Transportudvalget 2022-23 (2. samling)
TRU Alm.del Bilag 8
Offentligt
Sag 789726
Fra kunden 08-11-2021
Til kundechefen
Du har jo glad meldt ud, at spærretiden for pensionister mellem kl. 15 og 17 er ophørt pr den 1
november 2021. Det var så sandelig også på tide så tak for det!
Det er godt nok ikke alment kendt i den ældre del af befolkningen, da DSB ikke ligefrem har ofret
spalteplads i medierne på denne nyhed. Man kan jo få den grumme tanke, at det gør DSB med
velberådet hu, for ikke at overbelaste kapaciteten i togene, men det kan jeg da berolige dig med ikke er
sket. Der er ihvertfald plads til forbedring også der.
Det bringer mig så til det næste nemlig spærretiden for pensionister mellem kl. 7 og 9.
Jeg er bekendt med, at spørgsmålet læs diskrimination har været rejst rigtig mange gange uden at DSB
er kommet til fornuft, men tror DSB virkelig, at den gennemsnitlige pensionist overhovedet er klar
mellem 7 og 9 om morgenen, da både bleer og rollator skal findes frem og ordnes inden de kommer ud
af døren. Igen kan jeg berolige DSB med, at det ikke vil komme til at ske, så det arbejdende folk i DK,
kommer altså ikke til stå op i toget om morgenen. Gør noget ved det NU, så Alle mennesker har en frihed
til at bruge de offentlige transportmidler når ALLE ønsker det. Pudsigt iøvrigt - set i forhold til prisen på
890 kr for 3 mdr. - at det er den eneste gruppe med restriktioner.
Det sidste jeg ønsker en kommentar på er, hvad det har betydet for salget af 3 måneders kort, at prisen
er steget med 100 kr. månedlig fra 1 januar 2021. Jeg har i min øresnegl hørt, at det skulle være sket en
ganske voldsom nedgang i salg af periodekort, og hvis det er rigtigt,burde det give stof til eftertanke hos
DSB
Kundechefens kommentarer udbedes.
BH
Mogens Hansen
Holmevej 3
2670 Greve
Fra kunden 25-11-2021
Den 8 ds oplyser DSB, at jeg vil modtage et svar indenfor 10 hverdage.
Er det gældende for 2021?..
BH
Mogens Hansen
Fra DSB 26-11-2021
Kære Mogens Hansen
Tak for din henvendelse. Jeg undskylder det sene svar.
Det er bestemt ikke nogen hemmelighed, at pensionister fra den 1. november i år har fået mulighed for at stige på toget
og rejse på deres pensionistkort i eftermiddagens myldretid.
Vi har sendt en pressemeddelelse ud med det glade
budskab, kontaktet diverse interesseorganisationer på området, ligesom vi gør opmærksom på det ved
alle de salgssteder, hvor der sælges pensionistkort. Så der er ikke tale om, at vi ønsker at holde det
hemmeligt. Tværtimod, så vil vi gerne have fat i den målgruppe, det handler om. Og vi er klar over, at
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0002.png
der kan gå lidt tid, før alle er opmærksomme på de nye tider, netop derfor oplyser vi det ved
salgsstederne, hvor opmærksomheden er rettet mod køb af billetten.
Fremover er der således kun er tale om ét tidsrum om dagen, hvor det ikke er tilladt at rejse på
pensionistkortet. Nemlig i morgenmyldretiden mellem kl. 7 og 9 og på tværs af bus, metro og tog, så vi i
det tidsrum bedre kan sikre plads til de rejsende, der er på vej på arbejde og i skole. Rejsende på de
rabatterede pensionistkort er meget velkomne i togene på alle andre tidspunkter. Pensionister er også
velkomne til at rejse mellem kl. 7 og 9, men skal der bruge anden billettype, hvor der gives 25% rabat til
pensionister på rejsekort.
Vi offentliggør ikke vores salgstal på denne måde, men grundet Corona er der store forskydninger i de
billettyper, som vores kunder benytter.
