Erhvervsudvalget 2022-23 (2. samling)
ERU Alm.del
Offentligt
2732280_0001.png
Folketingets Erhvervsudvalg
ERHVERVSMINISTEREN
3. juli 2023
Besvarelse af spørgsmål 196 alm. del stillet af udvalget den 9. juni
2023 efter ønske fra Nick Zimmermann (DF).
Spørgsmål:
Vil ministeren være med til at fastsætte et servicemål for sagsbehand-
lingstiden for sager hos forbrugerombudsmanden, der vedrører markeds-
føring, og hvad kunne et rimeligt servicemål eventuelt være?
Svar:
Jeg kan oplyse, at Forbrugerombudsmanden har fastsat interne mål for
sine sagsbehandlingstider. Efter disse mål skal vejledningen i 75 % af de
henvendelser fra borgere og virksomheder, hvor Forbrugerombudsman-
den vejleder, gives senest 28 arbejdsdage, regnet fra og med sagens opret-
telse. I 85 % af de sager, som Forbrugerombudsmanden undersøger nær-
mere med henblik på en vurdering af, om sagen skal behandles, skal
sagsbehandlingen være påbegyndt senest seks uger efter sagens oprettel-
se.
Jeg har på baggrund af ovenstående oplysninger fra Forbrugerombuds-
manden om deres interne mål ikke yderligere at bemærke.
Med venlig hilsen
ERHVERVSMINISTERIET
Slotsholmsgade 10-12
1216 København K
Tlf.
Fax
33 92 33 50
33 12 37 78
CVR-nr. 10 09 24 85
EAN nr. 5798000026001
[email protected]
www.em.dk
Morten Bødskov