Uddannelses- og Forskningsudvalget 2022-23 (2. samling)
UFU Alm.del
Offentligt
2751079_0001.png
Ministeren
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
I brev af 4. september 2023 har udvalget efter ønske fra Sandra Elisabeth Skalvig
(LA) stillet mig følgende spørgsmål:
UFU alm. del spm. 225
Vil ministeren oplyse antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på ud-
dannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i
2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022?
Svar
Det er afklaret med spørgeren, at den relevante målgruppe er internationale stu-
derende, der er defineret som studerende uden dansk statsborgerskab, der har
fået bopæl i Danmark højest 1 år før studiestart, eller højest har boet i Danmark i 1
af de sidste 5 år.
Det er i svaret antaget, at der alene spørges til engelsksprogede videregående ud-
dannelser.
I 2020 fuldførte 6.611 internationale studerende en engelsksproget videregående
uddannelse i Danmark. Af disse havde 3.499 stadig bopæl i Danmark ved udgan-
gen af 2022. Det svarer til 53 pct. af de internationale studerende, som gennem-
førte en engelsksproget videregående uddannelse.
Antallet og andelen af internationale studerende fordelt på uddannelsesudbud
fremgår af tabel 1.
Det bemærkes at størstedelen af de engelsksprogede erhvervsakademi- og pro-
fessionsbacheloruddannelser er lukket fra sommeroptaget 2022, jf.
Aftalen om re-
duktion af engelsksprogede videregående uddannelser (2021).
18. september 2023
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Børsgade 4
Postboks 2135
1015 København K
Tel. 3392 9700
www.ufm.dk
CVR-nr. 1680 5408
Ref.-nr.
422965
Side 1/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0002.png
Tabel 1
Fuldførte internationale studerende fra engelsksprogede videregående uddannelser med
bopæl i Danmark ultimo 2022, fuldførelse i 2020
Institution
Uddannelse
Personer i
Danmark
antal
Erhvervsakademiuddannelser
Erhvervsakademi Aarhus
Agro Business and Landscape Management
Chemical and Biotechnical Science
IT Technology
Marketing Management
Multimedia Design
Erhvervsakademi Dania
Automotive Technology
IT Technology
Marketing Management
Service, Hospitality and Tourism Management
Erhvervsakademi SydVest
Computer Science
Marketing Management
Multimedia Design
Erhvervsakademiet Copenhagen
Marketing Management
Business Academy
Service, Hospitality and Tourism Management
IBA Erhvervsakademi Kolding
Københavns Erhvervsakademi
(KEA)
Marketing Management
Computer Science
Design, Technology and Business
Multimedia Design
Production Technology
Professionshøjskolen University
College Nordjylland
Automation Engineering
Computer Science
Design, Technology and Business
Marketing Management
Multimedia Design
Service, Hospitality and Tourism Management
Professionshøjskolen VIA
University College
UCL Erhvervsakademi og
Professionshøjskole
Design, Technology and Business
Marketing Management
IT Technology
Logistics Management
Marketing Management
6
7
14
24
33
*
6
18
19
11
10
8
27
43
53
12
15
46
9
*
18
9
15
20
33
33
48
6
8
7
*
58
70
75
73
*
*
72
68
69
59
*
68
86
66
*
68
65
*
*
72
45
56
*
44
62
71
*
*
50
andel, pct.
Side 2/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0003.png
Service, Hospitality and Tourism Management
Zealand Sjællands
Erhvervsakademi
Commerce Management
Computer Science
Logistics Management
Marketing Management
Multimedia Design
Service, Hospitality and Tourism Management
Professionsbacheloruddannel-
ser
Aarhus Universitet
Erhvervsakademi Aarhus
Global Management and Manufacturing,
ing.prof.bach.
Chemical and Biotechnical Technology and
Food
Technology (overbygning), prof.bach.
Digital Concept Development (overbygning),
prof.bach.
Financial Management and Service, prof.bach.
Innovation and entrepreneurship (overbyg-
ning),
prof.bach.