Tak for din interesse.
Med venlig hilsen
Charlotte Larsen
Sagsbehandler
DSB ∙ Kundecenter ∙ Kundehenvendelser ∙ Postboks 363, 2630 Taastrup ∙ CVR 25 05 00 53
Telefon 70131415 ∙
www.dsb.dk
Har du mere til sagen?
Har du yderligere kommentarer eller nye oplysninger til sagen, kan du henvende dig til DSB
Kundecenter igen – benyt dette
link
og skriv de informationer, du ønsker at tilføje sagen.
Vil du anke?
Er du ikke tilfreds med svar/løsning fra DSB Kundecenter, kan du bede DSB’s Kundeambassadør om at
tage din sag op - skriv til
Kundeambassadøren.
Du kan også vælge at anke afgørelsen til 'Ankenævnet for Bus, Tog og
Metro' - se mere på:
abtm.dk.
Fra kunde 26-11-2021
Hej Charlotte
Tak for dit standardsvar.
Dette medfører dog ikke - til din og andres orientering - at den brede offentlighed er blevet gjort bekende
med de ændrede regler om aften. Det kræver for det første,, at en fattig pensionist holder en avis og for
det andet frekventerer et salgssted ( oftest 7 eleven) hvor den ansatte gider informere om sådanne nye
ændringer. Hvis pensionistkort lige er blevet fornyet før ændringerne ved den enkelte borger ej heller de
nye regler så jo der er plads til forbedringer.
Dit forsøg på, at argumentere for spærretiden om morgenen gående ud på, at den arbejdende del af
befolkningen og skoleelever skal have plads på toget holder ikke. Hvorfor skal de lige pludselig ikke have
plads på toget om aften mellem kl 15 og 17. Langt, langt defleste - også skoleelever - slutter først efter
kl. 15???? Dit argument holder ikke!!
Jeg er bekendt med, at du er ansat til at prøve at forsvare den ledelsesmæssige og politiske dagsorden.
Netop derfor bad jeg om en ledelseskommentar og afventer derfor en sådan inden 10 hverdage!
BH
Mogens Hansen
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0003.png
Fra DSB 01-12-2021
Kære Mogens Hansen
Tak for din tilbagemelding.
Jeg er er ked af at læse, at du ikke er tilfreds med det svar, som du har modtaget fra min medarbejder.
Som jeg læser din henvendelse, kan jeg se, at du har fået et fyldestgørende svar. Jeg kan dog oplyse, at
vi særligt i morgenmyldretiden har mange rejsende, modsat om eftermiddagen, hvor tidspunktet for en
tilbagerejse er spredt over flere timer.
Jeg har ikke yderligere tilføjelser til sagen, men håber, at du fortsat ønsker at benytte toget til dine
rejser.
Med venlig hilsen
Torben Nielsen
Afdelingsleder
DSB ∙ Kundecenter ∙ Postboks 363, 2630 Taastrup ∙ CVR 25 05 00 53
Telefon 70131415 ∙
www.dsb.dk
Har du mere til sagen?
Har du yderligere kommentarer eller nye oplysninger til sagen, kan du henvende dig til DSB
Kundecenter igen – benyt dette
link
og skriv de informationer, du ønsker at tilføje sagen.
Vil du anke?
Er du ikke tilfreds med svar/løsning fra DSB Kundecenter, kan du bede DSB’s Kundeambassadør om at
tage din sag op - skriv til
Kundeambassadøren.
Du kan også vælge at anke afgørelsen til 'Ankenævnet for Bus, Tog og
Metro' - se mere på:
abtm.dk.
Fra kunden 02-12-2021
Hej Torben
Jeg er såmænd også ked af, at du ikke evner, at kunne dokumentere dine påstande i mailen.
Al sund fornuft siger jo, at de samme mennesker som skal hjem om aften ( hvor det lige pludselig kan
lade sig gøre, at køre i tog mellem 15-17og uden at diskriminere en hel befolkningsgruppe) også tager
toget om morgenen. Jeg går ikke ud fra at de går hjem om aften.
