Ældreudvalget 2023-24
ÆLU Alm.del
Offentligt
2818194_0001.png
Styrelsen for Patientsikkerhed
Oplevelser med det
sundhedsfaglige tilsyn
– Plejeområdet 2022
21-11-2023
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Indholdsfortegnelse
Baggrund ......................................................................................................................................................................3
Hvordan anvender vi data? .......................................................................................................................................3
Om rapporten ...............................................................................................................................................................4
Bortfaldsmønstre .........................................................................................................................................................5
Resultater .....................................................................................................................................................................6
Forud for tilsynet ........................................................................................................................................................6
Målepunkter ...............................................................................................................................................................9
Om tilsynsbesøget ................................................................................................................................................... 10
Udbytte af tilsynet .................................................................................................................................................... 12
Overordnet tilfredshed ............................................................................................................................................. 12
Bilag 1 ......................................................................................................................................................................... 13
Side 2 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0003.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Baggrund
I Styrelsen for Patientsikkerhed evaluerer vi løbende, hvordan de behandlingssteder, vi fører
tilsyn med, oplever vores sundhedsfaglige tilsyn, og om tilsynene bidrager til læring og øget
patientsikkerhed. Udsendelse af spørgeskemaer til behandlingssteder følger bemærkningerne fra
Rigsrevisionen
1
om, at myndighederne generelt kan styrke deres kendskab til de virksomheder,
som de kontrollerer, samt deres arbejdet med at evaluere kontrollens effekt.
Siden juni 2018 har hvert behandlingssted, der har haft et planlagt sundhedsfagligt tilsyn, fået
tilsendt et spørgeskema umiddelbart efter tilsynsbesøget. Formålet med spørgeskemaet er at få
viden om graden tilfredshed med tilsynet, relevans af målepunkter og om tilsynsbesøget bidrager
til læring og initiativer, der kan øge patientsikkerheden.
Vi har sendt spørgeskemaer ud til de planlagte sundhedsfaglige tilsyn, der er gennemført fra
februar til og med december 2022. Der blev ikke sendt spørgeskemaer ud i januar grundet
COVID-19.
Ultimo 2021 og primo 2022 har vi revideret det spørgeskema, vi sender til behandlingsstederne
efter et tilsyn. Beslutningen om at revidere spørgeskemaet blev truffet på baggrund af erfaringer
med spørgeskemaet fra de foregående år. Spørgeskemaet blev revideret med involvering af
eksterne konsulenter og trådte i kraft den 4. april 2022.
Til og med 2021 har vi sendt to spørgeskemaer til de behandlingssteder, der har haft et planlagt
sundhedsfagligt tilsyn. Det første spørgeskema har vi sendt få dage efter selve tilsynsbesøget, og
det andet spørgeskema har vi sendt fire måneder efter tilsynsbesøget. Det andet spørgeskema
skulle bidrage med viden om, hvorvidt behandlingsstederne faktisk igangsætter initiativer til
forbedring af patientsikkerheden på baggrund af tilsynsbesøget. Baseret på tre år med de to
tidsforskudte spørgeskemaer har vi valgt ikke at udsende spørgeskemaet fire måneder efter et
tilsynsbesøg i 2022. Spørgeskemaet bidrager ikke med ny viden i forhold til det spørgeskema, der
sendes til behandlingsstederne umiddelbart efter tilsynsbesøget.
Hvordan anvender vi data?
Vi behandler behandlingsstedernes besvarelser i aggregeret og anonymiseret form og anvender
dem i vores arbejde med at forbedre patientsikkerheden og justere tilsynsbesøgene. Data fra
spørgeskemaerne hjælper os med at sikre, at vores tilsynsbesøg og målepunkter opleves
relevante og understøtter læring på behandlingsstederne
1
Rigsrevisionen: ”Beretning om effektiv kontrol”,
2017
Side 3 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0004.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Om rapporten
Rapporten indeholder spørgeskemadata fra de planlagte sundhedsfaglige tilsyn, der er
gennemført på
plejeområdet
i 2022.
Vi overgik til et revideret spørgeskema den 4. april 2022, og rapporten indeholder derfor data fra
to versioner af spørgeskemaer. Data fra den første version er indsamlet i perioden februar-april
2
2022, mens data fra den anden version er indsamlet i perioden april-december 2022.
Afrapportering af data
En stor del af spørgsmålene fra den første version af spørgeskemaet indgår fortsat i den anden
version af spørgeskemaet. Der er blot foretaget mindre formuleringsjusteringer, der har til formål
at øge læsevenligheden og brugeroplevelsen. Den primære forskel er, at vi har fjernet
formuleringen ”i hvilken grad”
fra flere af spørgsmålene. Vi vurderer ikke, at disse mindre
justeringer spiller ind på forståelsen og dermed besvarelsen af spørgsmålet. Vi har derfor valgt at
afrapportere svardata samlet for spørgsmål med mindre justeringer i spørgsmålsformuleringen.
