Kulturudvalget 2022-23 (2. samling)
KUU Alm.del Bilag 77
Offentligt
2697687_0001.png
Public Service-redegørelse for 2022
Baggrund
Med baggrund i de regionale TV 2-virksomheders public service-kontrakter for 2019-2023 ønskes
der en skabelon til anvendelse i forbindelse med TV 2-virksomhedernes årlige public service-
redegørelser.
Hensigten med skabelonen er først og fremmest at sikre en ensartet redegørelsesstruktur på
tværs af regionernes individuelle public service-redegørelser, og at eventuelle misfortolkninger og
fejlopfattelser af redegørelseskrav minimeres.
Skabelonen er udarbejdet med udgangspunkt i de regionale TV 2-virksomheders public service-
kontrakter for 2019-2023 samt Radio- og tv-nævnets sekretariats erfaringer med public service-
redegørelser og
-udtalelser.
De regionale TV 2-virksomheder har bl.a. jf. public service-kontrakternes pkt. 3.4. "Strategi samt
mål og målbare succesparametre” forskellige strategier, som hver især tager udgangspunkt i
public service-kontrakten og den enkelte regions befolkningssammensætning, særlige behov og
særegenhed. Forudsætningen for skabelonen er derfor, at den ikke anvendes til sammenligning af
de regionale TV 2-virksomheders public service-redegørelser, men bruges til at evaluere den
enkelte TV 2-virksomhed i forhold til dennes public service-kontrakt og public service-
forpligtigelser.
Læse- og redegørelsesvejledning
Skabelonens hensigt er at udgøre en fælles redegørelsesstruktur for den del af regionernes
redegørelser, der vedrører public service-forpligtelserne.
Nummereringen refererer direkte til den af kontrakternes.
Der er til udvalgte forpligtelser knyttet en redegørelsesvejledning, der fremgår umiddelbart under
definitionen af forpligtelsen.
Bemærk, at det for alle forpligtelser gælder, at hvis det ikke har været muligt at opfylde
forpligtelsen, skal der ydermere redegøres for baggrunden herfor, og for hvordan forpligtelsen
fremover kan opfyldes.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
Generel information
Vejledning:
Nærværende punkt
kan
udfyldes, hvis det vurderes relevant at redegøre for forhold, der ikke er
redegørelsespligtige jf. de regionale TV 2-virksomheders public service-kontrakter. Dette være sig
informationer om dækningsområde, seer- og brugertal mm.
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0002.png
Redegørelse:
Folketingsvalget 2022
TV2 Østjylland har siden maj 2020 haft 5 lokalreportere dedikeret til fuld tid at dække en eller to af
kommunerne i vores sendeområde. Netop lokalreporternes indgående kendskab til kommunerne
var omdrejningspunktet for måden, vi dækkede Folketingsvalget 22 på. Lokalreporterne leverede
hver et bærende tema i valgkampen, som havde særlig betydning i en af deres kommuner.
Lokalreporteren i Aarhus leverede f.eks. et tema om manglen på sygeplejersker med
udgangspunkt i en reportage fra AUH i Aarhus, hvor problemet er særlig udbredt. Derudover var
emnerne landbrug/klima, social ulighed/fattigdom (aktualiseret ved inflationsstigninger),
forholdene for de ældre, og folkeskolen
Lokalreporternes temaer blev også brugt som udgangspunkt for de 5 valgdebatter, vi afviklede i
løbet af valgkampen. Vi havde blandt andet en målsætning om at præsentere østjyderne for så
mange af de kandidater, de ville møde på stemmesedlerne som muligt, hvorfor vi til debatterne
havde både en kendt spidskandidat fra hvert parti
men også en mindre kendt.
I forbindelse med debatterne, som blev sendt i fuld længde i vores 19.30 udsendelse, var
udsendelsen kl. 22 udvidet til 22 minutter, og disse udsendelser blev brugt til grundig analyse af
politikernes udtalelser i debatterne. På baggrund af debatter og analyser blev der lavet en lang
række artikler, som kunne klæde østjyderne bedst muligt på i forhold til at vide, hvilke kandidater,
der mener hvad om de allerstørste emner i valgkampen.
’Taler fra øl-kassen’ var et andet videoformat, som vi producerede for at præsentere endnu flere
kandidater. Her blev en kandidat fra hvert parti bedt om at medvirke i et helt kort format, hvor de
fik lejlighed til at præsentere den mærkesag, de brændte mest for. Formaterne blev vist i TV, på
web og Facebook.
Vi samarbejdede løbende med TV2 og sendte blandt andet tre nyhedstimer i valgkampen i
samarbejde med TV2 Nyhederne og de øvrige regioner. Vi leverede dagligt valgrelaterede
nyhedsartikler til TV2.dk og TV2 brugte store dele af vores TV-valgdækning i TV2 Nyhederne
blandt andet to af lokalreporternes temaer. TV2 Nyhederne havde desuden en fotograf og en Tv-
reporter samt en digital reporter udstationeret til TV2 Østjylland under hele valgkampen
På tv2østjylland.dk kunne brugerne deltage i kandidattest, som blev lavet i et samarbejde mellem
TV2 regionerne og TV 2. Digitalt udgav TV2 Østjylland særligt valgindhold på web, Instagram og
Facebook med alt fra live-blogs til videoer og quizzer, udviklet og målrettet de yngre østjyder.
Fra vores redaktion i Aarhus Vest lavede vi valgdækning målrettet unge med minoritetsbaggrund
under formatet Gellerup LIVE:
Podcast-serien Drop In, hvor 3-4 unge kvinder med minoritetsbaggrund ugentligt har drøftet
aktuelle problemstillinger fra deres liv udkom med 3 afsnit gennem valgkampen med det
kommende folketingsvalg som tema.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
Derudover udkom Gellerup LIVE redaktionen med en 4 valgdebatter på facebook, hvor
målgruppen selv var i panelet og diskuterede aktuelle emner som tørklædeforbud, racisme i
politiet, flygtningepolitik mm.
Samlet for valgdækningen fra Gellerup Live var, at den tog udgangspunkt i minoriteternes
perspektiver og præmisser
Sendetider i forbindelse med Folketingsvalget 2022.
1. Før valget Den regionale hovedudsendelse kl. 22.00 forlænges med 10 minutter mandag til
torsdag i den sidste uge op til valget.
Udsendelserne blev sendt som beskrevet i aftalen.
2. De regionale TV 2-virksomheders
udsendelse ”Det sidste ord” placeres dagen før valget kl. 18.14
18.55.
Udsendelse blev sendt som beskrevet i aftalen.
3. Valgdag og valgaften TV 2 DANMARK A/S stiller efter nærmere aftale sendetid til rådighed for
de regionale TV 2-virksomheder, så de kan udsende nyheder i TV 2s morgenflade.
På valgdagen blev der sendt følgende morgenudsendelser alle med en varighed på 5:00 minutter:
Kl. 7.30, 8.30 og 9.30.
4. TV 2 DANMARK A/S og de regionale TV 2-virksomheder samarbejder derudover fast om
følgende, idet omfanget og placeringen af den regionale sendetid aftales efterfølgende: 17.00
19.00.
På valgdagen sendte TV2 Østjylland kl. 16.10 og 17.12 med en varighed på 5:00 minutter i begge.
5. På valgaftenen sender de regionale TV 2-virksomheder på TV 2, såfremt det kan indpasses i TV 2
DANMARK A/S’ sendestrategi.
Regionerne sendte ikke på valgaftenen efter ønske fra TV 2.
6. Dagen efter valget. De regionale TV 2-virksomheder sender regionale nyheder med en varighed
af 3 minutter i forbindelse med nyhedsudsendelserne i TV 2 DANMARK morgenflade kl. 6.30, 7.30.