Ud fra dine påstande går jeg ikke ud fra, at du tager toget om morgenen for så ville du ved selvsyn
kunne konstatere ,at der ikke er forskel på pladskapaciteten mellem 7 og 9, og der er rigeligt med
siddepladser skal jeg hilse at sig. Siden du hævder det modsatte nemlig, at der er langt flere mennesker
om morgenen i toget og langt mindre plads ,bedes du itilsende dokumentation for dette.
Hvis du ikke ønsker dette bedes du oplyse hvem i direktionen jeg skal skrive til for at kunne argumentere
for disse urimeligheder.
Skal for god ordens skyld oplyse, at jeg kun er bruger til togene når andet ikke er muligt, så det her
drejer sig ikke om en personlig vendetta, kun en åbenlys urimelighed.
BH
Mogens Hansen
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0004.png
Fra DSB 08-12-2021
Kære Mogens Hansen
Tak for din seneste mail.
Jeg er ked af at læse, at du kun benytter vores tog, når du ikke har andre muligheder. Vi kunne ønske, at
toget var dit foretrukne transportmiddel. Og jeg opfatter bestemt ikke dine henvendelser, som en
personlig vendetta, men alene som en sund interesse for vores virksomhed.
Vi ønsker slet ikke at diskriminere vores kunder. Tværtimod så vil vi gerne tilbyde landets seniorer, en
mulighed for at rejse med tog til en særdeles favorabel pris. På Sjælland er det muligt for pensionister at
rejse på et pensionistkort, som giver en rabat på op til 70 %. Det synes vi, er et rigtig godt tilbud!
Pensionistkort er gyldigt hele døgnet lørdag, søndag og helligdage samt Grundlovsdag, juleaften og
nytårsaften. Det er kun i myldretiden fra kl. 7.00 til 9.00 på hverdage i alle transportmidler i hele DOT, at
kortet ikke kan bruges. Det synes vi stadig, er et rigtig godt produkt, hvilket mange af vores kunder også
synes.
Myldretiden er tættere pakket i morgentimerne end i eftermiddagstimerne. Derfor holder vi fast i vores
beslutning om spærretid fra kl. 7.00 til 9.00 på hverdage for rejsende med pensionistkort.
Passagerstrømmene er i disse coronatider noget anderledes, end vi har været vant til før corona. Vi
holder derfor øje med passagerstrømmene og vil på den baggrund overveje, om vi også skal ændre ved
spærretiden om morgenen.
Tak for din interesse og på gensyn i toget.
Med venlig hilsen
Torben Nielsen
Afdelingsleder
Med venlig hilsen
Mette Frederiksen
Sagsbehandler
DSB ∙ Kundecenter ∙ Postboks 363, 2630 Taastrup ∙ CVR 25 05 00 53
Telefon 70131415 ∙
www.dsb.dk
Har du mere til sagen?
Har du yderligere kommentarer eller nye oplysninger til sagen, kan du henvende dig til DSB
Kundecenter igen – benyt dette
link
og skriv de informationer, du ønsker at tilføje sagen.
Vil du anke?
Er du ikke tilfreds med svar/løsning fra DSB Kundecenter, kan du bede DSB’s Kundeambassadør om at
tage din sag op - skriv til
Kundeambassadøren.
Du kan også vælge at anke afgørelsen til 'Ankenævnet for Bus, Tog og
Metro' - se mere på:
abtm.dk.
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0005.png
Sag 866099
Fra kunden 06-03-2022
Der henvises til tdligere korrespondance for få måneder siden, mellem DSB og undertegnede i forhold til
de rigide bestemmelser om spærretid for pensionister mellem kl. 7 og 9 som DSB hidtil har fastholdt.
Afsluttende bemærkninger fra kundeservice chef på mailkorrespondancen var, frygten for overfyldte toge
mellem klokken 7 og 9 såfremt spærretiden blev ophævet.