Det drejer sig om 10 spørgsmål. Det fremgår af bilag 1, hvilke spørgsmål der konkret er tale om.
Herudover afrapporteres spørgsmålene for den første og den anden version af spørgeskemaet
separat. Det drejer sig om henholdsvis ét spørgsmål fra den første version og syv spørgsmål fra
den anden version af spørgeskemaet. I bilag 1 ses et overblik over spørgsmålene med henvisning
til figurnummer i rapporten.
Rapportens opbygning
Resultatafsnittet indledes med en gennemgang af bortfaldsmønstre. Her præsenteres bortfald
samlet for de to versioner af spørgeskemaet samt hver for sig for at præsentere datagrundlaget
for alle spørgsmålene i rapporten.
Herefter præsenteres svarfordelingerne for de enkelte spørgsmål opdelt efter temaerne: Forud
for tilsynet, målepunkter, om tilsynsbesøget, udbytte af tilsynet og overordnet tilfredshed. For
hvert spørgsmål er det i figurteksten angivet, om spørgsmålet baserer sig på svardata fra begge
spørgeskemaer, det nuværende spørgeskema eller det tidligere spørgeskema. Vi har valgt, at
spørgsmålsformuleringen i de spørgsmål, hvor svardata er samlet for de to spørgeskemaer,
præsenteres med spørgsmålsformulering fra den anden version af spørgeskemaet. De kvalitative
spørgsmål i spørgeskemaerne behandles ikke i denne rapport, men gennemgås og anvendes i
anden kontekst internt i styrelsen.
Der blev ikke sendt spørgeskemaer ud fra 1. januar til og med 30. januar 2022, da indsatsen midlertidigt var
stoppet grundet COVID-19.
2
Side 4 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0005.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Bortfaldsmønstre
Figur 1 illustrerer andelen af behandlingssteder, der har henholdsvis besvaret, ikke svaret, lavet
en ufuldstændig besvarelse eller afvist at svare på det spørgeskema, de har fået tilsendt i 2022.
Figur 1: Bortfald i spørgeskemaerne samlet og hver for sig
Samlet 2022 (N=68)
93%
Nuværende spørgeskema (N=53)
Tidligere spørgeskema (N=15)
87%
85%
9%
Besvaret
9%
Ikke svaret
7%
3%
4%
1%
2%
Ufuldstændig besvarelse
Vil ikke deltage
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Styrelsen for Patientsikkerhed har i 2022 udsendt 68 spørgeskemaer efter endt tilsyn efter
sundhedsloven. Af disse har 59 behandlingssteder svaret på spørgeskemaet, hvilket svarer til en
svarprocent på 87.
Side 5 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0006.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Resultater
Forud for tilsynet
I dette afsnit præsenterer vi spørgeskemabesvarelserne fra den første version af spørgeskemaet
(14 besvarelser) og den anden version af spørgeskemaet (45 besvarelser) opdelt efter temaerne:
Forud for tilsynet, målepunkter, om tilsynsbesøget, udbytte af tilsynet og overordnet tilfredshed.
Datagrundlaget for de enkelte spørgsmål angives i figurtekst.
Figur 2: Oplevede I jer tilstrækkeligt informeret om tilsynet via varslingsbrevet?
100%
75%
50%
25%
0%
0%
I meget lav grad
N=59
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
15%
0%
44%
41%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Figur 3: Har I forud for tilsynsbesøget været i kontakt med styrelsen via mail og/eller telefon?
100%
75%
53%
50%
25%
2%
0%
Ja
Samlet 2022 (N=59)
Nej
Nuværende spørgeskema (N=45)
Ved ikke
Tidligere spørgeskema (N=14)
2%
47%
71%
46%
51%
29%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Svardata præsenteres særskilt for de to spørgeskemaer, da spørgsmålet danner grundlag for besvarelsen af de følgende
spørgsmål, som er specifikke for hhv. det tidligere og det nuværende spørgeskema.
Side 6 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0007.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Figur 4: I hvilken grad oplevede I dialogen med styrelsen som tilfredsstillende?
100%
75%
50%
50%
40%
25%
0%
N=10
0%
I meget lav grad
0%
I lav grad
10%
0%
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden februar-april 2022.
Spørgsmålet stilles kun til de behandlingssteder, der har svaret ”ja” til spørgsmålet om, hvorvidt de forud for tilsynsbesøget
har været i dialog med styrelsen via mail eller telefon (10 ud af 14 plejeenheder).
Figur 5: Oplevede I at få svar på det/de spørgsmål, I stillede til styrelsen forud for tilsynsbesøget?