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Product Development and Integrative Technol-
ogy
(overbygning), prof.bach.
Web Development (overbygning), prof.bach.
Erhvervsakademi Dania
Erhvervsakademi SydVest
Bachelor of International Hospitality Manage-
ment
(overbygning), prof.bach.
Design and Business (overbygning), prof.bach.
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Software Development (overbygning),
prof.bach.
Web Development (overbygning), prof.bach.
Bachelor of International Hospitality Manage-
Erhvervsakademiet Copenhagen
ment
Business Academy
(overbygning), prof.bach.
Innovation and entrepreneurship (overbyg-
ning),
prof.bach.
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Software Development (overbygning),
prof.bach.
Sport Management (overbygning), prof.bach.
Web Development (overbygning), prof.bach.
IBA Erhvervsakademi Kolding
Københavns Erhvervsakademi
(KEA)
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Architectural Technology and Construction
Management, prof.bach.
42
5
13
6
27
9
17
67
45
*
*
69
*
74
*
5
16
12
10
6
8
16
*
*
*
*
*
18
16
18
5
6
*
15
36
*
*
55
*
63
38
50
*
*
*
*
*
*
*
55
55
*
50
*
25
72
Side 3/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0004.png
Business Economics and Information Technol-
ogy,
prof.bach.
Design and Business (overbygning), prof.bach.
Jewellery, Technology and Business,
prof.bach.
Product Development and Integrative Technol-
ogy
(overbygning), prof.bach.
Software Development (overbygning),
prof.bach.
Web Development (overbygning), prof.bach.
Københavns Professionshøjskole Global nutrition and health, prof.bach.
Professionshøjskolen Absalon
Professionshøjskolen University
College Nordjylland
Bachelor of Leisure Management, prof.bach.
Architectural Technology and Construction
Management, prof.bach.
Bachelor of International Hospitality Manage-
ment
(overbygning), prof.bach.
Digital Concept Development (overbygning),
prof.bach.
Export and Technology Management,
prof.bach.
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Natural and Cultural Heritage Management,
prof.bach.
Software Development (overbygning),
prof.bach.
Sport Management (overbygning), prof.bach.
Web Development (overbygning), prof.bach.
Professionshøjskolen VIA
University College
Animation, prof.bach.
Architectural Technology and Construction
Management, prof.bach.
Civil Engineering, ing.prof.bach.
Climate and Supply Engineering, ing.prof.bach.
Design and Business (overbygning), prof.bach.
Global Business Engineering, ing.prof.bach.
Global nutrition and health, prof.bach.
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Mechanical Engineering, ing.prof.bach.
Software Technology, ing.prof.bach.
Value Chain Management, prof.bach.
Syddansk Universitet
Business Economics and Information Technol-
ogy,
prof.bach.
Global Management and Manufacturing,
ing.prof.bach.
Mekatronik, ing.prof.bach.
UCL Erhvervsakademi og
Professionshøjskole
Architectural Technology and Construction
Management, prof.bach.
15
38
*
9
13
19
15
*
*
5
8
*
*
*
13
*
7
12
40
23
*
20
*
*
25
18
72
13
*
*
*
16
*
76
*
64
48
73
65
*
*
36
*
*
*
*
72
*
44
48
46
37
*
43
*
*
44
50
75
48
*
*
*
59
Side 4/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0005.png
Bachelor of International Hospitality Manage-
ment
(overbygning), prof.bach.
Innovation and entrepreneurship (overbyg-
ning),
prof.bach.
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Product Development and Integrative Technol-
ogy
(overbygning), prof.bach.
Web Development (overbygning), prof.bach.
Zealand Sjællands
Erhvervsakademi
Digital Concept Development (overbygning),
prof.bach.
International Sales and Marketing (overbyg-
ning),
prof.bach.
Web Development (overbygning), prof.bach.
Akademiske bacheloruddannel-
ser
Aalborg Universitet
Anvendt industriel elektronik, ing.bach.
Art and technology, bach.
Bæredygtig bioteknologi, ing.bach.
Chemistry-biotechnology, ing.bach.