8.30, 9.30 og 10.30.
De fem morgenudsendelser blev sendt men med en varighed på 5:00 minutter.
7. De regionale TV 2-virksomheder skal som minimum sikres 40 minutters ekstra sendetid mellem
kl. 16.00-19.00.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0004.png
Der blev sendt tre udsendelser som opfylder kravene i dette punkt:
15.30: 15:00 minutter
17.12: 38:00 minutter
18.24: 30:00 minutter
8. De regionale TV 2-virksomheders hovedudsendelse kl. 22.00 forlænges med 10 minutter.
Udsendelsen blev forlænget med 10 minutter.
3. Specifikke forpligtelser
3.1. Nyheds- og aktualitetsprogrammer
Forpligtelsen:
REGIONEN skal producere nyheds- og aktualitetsprogrammer og programmer omfattende kultur,
oplysning og underholdning samt nyheds- og aktualitetstjenester.
Vejledning:
Nyhedsprogrammer definerer Radio- og tv-nævnet som oversigtsudsendelser i formatet bulletiner
omhandlende nyheder af alle emner udvalgt efter journalistisk vurdering, inklusive trafik, vejr og
sport. Aktualitetsprogrammer er udsendelser i formaterne bulletiner, magasiner, kommenterede
begivenheder eller dokumentarer. Aktualitetsprogrammerne skal indholdsmæssigt omfatte
samfundsmæssig information. Indhold omhandlende fritid, hobby og livsstil anses således ikke
som aktualitet.
Redegørelse:
TV2 Østjylland har i 2022 opfyldt forpligtelsen.
Vi har i 2022 sendt daglige nyhedsudsendelser på kanalen og i vinduerne på TV 2:
Kl. 17.16
Regionale nyheder (mandag-fredag)
Kl. 18.20
Regionale nyheder (alle
dage)
Kl. 19.30
Regionale nyheder og programmer. Vejret i Østjylland (alle
dage)
Kl. 22.00
Regionale nyheder (mandag-torsdag)
Programmerne er tillige tilgængelige på vores hjemmeside tv2østjylland.dk, hvorfra de kan
streames på en lang række platforme, samt på fx TV 2 Play og Yousees tv-app. Hovedparten af
indslagene er desuden udkommet i artikelform på hjemmesiden i en kombination af tekst, video
og evt. andre digitale elementer.
Ydermere har vi i 2022 formidlet nyheder og aktualitet på Facebook, Instagram (herunder
Instagram stories) og Youtube
Det nærmere antal indholdselementer fremgår af afsnit 3.4 og 5.1.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0005.png
3.2. Dækning af det regionale område
Forpligtelsen:
REGIONEN skal i deres programvirksomhed dække hele det regionale område - herunder i
forbindelse med valg - og afspejle den mangfoldighed af kultur, livsopfattelse og levevilkår, der er i
det regionale område.
Vejledning:
Dækningen opgøres i antal indslag fordelt på de enkelte kommuner.
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har i 2022 opfyldt forpligtelsen.
TV2 ØSTJYLLAND ønsker en konsekvent journalistisk dækning af alle kommuner i vores
dækningsområde. Derfor oprettede vi i maj 2020 en redaktion med fem lokalreportere, som på
fuld tid hver især dækker én eller to østjyske kommuner.
I de senere år har der været en del fokus på såkaldte nyhedsørkener, altså geografisk afgrænsede
områder uden fast tilstedeværelse af journalister og uden en kontinuerlig journalistisk dækning.
Fænomenet kendes også i Østjylland, og selvom flere regionale- og landsdækkende dagblade det
seneste år har oprettet lokale redaktioner, er disse lokale aktiviteter stadig primært fokuseret
omkring hovedbyerne Aarhus, Randers og Silkeborg. F.eks. er der i kommunerne Odder og
Skanderborg ikke konsekvent dækning fra et dagblad.
Ud fra et demokratisk synspunkt er udviklingen uheldig. Kommunerne løfter en række af de helt
store velfærdsopgaver indenfor bl.a. børne-, ældre- og handicapområdet, og derfor er det vigtigt,
at der i pressen er fokus på, hvordan opgaverne bliver løst. Vi tror på, at kvaliteten af den
journalistiske dækning stiger, hvis der er journalister, der fast har rettet deres fokus mod de
enkelte kommuner
og det er netop baggrunden for indsatsen med vores lokalreportere.
For østjyderne er lokalreporterne desuden en indgang til TV2 ØSTJYLLAND, hvis de har tips eller
idéer til historier, de mener, vi bør kigge nærmere på. Derfor arbejder vi konsekvent på at gøre
lokalreporterne synlige i de kommuner, de dækker. Det sker fx ved at være på tv-skærmen,
deltage i arrangementer eller være i dialog med brugerne i lokale grupper på Facebook.
Lokalreporterne udkommer med deres historier både på tv, web og Facebook. På den måde sikrer
vi, at historierne kommer bredest muligt ud. Foruden de fem lokalreportere tæller redaktionen
også en redaktør, en fotograf og en journalistpraktikant.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0006.png
I nyhedsudsendelser på tv fordeler andelen af indslag fra de enkelte kommuner sig som følger:
41%40%
6% 5%
11%
4%
7%
4%
14%
11%
3% 4%
1%
0%
11%
10%
7% 8%
8%
5%
Andel i befolkningen
Andel af tv-indslag 2022
Den umiddelbart store dækning af Samsø dækker over et meget lavt befolkningsantal i
sammenligning med de øvrige kommuner, og for at sikre en vis dækning af kommunen kræver det
mere end én årlig tilstedeværelse.
Horsens dækkes af TV SYD, hvorfor vi kun er til stede i begrænset omfang.
Som det ses, er andelen af tv-indhold fra de øvrige kommuner nogenlunde tilsvarende
kommunestørrelsen inden for en acceptabel variation.
På tv2østjylland.dk fordeler antallet af artikler fra kommunerne sig som følger i 2022:
Aarhus
Favrskov
Horsens
Norddjurs
Odder
Randers
Samsø
Silkeborg
Skanderborg
Syddjurs
1823
155
246
213
103
531
57
415
213
255
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0007.png
Målt op i forhold til kommunernes indbyggertal ser fordelingen ud som følger:
45%
41%
6%
4%
11%
6%
11%
10%
0% 1%
4% 5%
3%3%
7%
5%
6%
5%
Andel i befolkningen
Artikler året 2022
Antallet af artikler afspejler i vid udstrækning den generelle fordeling af indhold, der også kan ses i
vores nyhedsudsendelser, eftersom hovedparten af artiklerne omhandler emner behandlet i tv-
nyhedsudsendelserne.
3.3. Udvikling af indhold og distributionsformer
Forpligtelsen:
REGIONEN skal fokusere på udvikling af indhold og distributionsformer, der ud fra en
helhedsbetragtning er relevant i det pågældende regionale område, herunder ift.
befolkningssammensætningen mv.
Redegørelse:
TV2 Østjylland har opfyldt forpligtelsen i 2022.
Sendeområdet i Østjylland er kendetegnet ved at have den største mængde af 18-30-årige (20,5 %
iflg. Danmarks Statistisk Q4 2022) iblandt TV 2-regionernes sendeområder (Danmarks gennemsnit:
17
%), og i takt med, at vi ser, de unge i mindre og mindre grad tænder for tv’et kl. 19.30, er det
vigtigt, at vi konsekvent udkommer på digitale platforme, hvor målgruppen i højere grad befinder
sig
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
13%
11%
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
I Ifølge den årlige image-/kendskabsmåling fra 2022, lavet for TV2 Østjylland af Kantar Gallup, ser
63 % af de 50+-årige dagligt tv, mens tallet for de 15-29-årige ligger på 6 %. Den unge målgruppe
bruger derimod platforme som Facebook (62 %), Instagram (54 %) og YouTube (41 %) på daglig
basis
men mange af disse digitale platforme bruges faktisk også på daglig basis af de ældre
aldersgrupper. Vi ser eksempelvis, at hele 66% af de 30-49-årige og 43 % af de 50+-årige bruger
Facebook dagligt.
