Udvalget for Digitalisering og It (DIU) Alm. del

Samling: 2022-23 (2. samling)

Spørgsmål 46

Kan Udvalget for Digitalisering og It få fuld indsigt i, hvilke offentlige og private registre Den Fælles Dataenhed i Udbetaling Danmark indhenter oplysninger fra med henblik på at identificere sager, der bør undersøges for fejludbetalinger og snyd, hvilke typer af oplysninger som indhentes, samt hvordan der sker sammenkøring af data fra de forskellige registre, herunder de algoritmer som anvendes? I besvarelse bedes ministeren herudover oplyse, hvilke data kommunerne lægger til grund i deres kontrol med modtagere af sociale ydelser, og i hvilket omfang der anvendes sammenkøring af data i kontroløjemed.
Dato: 20-04-2023
Status: Endeligt besvaret
Emne: databeskyttelse og dataetik
Dokumentdato: 28-08-2023
Modtaget: 28-08-2023
Omdelt: 28-08-2023

DIU alm. del - svar på spm. 46 om, hvilke offentlige og private registre Den Fælles Dataenhed i Udbetaling Danmark indhenter oplysninger fra med henblik på at identificere sager, der bør undersøges for fejludbetalinger og snyd

DIU 46 - Endeligt svar (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 02-05-2023
Modtaget: 02-05-2023
Omdelt: 02-05-2023

DIU alm. del - foreløbigt svar på spm. 46 om, hvilke offentlige og private registre Den Fælles Dataenhed i Udbetaling Danmark indhenter oplysninger fra med henblik på at identificere sager, der bør undersøges for fejludbetalinger og snyd

Foreløbig besvarelse af DIU alm. del spm. 46 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 20-04-2023
Modtaget: 20-04-2023
Omdelt: 20-04-2023

Spm. om, hvilke offentlige og private registre Den Fælles Dataenhed i Udbetaling Danmark indhenter oplysninger fra med henblik på at identificere sager, der bør undersøges for fejludbetalinger og snyd

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version