Udvalget for Digitalisering og It (DIU) Alm. del

Samling: 2022-23 (2. samling)

Spørgsmål 117

Vil ministeren redegøre for følgende om Digital Service Act (DSA): - Vil ministeren oversende en oversigt over ikrafttrædelse for de enkelte dele af DSA’en? - Hvordan vil regeringen sikre, at DSA’en håndhæves? Der ønskes en skematisk oversigt over, hvilke konkrete tiltag der er iværksat og deres status. - Hvor mange midler er der afsat til håndhævelse? - Hvilke myndigheder er ansvarlige for arbejdet med DSA’en? Der ønskes en skematisk oversigt over de enkelte myndigheder og deres ansvarsområder vedrørende DSA’en. - Hvilken konkret funktion og placering vil Digital Service Coordinator (DSC) få i Danmark, og hvor mange ressourcer afsættes hertil?
Dato: 01-09-2023
Status: Endeligt besvaret
Emne: digital service og digital transformation, EU

Endeligt svar

Dokumentdato: 28-09-2023
Modtaget: 28-09-2023
Omdelt: 28-09-2023

DIU alm. del - svar på spm. 117 om oversigt over ikrafttrædelse for de enkelte dele af DSA’en

DIU alm. del - svar på spm. 117 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 01-09-2023
Modtaget: 01-09-2023
Omdelt: 01-09-2023

Spm. om oversigt over ikrafttrædelse for de enkelte dele af DSA’en

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version