TV2 Østjylland har de senere år været igennem en stor digital transformation, så de klassiske tv-
nyhedsudsendelser er bevaret for den store
men stadigt svindende
mængde, der benytter dem
(i 2022 så gennemsnitligt 42.000 østjyder minut for minut vores 19.30-udsendelse (Rtg000 ny
Nielsen-undersøgelse)), samtidig med at vi med en konsekvent tilstedeværelse har formidlet vores
indhold på web, Facebook, Instagram og YouTube.
Mens TV2 ØSTJYLLAND således generelt i nyheds- og aktualitetsformidlingen benytter sig af
”yngre” platforme, laver vi også særskilt indhold rettet mod de
18-30-årige, der
som redegjort
for indledningsvis
er overrepræsenteret i vores landsdel.
Primære lokalmedie
I Ifølge den årlige image-/kendskabsmåling fra 2022, lavet for TV2 Østjylland af Kantar Gallup er
TV2 Østjylland det primære lokale medie både total set og også i 7 ud af 8 kommuner. (Q3:
Fra
hvilke medier får du oftest indhold og nyheder om dit lokalområde? (vælg max 3)).
Den eneste
kommune, hvor TV2 Østjylland ikke er primære medie, er i Silkeborg kommune, hvor Midtjyllands
avis er primær lokale medie. TV2 Østjylland er ligeledes det primære blandt de forskellige
aldersgrupper yngre som ældre. TV2 Østjylland er det primære hos 47% af de 15-29-årige, 51% af
de 30-49-årige og 56% af de 50+-årige.
Indhold målrettet ’unge’ og ’unge voksne’
TV2 Østjylland skal være til stede, hvor de unge er. YouTube er vores primære platform til at nå
unge og unge voksne i alderen 18-25 år, da det er den distributionsplatform, som giver os de
bedste muligheder, for at servicere en omskiftelig målgruppe med Public Service-indhold. Vi har
dedikeret TV2 Østjyllands YouTube-kanal til denne målgruppe, og producerer målrettet indhold
hertil.
YouTube fungerer som platform på alle de devices, som unge benytter sig af
herunder mobiler
og computere. Vi målretter videoindholdet til de unge og unge voksne der, hvor de foretrækker at
forbruge indhold, og vi producerer indholdet, så det fungerer optimalt på platformens præmisser.
Alt indhold, vi udgiver på YouTube udgives som indhold under hovedbrandet TV2 Østjylland, og
det er vores klare oplevelse, at det stiller TV2 Østjylland i et nyt lys for unge, som i meget lille grad
forbruger fx regionale nyheder eller ser traditionelt TV. Målsætningen er at få flere unge i alderen
15-20
år til at tænke; ”TV2
Østjylland laver også indhold, til sådan en som mig”.
I kendskabsmålingen fra 2022 svarer 41 % af unge i alderen 15-20
år “enig/meget
enig”
til
udsagnet ”TV2 Østjylland laver indhold til min aldersgruppe”.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
Strategisk indholdsfokus på YouTube
Vi har hovedfokus på to typer videoindhold til TV2 Østjyllands YouTube-kanal: dokumentarer,
samt fakta- og reportageserier. Alt indhold tager udgangspunkt i østjyske unges liv. Der er på
tværs af genrer udgivet 56 videoer på YouTube i 2022.
Dokumentarer
Vi har i 2022 publiceret 21 videoer med dokumentarstof på YouTube. Emnerne spænder vidt fra
en dokumentar om ludomani blandt unge gamere, til en reportage fra politiets narkoindsats i det
østjyske natteliv. Fælles for dokumentarerne er, at de er målrettet unge østjyder og er relevante
for målgruppen.
Fakta- og reportageserier
I 2022 distribuerede vi serierne ’Op på hesten’ og ’Bakken Bears’, ’Højt at flyve’ og ’Hack
gymnasiet’. I alt har TV2 Østjylland udgivet 17 videoer i genren fakta-
og reportageserier, samt en
række enkeltstående videoer og ekstramateriale.
Ny strategi for Instagram
Instagram er en vigtig platform for unge og unge voksne i Østjylland og vi har i flere år arbejdet
strategisk på at skabe indholds- og nyhedsformidling på platformen.
I løbet af 2022 har vi justeret vores strategi for Instagram. Vi vil gerne formidle endnu flere
historier, som stikker dybere rent journalistisk, og derfor har vi i dag lidt færre billedposts med
f.eks. flotte naturbilleder. Til gengæld har vi flere historier, som er en tand mere komplekse, end
det man normalt ser på Instagram. Det er en prioritering, der har betydet, at vi samlet set har
færre opslag, men at der til gengæld er blevet arbejdet i længere tid med dem hver især
og at
opslagene og historierne formidlet på Instagram oftere har en større journalistisk tyngde.
Den overordnede ambition har været, at vores følgere på Instagram bliver præsenteret for de
vigtigste østjyske historier fra os
akkurat som tv-seerne og web-brugerne. På den måde er de
klædt på og kan deltage i en fælles samtale, uanset hvilken platform de har mødt historien på.
Lokal-reporterne
Indsatsen med lokalreporterne, som omtalt i punkt 3.2, er også en del af strategien om at udvikle
indhold og distributionsformer under hensyntagen til befolkningssammensætning. Flere
kommuner i vores sendeområde dækkes ikke kontinuerligt af et dagblad, og derfor er der et større
behov for lokal journalistik i dele af vores sendeområde. Lokalreporterne eksperimenterer i denne
forbindelse med at distribuere indholdet i relevante lokale facebookgrupper samt fra egne
facebookprofiler, og ikke alt indhold de producerer, udkommer på den regionale sendeflade i TV.
Hvis indholdet er snævert geografisk relevant, udkommer indholdet udelukkende via vores
lokalsider på hjemmesiden.
Indsats i Gellerup
En målgruppe, som vi i lighed med mange andre medier har vanskeligt ved at nå, er unge med
minoritetsbaggrund. Derfor iværksatte TV2 Østjylland i 2020 et projekt med det formål at skabe
relevant og samtaleskabende indhold til unge under 30 i Aarhus Vest. I hele 2022 har vi
produceret indhold fra en nyoprettet redaktion i Gellerup, hvor 2-3 journalister arbejder på at
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
udvikle og producere indhold til udgivelse på instagram, Youtube, Facebook og podcast under
navnet ’Gellerup LIVE’.
Udover at producere indhold til målgruppen er det ligeledes et mål at projektet også skal spotte
talenter fra målgruppen, som skal deltage i indholdsproduktionen. I 2022 har i alt 6 unge med
minoritetsbaggrund været tilknyttet vores redaktion og været med til at producere indhold.
Gellerup LIVE udgav i 2022 portrætter på instagram, reportager og dokumentar til både instagram,
Youtube og Facebook
samt podcast.