Economics and Business Administration, bach.
IT, kommunikations- og medieteknologi,
ing.bach.
Medialogy, bach.
Produktionsudvikling, ing.bach.
Robot Systems, ing.bach.
Aarhus Universitet
Economics and Business Administration, bach.
Kognitionsvidenskab,bach.
Marketing and management communication,
bach.
Copenhagen Business School
Business, Asian Language and Culture, bach.
Erhvervsøkonomi-business, language and cul-
ture,
bach.
HA erhvervsøkonomi og service management,
bach.
HA international business, bach.
HA international shipping og handel, bach.
HA(pol.) international erhvervsøkonomi-politik,
bach.
HA(soc.) erhvervsøkonomi-sociologi, bach.
Information management, bach.
Danmarks Tekniske Universitet
IT-Universitetet i København
Engineering (General Engineering), ing.bach.
Data science, bach.
Global virksomhedsinformatik, bach.
*
18
9
*
*
14
35
13
*
62
56
*
*
74
64
*
7
8
*
7
9
15
15
5
11
61
*
*
7
23
40
19
5
10
15
10
13
*
*
*
*
*
*
64
*
*
100
*
67
*
*
50
70
62
63
*
43
60
*
72
*
*
Side 5/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0006.png
Roskilde Universitet
Global Humanities, bach. (RUC)
Natural Sciences, bach. (RUC)
Social Sciences, bach. (RUC)
7
7
18
16
*
*
5
*
5
*
54
*
55
*
*
*
*
*
Syddansk Universitet
Economics and Business Administration, bach.
Engineering, Innovation and Business,
ing.bach.
Europæiske studier, bach.
Markeds- og ledelsesantropologi, bach.
Mekatronik, ing.bach.
Product Development and Innovation,
ing.bach.
Kandidatuddannelser
Aalborg Universitet
Arkitektur, cand.scient.tech.2år
Arkitektur, civilingeniør 2år
Bioteknologi, civilingeniør 2år
By-, energi- og miljøplanlægning, civilingeniør
2år
Bygge- og anlægskonstruktion, civilingeniør
2år
Byggeledelse og bygningsinformatik, kand.2år
Bygningers energidesign, kand.2år
Bæredygtig bioteknologi, civilingeniør 2år
Bæredygtig byudvikling, civilingeniør 2år
Bæredygtig energiteknik, civilingeniør 2år
Bæredygtigt design, civilingeniør 2år
Datalogi (IT), kand.2år
Design af mekaniske systemer, civilingeniør
2år
Elektro-mekanisk systemdesign, civilingeniør
2år
Energiteknik, civilingeniør 2år
Geography/Geography and Geoinformatics,
kand.2år
Indeklima og energi, civilingeniør 2år
Industrielt design, cand.scient.tech.2år
Industrielt design, civilingeniør 2år
Information Science, kand.2år
Informationsarkitektur, kand.2år
Innovativ kommunikationsteknik-entrepre-
neursk.,
civilingeniør 2år
Internationale forhold, kand.2år
Kemiteknik, civilingeniør 2år
Kultur, kommunikation og globalisering,
kand.2år
*
*
5
5
*
*
*
6
*
*
6
5
5
*
11
*
*
*
*
8
*
*
26
*
13
*
*
45
23
*
*
*
*
*
*
46
*
*
*
33
*
*
*
*
*
*
*
41
*
48
Side 6/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0007.png
Landinspektørvidenskab,cand.scient.tech.2år
Ledelse af digital kommunikation, kand.2år
Lyd- og musikteknologi, civilingeniør 2år
Lysdesign, kand.2år
Maskinkonstruktion, civilingeniør 2år
Materialeteknologi, civilingeniør 2år
Media Arts Cultures, kand.2år
Medialogi, kand.2år
Medicin med industriel specialisering, kand.2år
Miljøvidenskab, cand.tech.2år
Nanobioteknologi, civilingeniør 2år
Nanomaterialer og nanofysik, civilingeniør 2år
Olie- og gasteknologi, civilingeniør 2år
Regulering og automation, civilingeniør 2år