Jeg kan berolige DSB med ( som DSB selv burde have undersøgt) efter at have kørt med tog og bus i
tidsrummet mellem klokken 7 og 9 efter pandemiens mere eller mindre opløsning , at der har været
masser jeg gentager masser af plads i tog og busser selv til pensionister.
Jeg er nu spændt på hvad DSB har af nye undskyldninger for at bibeholde dette regeltyranni og som er
så aldersdiskriminerende.
Såfremt DSB tidligere skrevne bedes videre klagemuligheder oplyst herunder DSB direktions mail
adresser.
BH
Mogens Hansen
Holmevej 3
2670 Greve
PS
Det bedes endvidere oplyst årsagen til, at cykler kan medtages gratis i S tog, men ikke i regionaltog.
Endnu et eksempel på den regel forvirring som åbenbart hersker i DSB.
Fra DSB 09-03-2022
Kære Mogens Hansen
Jeg er ked af at læse, at du ikke er tilfreds med mulighederne for at opnå rabat på dine rejser på
Sjælland, Lolland, Falster og Møn med DOT Pensionistkort. Jeg beklager de gener, som begrænsningerne
giver for dine rejser i myldretiderne.
DSB har ikke pt. planer om at udvide mulighederne med Pensionistkort til også at kunne bruges i
myldretiderne mellem 7-9. Vi er meget bevidste om dit ønske.
Som udgangspunkt skal alle betale for at køre med tog. Du skal dermed altid have billet til din cykel. DSB
har valgt at tilbyde vores kunder muligheden for at have cyklen gratis med i S-toget. Rejserne her er
typiske korte, og derudover er der i S-toget bedre plads ombord, end der er i vores Fjern- og
Regionaltog.
Er du ikke tilfreds med svar/løsning fra DSB Kundecenter, kan du bede DSB’s Kundeambassadør om at
tage din sag op - skriv til
Kundeambassadøren.
Du kan også vælge at anke afgørelsen til 'Ankenævnet for
Bus, Tog og Metro' - se mere på:
abtm.dk.
DSB og jeg ønsker dig en god dag og ser frem til, at vi må byde dig velkommen ombord igen.
Med venlig hilsen
Casper Holmsgaard
Sagsbehandler
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0006.png
DSB ∙ Kundecenter ∙ Kundehenvendelser ∙ Postboks 363, 2630 Taastrup ∙ CVR 25 05 00 53
Telefon 70131415 ∙
www.dsb.dk
Har du mere til sagen?
Har du yderligere kommentarer eller nye oplysninger til sagen, kan du henvende dig til DSB
Kundecenter igen – benyt dette
link
og skriv de informationer, du ønsker at tilføje sagen.
Fra kunden 10-03-2022
Hej Casper
Jeg kan ikke bruge dit svar til mig til så forfærdelig meget angående din udtalelse om “ DSB hat pt ikke
planer om at ændre spærretiden regler mellem 7-9 “ Læg mærke til den diskrimination af en stor
befolkningsgruppe. Argumentet tidligere fra DSB var at togene ville være overfyldte om morgenen
således , at de arme pensionister ville tage pladserne for alle andre.
Hvis DSB ved selvsyn bevægede sig ud af de forskellige kontorer, kunne de ved konstatere, at sådan
forholder det sig ikke som jeg skrev i min sidste mail. Ej heller er der på alle de tidspunkter jeg tager
regionaltoget masser af plads til cykler. Der er masser af plads til både pensionister og cykler.
Dine kommentarer om at alle skal betale for at køre i tog må vist stå for sig selv. En total overflødig
bemærkning. Det tror jeg alle de mennesker der betaler din løn er klar over.
Til slut hvem jeg skriver til kommer du ikke til st bestemme. Jeg bad om DSB direktions mailadresser
ikke en kundeambassadør. Hvis du ikke vil oplyse det til mig bedes dette oplyst, men anvend saglige
argumenter. Tak
BH
Mogens Hansen
Så hvad kan DSB så bruge af underlødige argumenter for at bibeholde denne regelsforviting?