Podcast
I 2022 fortsatte vi med produktion af podcast og udgav i alt 4 forskellige podcast-formater. 2022
blev også året, hvor lytterne for alvor fik ørene op for vores produktioner: i 2022 havde vi to
podcasts i apple’s oversigt over ”Mest populære nye podcasts i 2022”. Vores podcast ”Forfulgt af
Danmarks største stalker” der i 2022 nåede 316.000 lytninger og ”Forgiftet på plejehjem” fik over
131.000 lytninger. (Podcast-serierne fortsætter i 2023, hvorfor lyttertallene er fortsat op ind i
2023)
TV 2 PLAY
Streaming og on-demandforbrug er uundgåeligt, hvis vi ønsker at være relevante for unge voksne
østjyder, og derfor er TV2 PLAY også en strategisk vigtig platform for TV2 Østjylland.
Fra maj 2022 rykkede TV 2 regionerne på PLAY med On demand-indhold. Indtil da var det kun de
regionale nyhedsudsendelser, som kunne streames. Indholdet fra TV 2 Østjylland er målrettet
platformen, og er et relevant tilbud for brugerne der. Vi ønsker at levere historier med afsæt i det
østjyske, der er så stærke, at de også har relevans uden for regionen.
Aftale mellem TV 2 og TV 2 Regionerne om regionalt indhold på TV 2 PLAY.
Det følger af de public service-forpligtelser, der er pålagt TV 2 DANMARK og TV 2 Regionerne, at
der stilles sendetid til rådighed for TV 2 Regionerne i hovedkanalens sendeflade (regionale
vinduer).
TV 2's formål er at nå ud til alle danskere og dække hele Danmark og derfor har TV 2 set det som
en naturlig forlængelse af udsendelsen af de regionale vinduer på hovedkanalen, at regionalt
indhold også er tilgængeligt på øvrige platforme, så det regionale indhold også her møder
danskerne. Derfor består samarbejdet mellem TV 2 og TV 2 Regionerne i dag af langt mere end
det.
Parterne har en aftale om TV-indhold, både i form af ny-produktion, men også om
”genudsendelse” af hinandens nyhedsklip og hele programmer. Parterne samarbejder om en
Christiansborg redaktion, og der er et
samarbejde om ”genbrug” af hinandens artikler.
Siden 2017 har der været en aftale om udnyttelse af regionale programmer på TV 2 PLAY.
Oprindeligt omfattede samarbejdet kun programmerne fra de regionale vinduer på hovedkanalen,
men i foråret 2022 blev samarbejdet udvidet til også at omfatte programmer fra TV 2 Regionernes
24 timers kanaler.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0011.png
TV 2 Regionerne udvælger hvilke regionale programmer, der kan gøres tilgængelige på TV 2 PLAY,
og udvælger kun programmer, de har rettighederne til at videreoverdrage. Det er TV 2, der
beslutter, hvilke af de udvalgte regionale programmer, der bliver tilgængeliggjort på TV 2 PLAY. De
regionale programmer integreres i programudbuddet på TV 2 PLAY på samme måde som andet
indhold, TV 2 erhverver licens til fra danske og udenlandske programleverandører. Det regionale
indhold på TV 2 PLAY kan imidlertid tilgås udenom betalingsmuren, så man behøver ikke et
abonnement til TV 2 PLAY for at se de regionale programmer.
Begge parter har set aftalen om regionalt indhold på TV 2 PLAY som en naturlig forlængelse af det
samarbejde, der i øvrigt er indenfor TV 2 familien på de øvrige platforme. Det er naturligt at finde
de regionale programmer i TV 2s streamingtjeneste, og aftalen giver derudover mulighed for, at
regionalt indhold tilgængeliggøres og præsenteres for et større publikum. TV 2 har endvidere som
et led i samarbejdet forpligtet sig til at dele sin viden om kuratering og performance af det
regionale indhold med TV 2 Regionerne.
Samarbejdet adskiller sig fra TV 2s aftale med SkyShowTime, hvor TV 2 som distributør
videredistribuerer en selvstændig streamingtjeneste på TV 2 PLAY.
3.4. Strategi samt mål og målbare succesparametre
Forpligtelsen:
REGIONEN skal opstille en strategi for den femårige aftaleperiode, jf. bilag 1. Strategien kan evt.
justeres i løbet af kontraktperioden efter aftale med Kulturministeriet, såfremt REGION
fremlægger en særlig begrundelse herfor.
I forlængelse af strategien skal REGIONEN årligt opstille mål og målbare succesparametre ift. at
lægge vægt på tilknytningen til regionen og til regional alsidighed samt ift. produktion og kvalitet.
Mål og målbare succesparametre meddeles Kulturministeriet i forbindelse med indsendelsen af
REGIONEN’s budget til kulturministeren og Folketinget.
I forbindelse
med REGIONEN’s udarbejdelse af redegørelsen for, hvordan public service-
forpligtelserne mv. er blevet opfyldt i det forudgående kalenderår, jf. afsnit 8, skal REGIONEN
redegøre for opfyldelsen af den opstillede strategi i form af de opstillede mål og målbare
succesparametre herunder for:
1) Resultaterne af de opstillede mål og målbare succesparametre.
2) Den kommende indsats ift. de opstillede mål og målbare succesparametre.
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt de for 2022 opsatte budgetmål. (Se
bilag
–Budgetmål
2022)
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
Yngre målgrupper
Målet indfriet
TV2 ØSTJYLLAND benytter sociale medie-platforme dagligt i bestræbelserne på at ramme særligt
yngre målgrupper. Når vi producerer til de forskellige platforme, er vi meget bevidste om, hvordan
indhold og historier skal produceres for at performe og skabe værdi for brugerne. Det er dermed
ikke alle historier i en daglig nyhedsproduktion, der ender som et opslag på f.eks. instagram eller
Facebook.
Derfor er det også svært præcist at angive, hvor mange historier og hvor mange historie-typer, der
vil udkomme fordelt hen over et år.
I 2022 udkom vi med historier på følgende måde:
Instagram:
931 posts
230 stories
Antal følgere ved årets udgang: 41.642
Facebook:
Antal unikke videoer: 601
20 satire afsnit: 20
YouTube:
Short doks: 19
Video-serier: 4
TV 2 Play
I 2022 arbejdede TV2 Østjylland strategisk med at placere indhold fra TV2 Østjylland på TV 2 PLAY,
så vi udkommer bedst muligt på platformen
Podcast
TV2 Østjylland udkom i 2022 med 4 podcast formater: Forfulgt af Danmarks største stalker, I
forandring, Forgiftet på plejehjem og Holdet der vandt
– historien om AGF’s mesterskab ’86)
Enkelte af budgetmålene er ramt over målet, andre en anelse under, men i et samlet hele
betragter vi målet som opfyldt.
Målene for instagram er påvirket af, at vi i 2022 ændrede strategien for udgivelse af indhold på
platformen, så vi udgiver færre billedposts og flere posts og stories med mere journalistiske
historier, der stikker dybere. Prioriteringen betyder at vi samlet set har en smule færre opslag
til
gengæld bliver der arbejdet i længere tid med de enkelte, mere journalistiske posts og stories.
Samtaler på sociale medier
Målet indfriet
TV2 Østjylland har gennem hele 2022 arbejdet strategisk med at facilitere samtalerne og
debatterne i vores kommentartråde på Facebook, Instagram og YouTube. Vi har indfriet målet om
at dedikere et årsværk til formålet.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
Hele landsdelen
Målet indfriet
I 2022 har hver kommune haft tilknyttet en lokalreporter som omtalt i punkt 3.2.
Både fsva indslagene i TV samt vores artikler på tv2østjylland.dk afspejler antallet af historier det
forholdsmæssige befolkningsantal geografisk fordelt på kommunerne.
Kendskabsgraden for vores lokalreportere er hævet fra 52% i 2021 til hele 56% i 2022.
