Emne: Halvandet år efter og stadig ingen løsning fra NETS, MitID og Digitaliseringsstyrelsen!
kopi til Digitaliseringsstyrelsen, MitID forvaltning og support, Dansk Folkeparti Kopi bedes sendt til
Folketingets Formand og Folketingets Ombudsmand.
Bankkundernes Landsforening
Finanstilsynet
LÆS VENLIGST NØJE:
I 18 har TDC nægtet at indgå en aftale med Filippinske Globe Telecom, fordi TDC ikke ønsker at betale
det gebyr som Globe Telecom forlanger for at levere sms fra TDC til mobilnumre i Filippinerne.
Jeg gjorde opmærksom på problemet da MitID blev indført, fordi vi danskere der bor permanent i
Filippinerne ikke kunne modtage MitID aktiveringskode på sms. Og måtte finde alternative metoder at
aktivere MitID, som medførte yderligere økonomiske udgifter som ikke burde have været der hvis
tingene havde været i orden fra starten.
Det omfatter ikke kun MitID, men derimod alt der har med sms at gøre som NETS håndterer, såsom sms
beskeder og sms bekræftelse fra danske banker. Hvilket betyder at os der har valgt at beholde vores
danske banker ikke kan bruge dem fordi vi ikke får leveret sms. Samt tit har problemer med online
betaling, fordi vi ikke modtager sms fra bankens sms bekræftelse.
TDC er NETS teleleverandør og ultimativt dem der står for levering af disse sms. De tager gennem NETS,
betaling for afsendelse af sms fra både private og offentlige institutioner, såsom den danske banker,
Danske regering og MitID - også selvom nogle af disse sms aldrig bliver leveret!
Telia, Telenor og Lebara har intet problem med at levere sms til Filippinerne, fordi de har betalt gebyret.