Fra kunden 09-04-2022
Ikke ganske overraskende - man er efterhånden bekendt med DSB’s sagsbehandlingstid - har jeg ikke
modtaget et svar på min fornyede henvendelse om spærretiden for pensionister mellem 7- 9. For en
måned siden
Tror DSB at jo længere tid man er om at svare, vil tilstrømningen af passager mellem 7-9 stige så meget,
at jeres mangelfulde argument om overfyldte toge om morgenen holde stik, så kan jeg påny fortælle DSB
, at der fortsat er masser af plads i togene i dette tidsrum.
I bedes besvare min forrige mail NU !!
VH
Mogens Hansen
Holmevej 3
2670 Greve
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0007.png
Fra DSB 11-04-2022
Kære Mogens Hansen
Tak for din tilbagemelding.
Jeg beklager, at du ikke er tilfreds med udformningen af mulighederne og begrænsningerne på dit DOT
Pensionistkort.
DSB har igen noteret sig dit ønske om en ophævelse af spærretiden. Der er ikke pt. planer om at udvide
mulighederne med DOT Pensionistkort til også at kunne bruges i myldretiderne mellem 7-9. Vi er meget
bevidste om dit ønske.
Er du ikke tilfreds med svar/løsning fra DSB Kundecenter, kan du bede DSB’s Kundeambassadør om at
tage din sag op - skriv til
Kundeambassadøren.
Du kan også vælge at anke afgørelsen til 'Ankenævnet for
Bus, Tog og Metro' - se mere på:
abtm.dk.
Med venlig hilsen
Casper Holmsgaard
Sagsbehandler
DSB ∙ Kundecenter ∙ Postboks 363, 2630 Taastrup ∙ CVR 25 05 00 53
Telefon 70131415 ∙
www.dsb.dk
Har du mere til sagen?
Har du yderligere kommentarer eller nye oplysninger til sagen, kan du henvende dig til DSB
Kundecenter igen – benyt dette
link
og skriv de informationer, du ønsker at tilføje sagen.
Vil du anke?
Er du ikke tilfreds med svar/løsning fra DSB Kundecenter, kan du bede DSB’s Kundeambassadør om at
tage din sag op - skriv til
Kundeambassadøren.
Du kan også vælge at anke afgørelsen til 'Ankenævnet for Bus, Tog og
Metro' - se mere på:
abtm.dk.
Fra kunden 17-04-2022
Casper du anfører i dit svar til mig, at DSB er meget bevidste om mit ønske angående ophævelse af
spærretiden mellem 7og 9 for jeres ældre medborgere. Det passer ikke.
Det eneste DSB er bevidste om er, at undgå at besvare konkrete spørgsmål og ønsker og fortsat
diskriminere en vis persongruppe uden der er belæg for dette. Dette synspunkt gør sig gældende, fordi
DSB som tidligere argument var bange for overfyldte tog om morgenen Dette kunne DSB ved selvsyn
konstatere ikke holder stik. Jeg bad om direktionens mailadresser såfremt jeg igen fik et intetsigende
svar. Det har jeg fået, men ikke mailadresser. Jeg har nu selv fundet dem og de vil blive fremsendt med
den samlede korrespondance herunder de rigide regler om cykler i togene betaling eller ej.
Og lad så være med at tale ned til folk og skrive, at det som udgangspunkt koster penge at køre i tog.!!
Tror DSB at vi lever i en bananrepublik med lav IQ? Spar os for alle de standardsvar ( bemærkninger)
der går igen og igen i jeres svar. Til slut er jeg helt overbevist om, at det er formålsløst at skrive til jeres
såkaldte kundeambassadør - som er aflønnet af DSB - det ikke vil medføre noget som helst.