Længere formater
Målet er indfriet
I 2022 har TV2 Østjylland produceret 20 større journalistiske satsninger til henholdsvis tv, web,
podcast eller sociale medier, der har været med til at sætte dagsorden. Heraf er 12 af de
journalistiske satsninger udkommet som webdoks, der er særligt udviklet med fokus på tekst, lyd,
billeder og grafik.
Kultur
Målet indfriet
TV2 Østjylland producerede i 2022 59 kulturprogrammer som blev sendt i TV 2-vinduerne.
I 2022 dækkede TV2 Østjylland flere end 5 større kulturbegivenheder på tv, web og sociale medier,
blandt andet: Kapsejlads, Smukfest, Sølund Festival, Regatta i Silkeborg og Aarhus festuge.
Original og delbar journalistik
Målet indfriet
TV2 Østjylland sendte i 2022 617 historier til Ritzaus citattjeneste, hvilket resulterede i hele 5994
citeringer af andre medier.
Samskabelse og brugerinddragelse
Målet indfriet
TV2 Østjylland havde i 2022 et særligt fokus på samskabelse og interaktion med brugerne.
I 2022 afholdt TV2 Østjylland desuden åbent hus, hvor Østjyderne kunne få et indblik i
produktionsgangene i deres regionale mediehus.
Gellerup
Målet indfriet
Redaktionen i Gellerup, der producerer under navnet ’Gellerup LIVE’ har i
2022 produceret i alt 5
større videoproduktioner samt 39 podcastafsnit. Desuden har redaktionen i Gellerup haft i alt 6
unge med minoritetsbaggrund tilknyttet som talenter, hvor de har været medskabere af det
redaktionelle indhold.
Desuden har Gellerup LIVE redaktionen produceret og distribueret i alt 19 historier til TV2
Østjyllands hovedplatforme i løbet af 2022.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0014.png
Beskrivelse af effektiviseringer gennemført i årets løb
Målet indfriet
I 2022 var der, efter en omlægning af lånefinansieringen, en halvering af de årlige
finansieringsomkostninger. De sparede midler blev anvendt til indholdsproduktion på relevante
platforme.
En fremtidig planlagt udskiftning af køle- og ventilationsanlægget måtte fremskyndes og er blevet
foretaget i 2022. Det indebærer en udskiftning til moderne teknologi, hvor der forventes en
betydelig besparelse i el-forbruget på området.
Der er igennem en årrække arbejdet på besparelser på el-forbruget
der i 2020 blev reduceret
med 20% i forhold til 2019
og reduceret med yderligere 9% i 2021, og yderligere reduceret med
5% i 2022.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
Går man helt tilbage til 2006 var det årlige el-forbrug 885.000 kWh, hvor det samlede el-forbrug i
2022 var reduceret til 395.000 kWh.
en reduktion på 55%
3.5. Dansk kunst og kultur
Forpligtelsen:
REGIONEN skal have fokus på formidlingen af kunst og kultur samt dækningen af kulturlivet i det
regionale område.
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen.
Vi har i 2022 arbejdet med flere ugentlige kulturformater, og en række kortere, serielle formater
på TV og web-TV.
Faste, ugentlige kulturformater
Søndag er traditionelt den ugedag, hvor vi har et særligt fokus på kulturen. Det er her vi sender et
indslag om aktuelle udstillinger i det østjyske, eller en reportage fra et kulturelt interessant miljø.
Formatet ’Nørderi’ tog i 2022 udgangspunkt i østjyder, der samler på eller dyrker et særligt hjørne
af populærkulturen. Det er her i formatet seerne f.eks. møder en østjyde med en vild passion for
jazz, eller en kvinde med en passion for fastelavnsboller, og historien bag.
Serielle kulturformater
Et nyt, længere format fra efteråret 2022, ’Kulturen med Søs’, sendes også om søndagen, og
behandler store og små kulturbegivenheder eller institutioner. Det er her vi f.eks. dækker
udvidelsen af ARoS, besøger de Buhlske stuer i Randers eller en ny forestilling på Aarhus teater,
sammen med vært, Søs Kjeldsen.
’Aarhus brandstation’ handlede i fire afsnit om Aarhus’ gamle brandstation
i historisk perspektiv
og i nutiden. En anden serie i tre afsnit handlede om gastronomi
her fulgte vi trøflens vej fra de
østjyske skove til Michelin-restauranten Frederikshøj.
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0015.png
3.6. Indkøb af programmer og samarbejde med producenter
Forpligtelsen:
De programmer, der ikke er nyheds- og aktualitetsprogrammer, jf. pkt. 3,1, skal så vidt muligt for
mindst en tredjedels vedkommende tilvejebringes ved køb hos øvrige producenter.
Andre regionale TV 2-virksomheder betragtes ikke som øvrige producenter i denne sammenhæng.
De nuværende aktiviteter ift. at fremme dialogen og samarbejdet mellem de uafhængige
producenter og REGIONEN videreføres.
Vejledning:
Radio- og tv-nævnet definerer øvrige programmer og tjenester som programmer og tjenester, der
ikke består af nyhedsprogrammer inklusive trafik, vejr og sport samt ikke udgør bulletiner,
magasiner, kommenterede begivenheder eller dokumentarer, som omhandler samfundsmæssig
information. Eksempler på øvrige programmer og tjenester kan være indhold om fritid, hobby og
livsstil.
Bemærk at programkategorien til kontraktens punkt ”3.6. Indkøb af programmer og samarbejde
med producenter” (ikke er nyheds-
og aktualitetsprogrammer) adskiller sig fra den af kontraktens
punkt ”3.11 Europæiske programmer” (ikke består af nyheder, sportsbegivenheder, konkurrencer
og tekst-tv).
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen.
TV2 ØSTJYLLAND har købt:
en serie ’Gellerup Live’ af Frekvens Media
en fiktionsserie ”PANIK” af Wasabi
en serie ”Fodspor” af
Frekvens Media
en serie ”Stalker” af Frekvens Media
en serie ”Drop-in” af Frekvens Media
Af i alt 48 timers 1. gangs-udsendelser udgør 36 timer
eller
75%
- af øvrige programmer - køb hos
øvrige producenter.
3.7. Samarbejdet med de øvrige regionale TV 2-virksomheder
Forpligtelsen:
REGIONEN skal samarbejde med tilstødende regionale TV 2-virksomheder om at dække de
grænseområder, der er etableret med kommunalreformen og folketingsvalgkredsinddelingen den
1. januar 2007. Samarbejdet kan bestå i udveksling af indslag, oplysninger mv., der ud fra en
helhedsbetragtning er relevante at udsende i det pågældende dækningsområde.
Vejledning:
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0016.png
Hvad gøres konkret for at sikre, at befolkningen i disse områder sikres al relevant information?
Samsending, udveksling af programmer og indslag m.v. Omfanget af samarbejdet
f.eks. antal
udvekslede indslag/programmer el.lign.
Redegørelse:
TV2 Østjylland har opfyldt forpligtelsen.
TV2 Østjylland samarbejder med de andre TV 2-regioner, herunder særligt TV MIDTVEST og TV
SYD med hvem vi deler dækningen af henholdsvis Silkeborg og Horsens. Vi bragte således i 2022
70 artikler på tv2østjylland.dk i partnerskab med TV SYD og 123 i partnerskab med TV MIDTVEST
TV2 Østjylland samarbejder fortsat med TV SYD, TV 2 NORD, TV 2 ØST, TV 2/FYN, TV MIDTVEST og
TV 2 LORRY om digitale løsninger. Samarbejdet udvikler sig og omfatter i dag udvikling og drift af
hjemmesider, nyheds-app, videoplatform, nyhedsbrevssystem, tracking-systemer og
statistiksystemer.
