Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2022-23 (2. samling)

Spørgsmål 24

Er det efter ministerens opfattelse rimeligt, at forbrugerne står tilbage med en stor andel af både skyld og ansvar for svindlen, når forbrugerne opkræves en selvrisiko på op til kr. 8.000 i sager om phishing – særligt når MitID ikke ses at være tilstrækkeligt værn mod misbrug?
Dato: 18-01-2023
Status: Endeligt besvaret
Emne: finansiel virksomhed

Endeligt svar

Dokumentdato: 08-02-2023
Modtaget: 08-02-2023
Omdelt: 08-02-2023

ERU alm. del - svar på spm. 24 om det efter ministerens opfattelse er rimeligt, at forbrugerne står tilbage med en stor andel af både skyld og ansvar for svindlen, når forbrugerne opkræves en selvrisiko på op til kr. 8.000 i sager om phishing – særligt når MitID ikke ses at være tilstrækkeligt værn mod misbrug, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 24 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 18-01-2023
Modtaget: 18-01-2023
Omdelt: 18-01-2023

Spm., om det efter ministerens opfattelse er rimeligt, at forbrugerne står tilbage med en stor andel af både skyld og ansvar for svindlen, når forbrugerne opkræves en selvrisiko på op til kr. 8.000 i sager om phishing – særligt når MitID ikke ses at være tilstrækkeligt værn mod misbrug, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version