Mogens Hansen
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0008.png
Fra: Mogens Hansen <[email protected]>
Sendt: 22. maj 2022 14:16
Til: Flemming Jensen <[email protected]>
Cc:
[email protected]
Emne: Sag i jeres såkaldte “ kundeservicecenter “
Jeg er på en eller anden vis ked af at ulejlige dig som direktør i DSB. Omvendt kan det forhåbentlig også
være en øjenåbner for dig, så du kan få et indblik i hvordan dine kunder oplever at være i kontakt med
DSB.
Jeg skal anbefale,at du gennemlæser den foreløbige korrespondance mellem undertegnede og
kndecenteret hos DSB.
Mine spørgsmål til kundeservice har i al sin enkelhed gået ud på, den diskrimination der fortsat og altid
har foregået med “spærretider” for pensionister gående ud på, at denne persongruppe kan anvende
deres kort hele dagen - dog med begrænsninger- Disse begrænsninger er urimelige også set i forhold til
at prisen på kortet er steget betragteligt men spærretiderne fortsætter desuagtet.
Jeg har nu gennem længere tid forsøgt at få en konstruktiv dialog med kundeservice om ovennævnte.
Det der sker er, at kundeservice prøver at argumentere for bibeholdelse af reglen om pensionister ikke
ikke kan anvende deres pensionistkort mellem 7 og 9. Det der så sker er, at når disse argumenter fra
kundeservise så ikke holder stik vælger man, at lade være med at besvare min fornyede henvendelse.
For eksempel anførte jeg der var masser af plads i togene mellem 7 og 9 så reglen var ubegrundet. Intet
svar retur.
Jeg er nu blevet gjort bekendt med en endnu ikke offentliggjort undersøgelse der viser en nedgang af
salget af pensionistkort med 30% i 2022. Lad det lige stå!!!
Dette burde være et problem både for DSB og i sidste også skatteborgerne som skal betale.
Så derfor afskaf ppærretderne. Det vil igen medføre en øget brug af togrejser som i den grad er til gavn
både for klimaet og ikke mindst de ældres adgang til at være endnu mere sociale uden at skulle
diskrimineres. Eller handler det i sidste ende om fra DSBs side om en afvikling af pensionistkortet på den
lange bane?
Endelig hvad med at afstikke ens regler for medtagning af cykler i bus, regionaltog, privatbaner og S tog.
Det handler forhåbentlig ikke om for DSB at gøre det mest indviklet for de kunder de skal leve af.?
Jeg imødeser et klart og konstruktivt svar!
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Mogens Hansen
Holmevej 3
2670 Greve Strnd
Tlf 2739 8511
Mail:
[email protected]
( hvor besvarelsen skal sendes til
Sendt fra min iPad
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0009.png
Fra: Rasmus Holscher Baggesen <[email protected]>
Date: tir. 31. maj 2022 kl. 15.00
Subject: SV: Sag i jeres såkaldte “ kundeservicecenter “
To:
[email protected]
<[email protected]>
Cc: DSBPOST <[email protected]>
Kære Mogens Hansen
Tak for din henvendelse til DSB’s administrerende direktør Flemming Jensen, som har læst den, og bedt mig
om at svare dig.
Vilkårene for de forskellige billetprodukter ændres jævnligt for at imødese kundernes behov så godt, som
det er muligt. Fra 1. november 2021 er vilkårene for Pensionistkortet blevet ændret, og der har således fra
da af ikke været den såkaldte spærretid i togene i eftermiddagsmyldretiden. Dog er spærretiden mellem
klokken 7 og klokken 9 mandag til fredag fastholdt. Det er muligt for trafikvirksomhederne på Sjælland, at
tilbyde pensionistkortet som et stærkt rabatteret produkt til brug for rejser med både bus, tog og metro
grundet denne begrænsning. Har du behov for at rejse inden for spærretiden, vil jeg anbefale dig at købe et
rejsekort med kundetypen ”pensionist”, hvor du som pensionist får 25 % rabat sammenlignet med
kundetypen ”voksen”.