3.8. Beskyttelse af børn
Forpligtelsen:
REGIONEN skal i overensstemmelse med reglerne i bekendtgørelse om vedtægt for de regionale
TV 2-virksomheder påse, at mindreårige sikres mod skadeligt indhold.
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen
Vores sendetidspunkter på TV2 DANMARK er bestemt af sendetidsaftalen, som en del af public
service-kontrakten. Vi er derfor opmærksomme på, at nyhedsudsendelserne ikke udsætter børn
for indslag, der kan være skadelige for deres fysiske, psykiske eller moralske udvikling. Hvis vi en
sjælden gang bringer voldsomme eller ubehagelige billeder, advarer vi altid på forhånd.
Vi er opmærksomme på reglerne om aldersmærkning af indhold og vi følger retningslinjer og
vejledning om aldersmærkning fra Medierådet for Børn og Unge.
Der har ikke været klager eller seerhenvendelser om vores dispositioner på dette område.
3.9. Betjening af handicappede
Forpligtelsen:
REGIONEN skal tekste den regionale hovednyhedsudsendelse på den regionale tv-kanal alle ugens
dage.
REGIONEN skal endvidere over kontraktperioden styrke handicappedes adgang til public service-
tilbuddene ved at udnytte nye teknologier på web og mobil og ved generelt at lave forsøg med ny
teknologi, der giver bedre tilgængelighed for handicappede.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0017.png
De regionale TV 2-virksomheder nedsætter i fælleskab en regional arbejdsgruppe. Arbejdsgruppen
skal afsøge mulighederne for yderligere tekstning på de regionale tv-kanaler og arbejde på at finde
velegnede automatiserede ”tale-til-tekst”-løsninger
til brug herfor. En repræsentant fra DH
(Danske Handicaporganisationer) skal indgå i den nedsatte regionale arbejdsgruppe.
Den regionale arbejdsgruppe skal i 2020 afgive en statusrapport til Kulturministeriet, hvori
arbejdsgruppens resultater fremlægges, herunder anbefalinger til udbredelsen af tekstning på de
regionale tv-kanaler mhp. eventuel justering af public service-kontrakterne fsva. betjeningen af
handicappede.
Når en automatiseret tekstning af de regionale tv-kanaler bliver mulig, skal REGIONEN tekste
mindst fire timer dagligt. Tekstning af hovednyhedsudsendelsen indgår ikke i opgørelsen af de fire
timer daglig tekstning.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen
TV2 Østjylland har opfyldt public service-kontraktens krav, ved udover at tekste den regionale
hovednyhedsudsendelse, at formidle indhold på sociale medier (eks.: Facebook, Instagram og
Youtube) med påført tekst eller grafik eller som grafisk indhold så indholdet fremstår meningsfyldt
uden lyd. Dette er eksempelvis til gavn for hørehæmmede der følger TV2 Østjylland på de sociale
medier.
TV2 Østjylland gør på hjemmesiden og i spots seerne opmærksomme på, at de på tekst-tv side 399
kan få sat undertekster på nyhederne.
Indslag, som færdiggøres lige op til udsendelsen, kan ikke tekstes på forhånd. De bliver derimod
respeaket.
Dvs. at en særlig medarbejder, respeakeren, taler til en maskine, som under
udsendelsen i løbet af nanosekunder finder alle de udtalte ord i en ordbog med fonetisk udtale
tilknyttet hvert ord.
Respeakerne laver korrektur på egne og andres tekster, det skaber læring til brug i fremtidige
formuleringer og sikrer en bedre kvalitet.
3.10. Dansk sprog
Forpligtelsen:
REGIONEN skal lægge særlig vægt på dansk sprog og aktivt medvirke til at bevare og udvikle det
danske sprog, herunder forskellige dialekter, så borgerne oplever et korrekt og forståeligt dansk i
REGIONEN’s programvirksomhed.
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0018.png
Redegørelse:
TV2 Østjylland har opfyldt forpligtelsen
Vi arbejder aktivt med sprogpolitikken i den løbende evaluering af udsendelser og indhold. Vores
studieværter og nye medarbejdere gennemgår speaktræning med eksterne undervisere med
henblik på at optimere det talte sprog.
Vi ønsker, at medarbejderne bruger et klart og tydeligt talesprog i tv og et korrekt skriftsprog på
web. Her tilstræber vi at komme så tæt på ”rigsdansk” som muligt, men vi udrenser ikke for
dialekt. Det gør ikke noget, at seerne kan høre, hvor i landet en vært, reporter eller kilde kommer
fra.
3.11. Europæiske programmer
Forpligtelsen:
REGIONEN skal i overensstemmelse med reglerne i bekendtgørelse om vedtægt for de regionale
TV 2-virksomheder udsende europæiske tv-programmer, herunder programmer fra uafhængige
producenter.
Vejledning:
10 pct. af den sendetid i tv, der ikke består af nyheder, sportsbegivenheder, konkurrencer og
tekst-tv, eller 10 pct. af programbudgettet, afsættes til europæiske programmer fra producenter,
der er uafhængige af tv-foretagender. Opgørelsen kan ikke foretages på baggrund af
antallet
af
programmer.
Bemærk at
programkategorien til kontraktens punkt ”3.11 Europæiske programmer” (ikke består
af nyheder, sportsbegivenheder, konkurrencer og tekst-tv) adskiller sig fra den af kontraktens
punkt ”3.6. Indkøb af programmer og samarbejde med producenter” (ikke er nyheds-
og
aktualitetsprogrammer).
En passende andel skal forbeholdes programmer af ny dato, dvs. programmer, der udsendes
senest 5 år efter deres produktion.
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen
Alle udsendte programmer i 2022 var danske og dermed Europæiske.
Vi har i 2021 opfyldt denne forpligtelse. Af programbudgettet/programkøbet på 5,3 mio. kr. er der
anvendt 2,7 mio. kr. eller
52 %
til europæiske programmer fra producenter der er uafhængige af
tv-foretagender.
Alle vores programmer udsendes senest 5 år efter deres produktion.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0019.png
4. Dialog med befolkningen
Forpligtelsen:
REGIONEN skal gennemføre dialog med befolkningen i regionen, herunder særligt med lytter- og
seerorganisationerne, om sin public service-virksomhed. Denne dialog kan finde sted gennem
repræsentantskabet, hvori lytter- og seerorganisationerne er repræsenterede.
Redegørelse:
TV2 Østjylland har opfyldt forpligtelsen.
TV2 Østjylland vægter dialogen med brugerne og befolkningen og har gennem de senere år sat en
række aktiviteter i gang for at styrke det relations-skabende arbejde.
Repræsentantskabet
Der er p.t. 75 medlemmer af repræsentantskabet, som er sammensat af seerorganisationerne,
oplysningsforbundene: AOF, FOF, LOF og FO, idrætsorganisationerne: DIF, DGI og Dansk
Firmasport, erhvervsfaglige organisationer: DI og LO, Dansk Ungdoms Fællesråd, kommunerne i
Østjylland m.fl.
Ti medlemmer af repræsentantskabet udpeges af seerorganisationerne i området
det er KLF
Kirke & Medier og ARF-Multimedier.
TV2 Østjyllands repræsentantskab, der mødes to gange om året, er en direkte linje ud til borgerne
i Østjylland.
Dialog og relationsskabelse på sociale medier
Gennem hele 2022 har vi afsat et årsværk til at skabe og deltage i samtaler på vores Facebook-
Youtube- og Instagramprofiler. Funktionen har flere formål
med kvalificering af debatten som et
af de væsentligste
og den direkte kontakt med vores brugere er et af dem. TV2 Østjylland har
som målsætning, at en medarbejder har vist tilstedeværelse i kommentarsporene til de vigtigste
indholdselementer, vi lægger på Facebook, således at så mange stykker udgivet indhold avler
minimum én direkte interaktion mellem en bruger og os.
