Indfødsretsudvalget (IFU) Alm. del

Samling: 2022-23 (2. samling)

Spørgsmål 80

Vil ministeren i forlængelse af svar på IFU alm. del – spm. 44 redegøre nærmere for følgende: 1. Hvilke udgiftsposter dækker de samlet ca. 8.000 kr. i statslige omkostninger ved behandling af en indfødsretssag præcis? 2. Hvordan estimerer ministeriet de faktiske omkostninger til sagsbehandling af en indfødsretssag udover arbejdstimer for sagsbehandleren? 3. Er arbejdstimer den eneste post, der lægges til grund for ministeriets overslag eller inkluderer dette estimat faktiske omkostninger til sagsbehandling, såsom kontorplads og frokostordning for sagsbehandleren? 4. Udøves der en form for statslig støtte eller bistand til personer, der ansøger om indfødsret - og er disse omkostninger i så fald regnet med i ministeriets overslag? Hvis nej, hvorfor ikke? 5. Er der nogle særlige faktorer, der kan øge omkostningerne ved behandlingen af en indfødsretssag? Hvis ja, hvad er disse faktorer? 6. Hvordan forventer ministeriet, at de faktiske omkostninger til sagsbehandling af en indfødsretssag vil udvikle sig i fremtiden, og vil ministeriet tage initiativ til at gebyret som minimum bliver justeret i takt med dette? 7. Hvad er gennemsnitslønniveauet på de medarbejdere, der behandler indfødsretssager i ministeriet, hvor mange medarbejdere er der tale om, og hvor meget af deres overordnede arbejdstid bruges generelt på sagsbehandling af indfødsretssager alene?
Dato: 31-03-2023
Status: Endeligt besvaret
Emne: indfødsrets og naturalisering

Endeligt svar

Dokumentdato: 28-04-2023
Modtaget: 28-04-2023
Omdelt: 28-04-2023

IFU alm. del - svar på spm. 80 om omkostninger og arbejdstimer ved behandling af en indfødsretssag

IFU alm. del - svar på spm. 80 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-03-2023
Modtaget: 31-03-2023
Omdelt: 31-03-2023

Spm. om omkostninger og arbejdstimer ved behandling af en indfødsretssag

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version