Service systems design, kand.2år
Sikkerhed og risikostyring, kand.2år
Technology (Entrepreneurial Business
Engieneering),
kand.2år
Teknoantropologi, kand.2år
Trådløse kommunikationssystemer, civilinge-
niør 2år
Turisme, kand.2år
Urbant design, cand.scient.tech.2år
Urbant design, civilingeniør 2år
Vand og miljø, civilingeniør 2år
Virksomhedssystemer, civilingeniør 2år
Virksomhedsteknologi, civilingeniør 2år
Vision, grafik og interaktive systemer, civilinge-
niør 2år
Værdikæder og innovationsledelse,
cand.scient.tech.2år
Værdikæder og innovationsledelse, civilinge-
niør 2år
Værdikæder og teknisk ledelse, civilingeniør
2år
Aarhus Universitet
Agrobiologi, kand.2år
Anthropology, kand.2år
Astronomi, kand.2år
Bioinformatik, kand.2år
Biology, kand.2år
Byggeri, civilingeniør 2år
*
5
*
5
*
*
0
13
6
*
*
*
*
*
*
5
*
*
*
19
*
*
*
*
*
*
5
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
42
*
*
0
*
*
*
*
*
*
*
*
50
*
*
*
68
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Side 7/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0008.png
Bæredygtig kulturarvsmanagement, kand.2år
Chemistry, kand.2år
Computer Science, kand.2år
Computerteknologi, civilingeniør 2år
Corporate Communication, kand.2år
Economics and Business Administration,
kand.2år
Economics, kand.2år
Elektroteknologi, civilingeniør 2år
Europas religiøse rødder, kand.2år
Europastudier, kand.2år
Geologi/Geologi-geoscience, kand.2år
Human security, kand.2år
Information Science, kand.2år
Interkulturelle studier i Latinamerika og Spa-
nien,
kand.2år
Interkulturelle studier i fransk, kand.2år
Interkulturelle studier i tysk, kand.2år
Interkulturelle studier, kand.2år
Jordbrug, natur og miljø, kand.2år
Journalistik, medier og globalisering, kand.2år
Kemi og bioteknologi, civilingeniør 2år
Linguistics, kand.2år
Mathematics, kand.2år
Mekanik, civilingeniør 2år
Molecular Biology, kand.2år
Molekylær ernæring og fødevareteknologi,
kand.2år
Nanoscience, kand.2år
Physics, kand.2år
Political Science, kand.2år
Teknologibaseret forretningsudvikling, civilinge-
niør
2år
Videnskabsstudier, kand.2år
Copenhagen Business School
Avanceret økonomi og finansiering, kand.2år
Business Administration and Digital Business,
kand.2år
Economics and Business Administration,
kand.2år
Erhvervsøkonomi og bioentrepreneurskab,
kand.2år
Erhvervsøkonomi og informationsteknologi,
kand.2år
6
*
5
*
5
77
*
*
*
7
*
8
*
*
*
*
*
*
5
7
*
*
6
*
*
*
*
*
8
*
7
37
232
10
8
55
*
50
*
100
48
*
*
*
54
*
57
*
*
*
*
*
*
8
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
24
43
36
56
33
Side 8/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0009.png
Erhvervsøkonomi og politik, kand.2år
Erhvervsøkonomi-business, language and cul-
ture,
kand.2år
Erhvervsøkonomi-filosofi, kand.2år
Management creative business processes,
kand.2år
Multikulturel organisationskommunikation,
kand.2år
Organisation, innovation og entrepreneurship,
kand.2år
Service management, kand.2år
Sundhedsinnovation, kand.2år
Danmarks Tekniske Universitet
Anvendt kemi, civilingeniør 2år
Autonome systemer, kand.2år
Bioinformatik og systembiologi, civilingeniør
2år
Bioteknologi, civilingeniør 2år
Business analytics, civilingeniør 2år
Byggeteknologi, civilingeniør 2år