100%
75%
50%
25%
0%
0%
N=21
I meget lav grad
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
5%
14%
0%
43%
38%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden april-december 2022.
Spørgsmålet stilles kun til de behandlingssteder, der
har svaret ”ja” til spørgsmålet om, hvorvidt de forud for tilsynsbesøget
har været i kontakt med styrelsen via mail og/eller telefon (21 ud af 45 plejeenheder).
Side 7 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0008.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Figur 6: Er I tilfredse med svartiden/svartiderne på jeres henvendelse(r) til styrelsen forud for tilsynsbesøget?
100%
75%
50%
25%
0%
0%
I meget lav grad
N=21
I lav grad
I middel grad
5%
48%
38%
10%
0%
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden april-december 2022.
Spørgsmålet stilles kun til de behandlingssteder, der har svaret ”ja” til spørgsmålet om, hvorvidt de forud for tilsynsbesøget
har været i kontakt med styrelsen via mail og/eller telefon (21 ud af 45 plejeenheder).
Figur 7: Vi vurderer selv, at vi allerede forud for tilsynsbesøget havde en god organisering omkring arbejdet med
patientsikkerhed
100%
75%
50%
25%
0%
0%
I meget lav grad
N=45
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
2%
64%
20%
13%
0%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden april-december 2022.
Side 8 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0009.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Målepunkter
Figur 8: Kendte I til Styrelsen for Patientsikkerheds målepunkter, før I modtog varslingsbrevet?
100%
75%
50%
25%
0%
0%
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
22%
0%
Ved ikke
44%
33%
0%
I meget lav grad
N=45
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden april-december 2022.
Figur 9: Har I forud for tilsynsbesøget foretaget aktiviteter med henblik på at opfylde målepunkterne?
100%
75%
50%
31%
25%
2%
0%
I meget lav grad
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
7%
15%
0%
46%
N=59
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Figur 10: Oplever I, at tilsynets målepunkter samlet set er relevante for jeres behandlingssted?
100%
75%
49%
50%
25%
0%
0%
I meget lav grad
N=59
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
39%
12%
0%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Side 9 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0010.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Figur 11: Er der målepunkter, som er særlig relevante for jeres behandlingssted?
100%
75%
50%
25%
0%
N=45
Ja
Nej
Ved ikke
47%
38%
16%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden april-december 2022.
Figur 12: Er der målepunkter, som ikke er relevante for jeres behandlingssted?
100%
76%
75%
50%
25%
7%
0%
N=59
Ja
Nej
Ved ikke
17%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Om tilsynsbesøget
Figur 13: Den/de tilsynsførende bidrog med relevant rådgivning under tilsynsbesøget
100%
75%
51%
50%
25%
2%
0%
N=45
I meget lav grad
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
36%
11%
0%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden april-december 2022.
Side 10 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0011.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Figur 14: Styrelsen optrådte respektfuldt under tilsynsbesøget
100%
75%
50%
32%
63%
25%
2%
0%
I meget lav grad
N=59
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
3%
0%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Figur 15: Den/de tilsynsførende var lyttende under tilsynsbesøget
100%
75%
56%
50%
25%
2%
0%
I lav grad
5%
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
0%
Ved ikke
37%
0%
N=59
I meget lav grad
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Figur 16: Tilsynsbesøget var præget af en god balance mellem læring og kontrol
100%
75%
50%
25%
2%
0%
N=45
I meget lav grad
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
47%
36%
13%
2%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Svardata er indsamlet i perioden april-december 2022.
Side 11 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0012.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Udbytte af tilsynet
Figur 17: Tilsynsbesøget har bidraget med input til forbedringer af patientsikkerheden på vores behandlingssted
100%
75%
50%
25%
2%
0%
I meget lav grad
N=59
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
22%
0%
44%
32%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Figur 18: Vi vil igangsætte initiativer til forbedring af patientsikkerheden på baggrund af tilsynsbesøget
100%
75%
50%
29%
25%
2%
0%
I meget lav grad
N=59
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
2%
36%
32%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Overordnet tilfredshed
Figur 19: Er I alt i alt tilfredse med det aktuelle tilsynsbesøg på jeres behandlingssted?
100%
75%
50%
25%
2%
0%
I meget lav grad
N=59
I lav grad
I middel grad
I høj grad
I meget høj grad
Ved ikke
0%
15%
0%
41%
42%
Afrundingen til hele procenttal bevirker, at der kan ses en sum på 99% eller 101%. Uden afrunding summer tallene til 100%.
Figuren indeholder svardata fra hele 2022.
Side 12 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0013.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Bilag 1
Bilag 1 illustrerer alle de kvantitative spørgsmål i det tidligere og nuværende spørgeskema.
Spørgsmålene er opdelt i fem temaer. Den sidste kolonne i skemaet henviser til rapporten med et
figurnummer. De spørgsmål der er i rapporten afrapporteres samlet på tværs af de to spørgeskemaer
og markeres med en grøn farve.