I forhold til cykler kan jeg oplyse, at DSB løbende arbejder med at forbedre forhold for kunder, som ønsker
at kombinere rejser med cykel og tog. Derfor lanceres et nyt koncept pr. 1 juli 2022 for medtagning af
cykler i DSB's regionaltog, IC, Lyn samt Lyn+. Du kan se nærmere om den nye cykelpladsbillet, der vil dække
både cyklens rejse, og sikre dig, at du har plads til din cykel på hele din rejse i DSB’s Lyn+, IC Lyn, IC og
Regionaltog fra
dsb.dk
via dette link:
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/cykelbillet/nyt-om-
cykelbillet/
Med venlig hilsen
Rasmus Holscher Baggesen
Senior Direktionsassistent
Økonomi, Koncernsekretariatet, DSB, CVR
25 05 00 53
Mobil
24 68 30 87,
E-mail
[email protected]
DSB
Rejs med
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0010.png
Fra:
Mogens Hansen <[email protected]>
Sendt:
2. juni 2022 12:27
Til:
Rasmus Holscher Baggesen <[email protected]>
Cc:
Flemming Jensen <[email protected]>
Emne:
Re: Sag i jeres såkaldte “ kundeservicecenter “
Jeg har modtaget dit forsøg på et svar til mig Rasmus.
Det er igen en uddybning af almindeligheder og ikke et svar på mine helt konkrete spørgsmål, så nu prøver
jeg en sidste gang igen. Hvis svaret igen bliver af lignede kaliber vil korrespondancen tilgå medier og
politiske partier. Dette er ikke en trussel, men en konstatering fra min side. Så derfor skal jeg allerede nu
bede dig om at foranledige, at korrespondance mellem undertegnede og kundeservice sendes til mig.
1) Hvorfor opretholdes spærretiden for pensionister om morgenen, når der i den grad er masser af plads i
togene på alle linjer mellem kl. 7 og 9 og hvad er argumentet for at fjerne spærretiden mellem 15 og 17?.
Igen de samme mennesker der rejser ud om morgenen skal også hjem om aften
2) Er DSB helt uberørt over, at der er sket en nedgang af salget af pensionistkort på 30 % eller er man så
ligeglad når man bare ved at underskuddet sendes videre til skatteborgerne.
3) Er det ok, at DSB's kundeservice besvarer jeres kunders henvendelser efter forgodtbefindende og med
intetsigende generelle holdninger eller slet ikke svarer!!
4) Årsagen til at der ikke bliver ensrettede regler for medtagning af cykler i ALLE tog og busser.
VH
Mogens Hansen
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0011.png
Fra:
Rasmus Holscher Baggesen <[email protected]>
Sendt:
7. juni 2022 14:34
Til:
Mogens Hansen <[email protected]>
Cc:
DSBPOST <[email protected]>
Emne:
SV: Sag i jeres såkaldte “ kundeservicecenter “
Kære Mogens Hansen
DSB har ikke mere at tilføje og betragter sagen som afsluttet.
Med venlig hilsen
Rasmus Holscher Baggesen
Senior Direktionsassistent
Økonomi, Koncernsekretariatet, DSB, CVR 25 05 00 53
Mobil 24 68 30 87, E-mail
[email protected]
DSB
Rejs med
TRU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 8: Henvendelse af 17/6-22 vedrørende DSB og pensionistkort, fra Mogens Hansen, Greve
2642942_0012.png
Fra:
Mogens Hansen <[email protected]>
Sendt:
7. juni 2022 16:46
Til:
Rasmus Holscher Baggesen <[email protected]>
Emne:
Re: Sag i jeres såkaldte “ kundeservicecenter “
Hej Rasmus
En ting er helt sikkert. Hverken DSB eller du kommer til at beslutte om sagen er afsluttet. Mage til
arrogance nok nærmere afmagt fra jer skal der ledes længe efter.
Jeg bad i sidste mail til dig om aktindsigt i min sag. Sædvanen tro har jeg intet hørt fra DSB
Jeg imødeser dette inden 8 dage.
VH
Mogens Hansen