Bygningsdesign, civilingeniør 2år
Bæredygtig energi, civilingeniør 2år
Design og innovation, civilingeniør 2år
Elektroteknologi, civilingeniør 2år
Engineering (Engineering Light), civilingeniør
2år
Engineering (Engineering Physics), civilin-
geniør 2år
Engineering (Sustainable Fisheries and Aqua-
culture),
civilingeniør 2år
Farmateknologi, civilingeniør 2år
Fødevareteknologi, civilingeniør 2år
Geofysik og rumteknologi, civilingeniør 2år
Industriel økonomi og teknologiledelse, civilin-
geniør
2år
Informationsteknologi, civilingeniør 2år
Kemisk og biokemisk teknologi, civilingeniør
2år
Kommunikationsteknologier og systemdesign,
civilingeniør 2år
Konstruktion og mekanik, civilingeniør 2år
Lyd og akustisk teknologi, civilingeniør 2år
Matematisk modellering og computing, civilin-
geniør
2år
Materiale- og procesteknologi, civilingeniør 2år
Medicin og teknologi, civilingeniør 2år
18
22
5
26
8
32
12
16
8
5
6
5
*
23
*
45
9
21
*
*
7
10
*
*
27
11
17
*
12
7
14
13
5
53
36
*
52
35
53
67
62
50
*
100
50
*
50
*
63
*
47
*
*
*
*
*
*
61
38
74
*
67
54
61
*
45
Side 9/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0010.png
Menneskeorienteret kunstig intelligens, civilin-
geniør
2år
Miljøteknologi, civilingeniør 2år
Olie- og gasteknologi, civilingeniør 2år
Transport og logistik, civilingeniør 2år
Vindenergi, civilingeniør 2år
IT-Universitetet i København
Computer Science, kand.2år
Digital innovation og management, kand.2år
Softwaredesign, kand.2år
Spil, kand.2år
Københavns Universitet
Afrikastudier, kand.2år
Agricultural Development, kand.2år
Agronomi, kand.2år
Anthropology, kand.2år
Anvendt kulturanalyse, kand.2år
Bioinformatik, kand.2år
Biokemi, kand.2år
Biology, kand.2år
Bioteknologi (NAT), kand.2år
Chemistry, kand.2år
Computer Science, kand.2år
Economics, kand.2år
Europas religiøse rødder, kand.2år
Film- and Media Studies, kand.2år
Fødevareinnovation og sundhed, kand.2år
Fødevarevidenskab, kand.2år
Geography/Geography and Geoinformatics,
kand.2år
Geologi/Geologi-geoscience, kand.2år
Global sundhed, kand.2år
Global udvikling, kand.2år
Human ernæring, kand.2år
Humanbiologi, kand.2år
Husdyrvidenskab, kand.2år
IT og kognition, kand.2år
Immunologi og inflammation, kand.2år
Information Science and Cultural Communica-
tion,
kand.2år
15
12
*
7
17
11
15
17
6
*
*
*
7
5
11
6
16
6
10
7
21
*
*
7
*
*
*
7
14
*
5
*
12
7
*
71
34
*
100
52
65
54
77
46
*
*
*
*
*
*
*
53
*
56
58
64
*
*
*
*
*
*
37
38
*
45
*
*
54
*
Side 10/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0011.png
Integrerede fødevarestudier, kand.2år
Jordbrugsøkonomi, kand.2år
Klimaforandringer, kand.2år
Kognition og kommunikation, kand.2år
Landskabsarkitektur, kand.2år
Laws, kand.2år
Lægemiddelvidenskab, kand.2år
Mathematics, kand.2år
Mathematics-Economics, kand.2år
Medicinalkemi, kand.2år
Mejeribrug, kand.2år
Migrationsstudier, kand.2år
Miljø- og naturessourceøkonomi, kand.2år
Miljøvidenskab, kand.2år
Molecular Biomedicine, kand.2år
Nanoscience, kand.2år
Naturforvaltn. landskab-biodiversitet-planlægn.,
kand.2år
Physics, kand.2år
Political Science, kand.2år
Sikkerheds- og risikoledelse, kand.2år
Skovbrugsvidenskab, kand.2år
Statistik, kand.2år
Roskilde Universitet
Business Administration and Leadership,