Lokalreportere
Med dedikerede reportere til at beskæftige sig med hver østjysk kommune er de enkelte reportere
særligt synlige for lokalbefolkningen. Vores kendskabsmåling viste i november 2022, at 56 % af
østjyderne ved, at vi har lokalreportere tilknyttet. Reporternes opgave er i høj grad at sikre en
mangfoldighed i kilder samt at sikre en stor lokal tilknytning til TV2 Østjylland rundt i landsdelen.
Samarbejde med DMJX og Aarhus Universitet samt øvrig videndeling med offentligheden
Vi har i 2022 deltaget i oplæg på uddannelsesinstitutioner og i faglige netværk, hvor vi har bidraget
med vores erfaringer fra arbejdet særligt med den digitale omstilling og digitale- og sociale
medier.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0020.png
Vi har desuden af flere omgange formidlet aktuelle arbejdsmetoder og strategiske og taktiske
overvejelser til studerende, kursister og undervisere på DMJX.
Desuden har medarbejdere fra TV2 Østjylland holdt oplæg for folkeskoler, gymnasier og højskoler
samt for nordisk journalistcenter i løbet af 2022.
Åbent Hus
Vi holdt i november 2022 Åbent Hus på TV2 Østjylland, hvor flere end 500 østjyder kom forbi og
hørte om vores arbejde og arbejdsmetoder- og vilkår.
5. Tilgængeliggørelse af public service-indhold
Overordnet forpligtelse:
REGIONEN skal stille sit public service-indhold til rådighed for
befolkningen på følgende måder:
5.1. TV
5.1.1. Den regionale tv-kanal
Forpligtelsen:
REGIONEN udsender sine programmer ”free-to-air” i regionen på den regionale tv-kanal,
TV2
ØSTJYLLAND
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen
Øvrige
Nyheder / Programm Programm
programmer aktualitet
er i alt
er i alt
Total
sendetid
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
TV2 ØSTJYLLAND
Sendetid 2022
timer
1. gangs uds.
1. gangs
uds.
1. gangs
uds.
genudsende Programme
lser
r og skilte
Egenproduktion
Køb hos uafhængige producenter
Fra anden TV 2-region
Total
12
36
2
50
206
36
-
242
217
72
2
291
316
336
39
691
533
408
41
982
5.1.2. ”Vinduer” i TV 2-sendefladen
Forpligtelsen:
REGIONEN skal udsende visse regionale programmer i det regionale område som en del af
sendefladen på TV 2/DANMARK A/S’ hovedkanal, TV 2. Udsendelserne skal ske stort set samtidig
med udsendelserne på REGIONEN, idet tidsforskydningen maximalt må være en time. Der
henvises til bilag 2, hvoraf de mellem TV 2/DANMARK A/S og de regionale TV 2-virksomheder
aftalte sendetider fremgår. Hvor ikke andet fremgår af aftalen, kræver det enighed mellem
parterne at ændre aftalen.
i
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0021.png
Vejledning:
Samsendingstiden i ”Nyhedsvinduerne” på TV 2 opgøres uden reklamer.
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen
Sendetimer:
I 2022 sendte TV2 ØSTJYLLAND i alt 206 timers nyheds- og aktualitetsudsendelser i TV 2-
vinduerne.
Programplan:
17.15–17.21: Regionale nyheder. Sendt mandag-fredag.
18.20–18.26: Regionale nyheder. Sendt mandag-søndag.
19.25–19.25.30: Coming-up på en af dagens vigtigste historier - mandag-søndag.
19.30–19.57: Regionale nyheder. Sendt mandag-søndag.
22.00–22.12: Regionale nyheder. Sendt mandag-torsdag.
TV2 ØSTJYLLAND har levet op til forpligtelsen på at udsende nyheds- og aktualitetsstof i de afsatte
vinduer på TV 2. På ovenstående skema fremgår sendestruktur og omfanget af sendeminutter.
Nyheds- og aktualitetsudsendelserne sendes også på stationens 24-timers kanal, TV2 ØSTJYLLAND.
Det sker altovervejende simultant.
5.1.3. Internetbaserede tjenester
Forpligtelsen:
REGIONEN skal drive internetaktiviteter med indhold og tjenester, der bruger internettets
formidlingsformer, og som bidrager til REGIONEN’s public service-formål,
og som er redaktionelt
begrundet.
REGIONEN’s internetsted skal bl.a. indeholde
nyheder, programrelateret information, seerservice
og produktioner med billede, lyd og tekst. REGIONEN kan på internetstedet bringe tekstbaserede
nyheder.
REGIONEN skal blandt andet stille indhold til rådighed via internettet som simul-/webcast og on
demand.
Dette public service-internetsted
skal holdes adskilt fra REGIONEN’s eventuelle anden
internetvirksomhed, som drives på kommercielle vilkår, dvs. uden anvendelse af offentlige tilskud.
REGIONEN skal, så vidt det er teknisk muligt, vælge åbne standarder med henblik på generel
tilgængelighed til det indhold, som REGIONEN stiller til rådighed via internettet.
REGIONEN kan ikke oprette nye væsentlige internetbaserede tjenester i kontraktperioden end de
ovenfor og i bilag 3 anførte, medmindre Radio- og tv-nævnet godkender iværksættelse af sådanne
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0022.png
yderligere tjenester efter reglerne i bekendtgørelse om godkendelse
af DR’s og de regionale TV 2-
virksomheders nye tjenester. Tilsvarende gælder væsentlige ændringer af eksisterende tjenester.
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen.
TV2 ØSTJYLLAND var i 2022 til stede på følgende online-platforme:
www.tv2østjylland.dk
Et stærkt website med godt indhold er afgørende for, at vi bliver relevante for et bredt publikum
også for andre end dem, der ser vores nyhedsudsendelser på tv. Derfor ønsker vi, at
tv2østjylland.dk har en central rolle i vores produktion. På hjemmesiden lægger vi vægt på at
dække vores region bredt i den daglige nyhedsdækning
både geografisk og i emnevalg
men
ikke mindst lægger vi vægt på også at producere velresearchede, gennemarbejdede formater, der
samler mange brugere.
Også på hjemmesiden er video et råstof, og vi har prioriterer webvideo i vores artikler højt i det
daglige workflow.
Hjemmesidens tekniske del (CMS) driftes og udvikles i samarbejde med de øvrige TV 2-regioner.
I 2022 var der 83.455.062 sidevisninger på tv2østjylland.dk.
Det er en stigning på 63 procent siden 2021, hvor tallet var 51.065.096.
Antallet af sessions nåede 54.174.010 i 2022, hvilket er en stigning på 59 procent siden 2021, hvor
antallet af sessions var 34.020.717.
Nyhedsapp til smartphones
Vi fik i 2020 en ny og forbedret nyhedsapp til smartphones med styresystemerne iOS og Android
som en nem tilgang til vores aktualitetsindhold for vores loyale nyhedsbrugere. Appen inkluderer
mulighed for at sende notifikationer, enten når der er breaking news, eller hvis en historie er vigtig
nok for tilpas mange østjyder.
Indholdet i nyhedsappen er det samme som på tv2østjylland.dk, og funktionaliteten er stort set
den samme.
Nyhedsappen driftes og udvikles i samarbejde med de øvrige TV 2-regioner. I 2022 havde vi 31.000
brugere.
