Udvalget til Prøvelse af Valgene 2022-23 (2. samling)
UPV Alm.del Bilag 7
Offentligt
Til:
Cc:
Fra:
Titel:
Sendt:
Klage over forkert/mangelfuld information fra Ballerup Kommune vedr. mulighed og tidsfrist for at brevstemme
28-10-2022 18:08
Til Indenrigsministeriet
Jeg vil hermed gerne klage over, at jeg pga. fejlagtig, og decideret vildledende, information fra Ballerup Kommune er
blevet frataget min mulighed for at brevstemme til Folketingsvalget på tirsdag d. 1. november.
Jeg skal pga. arbejde være i Jylland tirsdag (fra før valgstederne åbner) og frem til og med onsdag.
Jeg havde derfor planlagt at brevstemme. Da der er meget travlhed på arbejdet, havde jeg orienteret mig grundigt
om hvad mulighederne og tidsfristerne var, og jeg havde valgt at brevstemme i dag fredag d. 28. oktober.
Jeg vil hermed først føre jer igennem de informationer, som jeg benyttede mig af.
På Borger.dk blev der henvist til de enkelte kommuners hjemmeside; i mit tilfælde Ballerup Kommune:
https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=da78247d-87bb-477f-83ab-ff8df35603f9
NB: Bemærk, at der ikke står noget om
hvornår/hvilket klokkeslæt
om fredagen, der lukkes for at brevstemme.
Når man klikkede videre ind til Ballerup Kommune, kom man til denne hjemmeside:
https://ballerup.dk/folketingsvalg