Udvalget for Digitalisering og It 2023-24
DIU Alm.del Bilag 62
Offentligt
Emne: Halvandet år efter og stadig ingen løsning fra NETS, MitID og Digitaliseringsstyrelsen!
kopi til Digitaliseringsstyrelsen, MitID forvaltning og support, Dansk Folkeparti Kopi bedes sendt til
Folketingets Formand og Folketingets Ombudsmand.
Bankkundernes Landsforening
Finanstilsynet
LÆS VENLIGST NØJE:
I 18 har TDC nægtet at indgå en aftale med Filippinske Globe Telecom, fordi TDC ikke ønsker at betale
det gebyr som Globe Telecom forlanger for at levere sms fra TDC til mobilnumre i Filippinerne.
Jeg gjorde opmærksom på problemet da MitID blev indført, fordi vi danskere der bor permanent i
Filippinerne ikke kunne modtage MitID aktiveringskode på sms. Og måtte finde alternative metoder at
aktivere MitID, som medførte yderligere økonomiske udgifter som ikke burde have været der hvis
tingene havde været i orden fra starten.
Det omfatter ikke kun MitID, men derimod alt der har med sms at gøre som NETS håndterer, såsom sms
beskeder og sms bekræftelse fra danske banker. Hvilket betyder at os der har valgt at beholde vores
danske banker ikke kan bruge dem fordi vi ikke får leveret sms. Samt tit har problemer med online
betaling, fordi vi ikke modtager sms fra bankens sms bekræftelse.
TDC er NETS teleleverandør og ultimativt dem der står for levering af disse sms. De tager gennem NETS,
betaling for afsendelse af sms fra både private og offentlige institutioner, såsom den danske banker,
Danske regering og MitID - også selvom nogle af disse sms aldrig bliver leveret!
Telia, Telenor og Lebara har intet problem med at levere sms til Filippinerne, fordi de har betalt gebyret.
DIU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 62: Henvendelse af 18/12.23 fra Jan Brøndum Johansson om, Halvandet år efter og stadig ingen løsningfra NETS, MitID og Digitaliiseringsstyrelsen
I halvandet år har jeg henvendt mig utallige gange til NETS, MitID forvaltning samt support, og
Digitaliseringsstyrelsen, men intet bliver gjort for at løse problemet og disse institutioner ignorerer nu
mine henvendelser.
NETS har gang på gang påstået at problemet var løst, men dette er ikke sandt. Sms når stadig ikke frem.
Og det bliver ikke løst før NETS og Den danske regering lægger pres på TDC.
Det er stadig ikke muligt i MitID at selv skifte mobil nummer til Globe Telecom, da bekræftelse sms
aldrig kommer frem. Det er muligt at kontakte MitID support for at skifte mobil nummer(en Hovsa
løsning de kom op med, og vil medføre økonomiske udgifter for borgeren i teleudgifter fra Filippinerne
til Danmark), men vil stadig ikke løse noget, da bekræftelse sms aldrig kommer frem!
Læg mærke til dette :
TDC indvilligede i at blive NETS teleleverandør, velvidende om at de IKKE kunne levere sms til ALLE
danskere i hele verden.
TDC tager som sagt betaling for afsendelse af sms, men har undladt at informere om at disse sms ikke
kan leveres fordi de ikke har en sms aftale med Globe Telecom, da TDC ikke vil betale Globe Telecom's
gebyr(penge som de tjener på afsendelse og sagtens kunne betale).
NETS, MitID og Digitaliseringsstyrelsen har i halvandet år ignoreret at der er et problem og forsøgt at tie
det ihjel ved at ignorere henvendelser.
Måske er der endelig nogen af jer der modtager denne email, der kunne få dette problem løst een gang
for alle.
Det er skammeligt den måde denne sag er blevet behandlet:
DIU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 62: Henvendelse af 18/12.23 fra Jan Brøndum Johansson om, Halvandet år efter og stadig ingen løsningfra NETS, MitID og Digitaliiseringsstyrelsen
Af Digitaliseringsstyrelsen som netop er den instans som står for at kontrollere at hvad NETS og TDC gør
er korrekt.
Af NETS som velvidende om problemet stadig intet har gjort for at løse det. De kunne have lagt pres på
TDC eller skiftet til en teleleverandør der kunne levere, såsom Telia, Telenor eller Lebara.
Af jer politikere som er blevet gjort opmærksom på problemet, men har valgt at ignorere det.
Af TDC, der i 18 har taget betaling for sms der aldrig bliver leveret, og som før de indvilligede i at blive
NETS teleleverandør skulle have ingået en aftale med Globe Telecom og betalt det gebyr alle andre
teleselskaber allerede har betalt.
Og til Dansk Folkeparti, jeg henvendte mig til jer for at gøre opmærksom på problemet og bede om
hjælp til gøre regeringen opmærksom på dette, og få det løst.
Men istedet for hjælp, var der en analfabet der læste min email og gav et dumt svar, efterfølgende
emails blev ignoreret!
Jeg bad IKKE om IT hjælp.
At tage betaling for noget, man ikke har nogen intention om at levere er svindel, og I er alle
medvirkende!
Med venlig hilsen / With kind regards
DIU, Alm.del - 2023-24 - Bilag 62: Henvendelse af 18/12.23 fra Jan Brøndum Johansson om, Halvandet år efter og stadig ingen løsningfra NETS, MitID og Digitaliiseringsstyrelsen
Jan Brøndum Johansson
36 år i IT, som IT Konsulent, Special opbygning, Support, Reparation, Hele IT løsninger.
For
Packard Bell Europe
Falck Computer Care
Eurocom Teleservices
Educare Philippines
Selvstændig
jbj-tech-notes.blogspot.com
Jeg vil påstå jeg ved mere om IT, end de fleste af jeres eksperter!