Spørgsmålene i det tidligere
spørgeskema
(før april 2022)
Forud for tilsynet
I hvilken grad følte I jer tilstrækkeligt
informeret om tilsynets indhold via
varslingsbrevet? (spørgsmål 2)
Har I forud for tilsynsbesøget været i
dialog med styrelsen via mail eller telefon?
(spørgsmål 4)
I hvilken grad oplevede I dialogen med
styrelsen som tilfredsstillende? (spørgsmål
5)
Spørgsmålene i det nuværende
spørgeskema
(fra april 2022 og frem)
Oplevede I jer tilstrækkeligt
informeret om tilsynet via
varslingsbrevet? (spørgsmål 2_1)
Har I forud for tilsynsbesøget været i
kontakt med styrelsen via mail
og/eller telefon? (spørgsmål 4)
Henvisning
til figur i
rapporten
Figur 2
Figur 3
Figur 4
Oplevede I at få svar på det/de
spørgsmål, I stillede til styrelsen forud Figur 5
for tilsynsbesøget? (spørgsmål 6_1)
Er I tilfredse med
svartiden/svartiderne på jeres
Figur 6
henvendelse(r) til styrelsen forud for
tilsynsbesøget? (spørgsmål 6_2)
Vi vurderer selv, at vi allerede forud
for tilsynsbesøget havde en god
Figur 7
organisering omkring arbejdet med
patientsikkerhed (spørgsmål 17_3)
Målepunkter
Kendte I til Styrelsen for
Patientsikkerheds målepunkter, før I
modtog varslingsbrevet? (spørgsmål
8_1)
Har I forud for tilsynsbesøget
foretaget aktiviteter med henblik på at
opfylde målepunkterne? (spørgsmål
8_2)
Oplever I, at tilsynets målepunkter
samlet set er relevante for jeres
behandlingssted? (spørgsmål 10_1)
Er der målepunkter, som er særlig
relevante for jeres behandlingssted?
(spørgsmål 11)
Figur 8
I hvilken grad har I forud for
tilsynsbesøget foretaget aktiviteter med
henblik på at opfylde målepunkterne?
(spørgsmål 7)
I hvilken grad oplevede I, at tilsynets
målepunkter samlet set var relevante for
jeres behandlingssted? (spørgsmål 10)
Figur 9
Figur 10
Figur 11
Side 13 af 14
ÆLU, Alm.del - 2023-24 - Endeligt svar på spørgsmål 37: Spm. om tilsynene har bidraget til øget kvalitet for borgerne
2818194_0014.png
Plejeområdet
Oplevelser med det sundhedsfaglige tilsyn 2022
Er der nogle af målepunkterne, som ikke
er relevante for jeres behandlingssted?
(spørgsmål 12)
Om tilsynsbesøget
Er der målepunkter, som ikke er
relevante for jeres behandlingssted?
(spørgsmål 13)
Den/de tilsynsførende bidrog med
relevant rådgivning under
tilsynsbesøget (spørgsmål 15_1)
Figur 12
Figur 13
I hvilken grad oplevede I, at styrelsen
optrådte respektfuldt under
tilsynsbesøget? (spørgsmål 14)
I hvilken grad oplevede I, at den/de
tilsynsførende var lyttende under
tilsynsbesøget? (spørgsmål 16)
Styrelsen optrådte respektfuldt under
Figur 14
tilsynsbesøget (spørgsmål 15_2)
Den/de tilsynsførende var lyttende
under tilsynsbesøget (spørgsmål
15_3)
Tilsynsbesøget var præget af en god
balance mellem læring og kontrol
(spørgsmål 15_4)
Tilsynsbesøget har bidraget med
input til forbedringer af
patientsikkerheden på vores
behandlingssted (spørgsmål 17_1)
Vi vil igangsætte initiativer til
forbedring af patientsikkerheden på
baggrund af tilsynsbesøget
(spørgsmål 17_2)
Er I alt i alt tilfredse med det aktuelle
tilsynsbesøg på jeres
behandlingssted? (spørgsmål 19_1)
Figur 15
Figur 16
Udbytte af tilsynet
I hvilken grad vurderer I, at tilsynsbesøget
har bidraget med input til forbedringer af
patientsikkerheden på jeres
behandlingssted? (spørgsmål 18)
I hvilken grad vil I på jeres
behandlingssted igangsætte initiativer på
baggrund af tilsynsbesøget? (spørgsmål
20)
Overordnet tilfredshed
I hvilken grad er I alt i alt tilfredse med det
aktuelle tilsynsbesøg på jeres
behandlingssted? (spørgsmål 22)
Figur 17
Figur 18
Figur 19
Side 14 af 14