kand.2år
Business studies, kand.2år
Communication Studies, kand.2år
Cultural Encounters and Communication Stud-
ies,
kand.2år
English, kand.2år
Environmental Biology, kand.2år
Global Studies, kand.2år
Globale studier, kombination (RUC)
International Development Studies, kand.2år
International Public Administration and Politics,
kand.2år
Mathematics, kand.2år
Miljørisiko, kand.2år
Social Entrepreneurship and Management,
kand.2år
*
*
11
10
5
13
9
5
*
6
*
8
*
*
*
*
7
25
6
11
*
*
7
14
7
5
*
*
*
*
7
*
*
*
11
*
*
31
67
28
52
47
*
*
*
*
42
*
*
*
*
*
61
24
50
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
50
*
*
*
*
Side 11/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0012.png
Spatial Designs ans Society, kand.2år
Syddansk Universitet
Amerikanske studier, kand.2år
Anvendt matematik, kand.2år
Biochemistry and Molecular Biology, kand.2år
Biology, kand.2år
Biomedicinsk informatik, kand.2år
Chemistry, kand.2år
Computer Science, kand.2år
Economics and Business Administration,
kand.2år
Economics, kand.2år
Engineering, Innovation and Business, civilin-
geniør
2år
English, kand.2år
Erhvervsøk-erhv.spr, internat. turisme-fritids-
man,
kand.2år
Erhvervsøkonomi og erhvervssprog, kand.2år
Erhvervsøkonomi-erhvervssprog, engelsk,
kand.2år
Erhvervsøkonomi-erhvervssprog, kinesisk,
kand.2år
Erhvervsøkonomi-erhvervssprog, spansk,
kand.2år
IT-produktdesign, kand.2år
Information Technology in IT, Communication
and
Organisation, kand.2år
International sikkerhed og folkeret, kand.2år
Kemi og bioteknologi (SDU), civilingeniør 2år
Kommunikationsdesign, kand.2år
Komparativ politik og velfærdsstudier, kand.2år
Kultursociologi, kand.2år
Marinarkæologi, kand.2år
Mathematics, kand.2år
Medicinalkemi, kand.2år
Mekatronik, civilingeniør 2år
Mellemøststudier, kand.2år
Miljø og ressource management, kand.2år
Miljøteknologi, civilingeniør 2år
Operations Management, civilingeniør 2år
Physics and Technology (SDU, Odense),
civilingeniør
2år
Physics, kand.2år
7
*
*
5
*
*
*
*
61
6
0
*
*
*
*
*
*
7
*
*
*
*
5
*
*
*
*
7
*
7
6
*
*
*
*
*
*
100
*
*
*
*
42
50
0
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
45
*
*
*
*
54
*
47
*
*
*
*
Side 12/13
UFU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Endeligt svar på spørgsmål 225: Spm. om antallet og andelen af udenlandske studerende fordelt på uddannelsesudbud, som gennemførte en engelsksproget uddannelse i Danmark i 2020, og som stadig havde bopæl i Danmark ved udgangen af 2022
2751079_0013.png
Produktudvikling og innovation, civilingeniør
2år
Public Health, kand.2år
Robotteknologi, civilingeniør 2år
Software engineering, civilingeniør 2år
Alle uddannelsesudbud
*
8
18
*
3.499
*
42
*
*
53
Anm.:
Kilde:
* Celler med færre end 5 personer vises ikke pga. diskretionering. Andelen er også diskrimi-
neret, hvis der er færre end 5 personer, der ikke har bopæl i Danmark.
Andelen angiver personer med bopæl i Danmark af alle fuldførte internationale studerende på
det engelsksprogede uddannelsesudbud.
Tabellen er afgrænset til engelsksprogede videregående uddannelser under Uddannelses-
og Forskningsministeriets ressort.
Uddannelses- og Forskningsministeriet pba. data fra Danmarks Statistik
Med venlig hilsen
Christina Egelund
Side 13/13