærkere bånd mellem Forsvarsministeriets
område og den øvrige danske befolkning, herunder vise Forsvarsmini-
steriets myndighedsområdets betydning for den danske sikkerhed, tryg-
hed og frihed.
Kampagnefilmen er udarbejdet i samarbejde med reklamebureauet Ad-
vice. I forbindelse med udarbejdelsen af kampagnefilmen har analyse-
bureauet Epinion kortlagt, hvordan Forsvarsministeriets område opfattes
som arbejdsplads, herunder muligheder og barrierer i forhold til fremti-
dig rekruttering.
Kampagnefilmen indgår som en del af en større branding- og rekrutte-
ringsindsats inden for Forsvarsministeriets område og skal bidrage til at
styrke rekrutteringsevnen og fastholdelsen af militære og civile medar-
bejdere.
Kampagnefilmen vil over en periode på to måneder blive vist på tv, i
biografer, på infoskærme på metrostationer mv.
Dato:
Enhed:
Sagsnr.:
Dok.nr.:
Bilag:
15. januar 2024
THRS
2023/009969
688715
Ingen
Forsvarsministeriet
Holmens Kanal 9
1060 København K
Tlf.: +45 7281 0000
Fax: +45 7281 0300
www.fmn.dk
EAN: 5798000201200
CVR: 25 77 56 35
Med venlig hilsen
Troels Lund Poulsen
Side 1 af 1