Transportudvalget 2022-23 (2. samling)
TRU Alm.del Bilag 36
Offentligt
2646385_0001.png
Karup-linjen - den langsigtede løsning
Karup-linjen
Finderup til Motorvej 15
2
Krydsning større veje
16
Krydsning mindre veje
94
Berørt bebyggelse
31
Km: Finderup - Rute 15
36
Km: Finderup - Over Isen
3,5
Km. nær/i naturområder
Krydsning større veje
Transportudvalget 2022-23 (2. samling)
TRU Alm.del - Bilag 36
Offentligt
V2
4
26
169
31
38
7
Find os
på Facebook
Karup-linjen tager udgangspunkt i en ruteføring vest om Viborg, som vil tilgo-
dese de mange virksomheder/arbejdspladser her. Ydermere vil større byer som
Skive og Ikast og opland få gavn af lettere adgang til motorvej,
Karup-linjen (den grønne på kortet) adskiller sig alene fra den forslåede
V2-linje på strækningen mellem Finderup og Over Isen, og følger ellers den
overordnede linjeføring mellem Hobro og Give.
Karup-Linjen tager både hensyn til anlægs-økonomi, negativ og positiv ind-
virken på infrastruktur, berørt bebyggelse, erhvervsliv og natur.
2.000
+
virksomheder
10.000
+
arbejdspladser
Erhvervsområder/store arbejdspladser
Ø1
Facebook:
Motorvejs-gruppe
Klode Mølle
Rekreative naturområder
Fordele:
V2
Mindre kompliceret landskab
= flere kilometer vej for pengene
2 kilometer kortere (fuldt udbygget)
Saved from:
http://sagsgis-nst.mim.dk/spatialmap?profile=sagsgis
Krydser færre hovedveje/større veje
= færre bro-anlæg
Krydser langt færre lokale veje
= færre broer/mindre indgreb i infrastruktur
Ligger tæt på Karup Lufthavn og Flyvestation Karup
Højdeprofil V2
V2-linjen:
169 ejendomme
Flyvestation Karup
3500
+
ansatte
Højdeprofil Karup-linjen
Karup-linjen
Saved from:
http://sagsgis-nst.mim.dk/spatialmap?profile=sagsgis
Højdeprofil V2
Højdeprofil
V2
Ejendomme 350 meter eller
mindre fra motorvejs-centrum
Karup-linjen:
94 ejendomme
Klode Mølle
Højdeprofil Karup-linjen
Der er stor forskel på det terræn, Karup-linjen og V2 kan anlægges i. V2 er generelt langt
mere kuperet. Især videreførelsen fra Klode Mølle mod syd vil kræve anlæggelse af flere
broer.