Facebook
TV2 Østjylland vægter tilstedeværelsen på Facebook højt, da det er den medietype, flest østjyder
bruger dagligt (54% iflg. vores kendskabsmåling i 2022)
Vi var i 2022 overordnet til stede på Facebook på tre måder:
1. Hovedsiden TV2 Østjylland
På TV2 Østjyllands Facebookside udnytter vi først og fremmest vores levende billeder
særligt i
”prime time” på Facebook om aftenen. Video er vores råstof, og video er med til at adskille os fra
mange af de andre indholdsleverandører på Facebook - fx andre medier i vores område. Vores
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
opslag tager oftest afsæt i nyheder, der også bringes på vores andre platforme, men de er
formateret i stil og tone, så de passer til Facebook.
Vi har i 2022 fortsat afsat et årsværk til at facilitere og kvalificere samtalerne i kommentarsporene
i erkendelse af, at vores publicistiske virke ikke stopper, når vi har lagt indholdet på Facebook. Vi
ønsker at tage ansvar for, at alle brugere føler, de kan komme til orde, og at samtalerne finder
sted på oplyst grundlag, så research og tilvejebringelse af supplerende informationer fortsætter i
vores arbejde i kommentarerne.
TV2 Østjyllands Facebookside havde ved udgangen af 2022 over 169.000 følgere, og vores indhold
nåede gennemsnitligt ud til over 3 mio. brugere pr. måned. Vores videoindhold på Facebook blev i
alt set i over 66 mio. minutter i 2022.
2. Lokalreporternes egne profiler
TV2 Østjyllands lokalreportere bruger deres egne Facebookprofiler til at distribuere relevant
indhold for deres respektive lokalområde, men nok så vigtigt benytter de Facebook til at opbygge
og dyrke deres kildenetværk og på den måde sikre, at vi er nærværende for alle i vores område og
ikke overser vigtige historier. Facebook bruges også af lokalreporterne til at distribuere indhold i
relevante borger-, by,- og interessegrupper. Kendskabet til lokalreporterne lå i 2022 på 56 % iflg.
vores kendskabsmåling.
Derudover deler vi så vidt muligt vores indhold i relevante interessefællesskaber for at nå bredere
ud og starte samtaler i fællesskaber, der allerede er optaget af de emner, vi producerer indhold
om.
Instagram
Instagram er en populær social platform primært til deling af billeder og korte videoer. Ifølge TV2
Østjyllands kendskabsmåling fra november 2022 anvender 30% af alle østjyder over 15 år
platformen dagligt. I målgruppen 15-29 år er det hele 54%, der bruger Instagram dagligt.
Vi bruger opslag og stories på Instagram til at formidle nyhedsindhold på en letforståelig og
direkte facon, der ikke kræver forhåndsviden, og til at højne fællesskabsfølelsen i regionen ved at
fremhæve særligt smukke steder. I 2022 lancerede vi et nyt koncept, der sikrer at også mere
komplekse og konfliktfyldte nyhedshistorier, bliver produceret til Instagram.
Ved udgangen af 2022 havde vi over 41.000 følgere på Instagram.
YouTube
YouTube er verdens mest populære videoportal, særligt blandt yngre målgrupper. I Østjylland
bruger 41% af de 15-29 årige platformen dagligt, 76% ugentligt og 88% månedligt, viser TV2
Østjyllands kendskabsmåling fra november 22.
TV2 Østjylland arbejder strategisk med YouTube som distributionsplatform til udvalgte dele af
vores videomateriale. Som tv-station er det naturligt at være til stede, hvor brede målgrupper
ikke mindst unge
forbruger video.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0024.png
Der ligger et antal af mindeværdige arkivklip fra TV2 Østjylland på YouTube, ligesom vi konsekvent
har udgivet vores programserier på platformen
parallelt med videouniverset på tv2østjylland.dk.
Fælles for serierne er, at de taler ind i specifikke målgrupper, nicher og interessefællesskaber.
TV2 Østjyllands YouTube-kanal havde ved udgangen af 2022 over 31.000 abonnenter.
TV2 PLAY
TV2 PLAY er en streamingtjeneste, der har haft flot vækst de seneste år, og i kraft af vores
naturlige tilhørsforhold til TV2 DANMARK er PLAY en oplagt platform for os at udgive indhold på.
TV2 regionernes nyhedsudsendelser har i flere år været tilgængelige på TV2 PLAY, men i 2022
begyndte TV2 Østjylland tillige at arbejde strategisk med at udgive ondemand-programindhold på
TV2 PLAY
indhold, der er tilgængeligt for alle foran betalingsmuren. Vi udvikler og producerer
indhold til TV 2 PLAY, som er særligt relevant for østjyder i alderen 25-45 år, fordi det er en
målgruppe vi gerne vil have bedre fat i, og en af de målgrupper, som er størst på TV 2 PLAY.
Siden 1. maj har det indhold, TV2 Østjylland har udgivet på PLAY nået over 1 mio. visninger.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
Twitter
For TV2 Østjylland er Twitter først og fremmest en kanal til at gøre andre medier, politikere,
erhvervsliv, meningsdannere, organisationer m.v. opmærksomme på vores indhold. Twitter er
derimod i mindre grad en kanal til at nå den brede befolkning. Dertil er målgruppen for lille.
Vi producerer derfor heller ikke selvstændigt indhold til Twitter, men bruger platformen til at
distribuere eksisterende indhold fra tv2østjylland.dk, som er relevant for meningsdannere,
politikere m.v.
TV2 Østjylland havde ved udgangen af 2022 lidt over 5.300 følgere på Twitter.
5.2. Arkiver
Forpligtelsen:
REGIONEN skal medvirke til at gøre det muligt for Det Kongelige Bibliotek at give publikum adgang
til, inden for rammerne af ophavsretslovgivningen, at se eller høre tidligere udsendte nyheds- og
aktualitetsudsendelser.
REGIONEN skal af kulturarvsmæssige hensyn bevare sine programarkiver.
REGIONEN skal fremme digitaliseringen af programarkiverne for bl.a. på denne måde at give
borgerne adgang til sine programarkiver, dog med de begrænsninger, der følger af lovgivningen
mv., herunder ophavsretsloven.
REGIONEN skal aktivt arbejde for i videst muligt omfang at kunne gøre REGIONEN programarkiver
tilgængelige for befolkningen og forskermiljøerne.
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0025.png
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen
Vores udsendelser er siden 1. januar 2009 bevaret på tv2østjylland.dk som enkelt-indslag og
udsendelser.
TV2 Østjylland er en af de TV2 regioner, hvor udsendelserne kontinuerligt nedtages digitalt og er
bevaret i Statens Mediesamling på Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. TV-indslag fra stationens start til i
dag er bevaret i vores båndarkiv.
Vores arkiv er intakt fra stationens start, men det er ikke fuldt digitaliseret.
Vi oplever ingen nævneværdig interesse for vores gamle arkiv, der fortrinsvis består af
nyhedsudsendelser.
Vi har imidlertid i 2022 igangsat et arbejde med manuelt at digitalisere hele vores programarkiv.
Det er en manuel proces, hvor der er afsat et årsværk til arbejdet.
Arbejdet vil formodentlig vare til og med 2025.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0026.png
6. Finansiering
6.1. Hoved- og nøgletal
Redegørelse:
TV2 ØSTJYLLAND har opfyldt forpligtelsen
Beløb i kr. 1.000
Resultatopgørelse:
Indtægter i alt
Driftsomkostninger i alt
Resultat før af- og nedskrivninger
Af- og nedskrivninger
Finansielle poster, netto
Årets resultat
2022
71.942
-67.979
3.964
-3.773
-370
-179
2021
71.561
-64.883
6.679
-4.606
-3.000
-927
2020
72.641
-63.193
9.449
-5.190
-951
3.308
2019
72.925
-65.966
6.959
-4.519
-1.121
1.319
2018
73.327
-67.259
6.068
-5.599
-1.100
-631
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
Balancesum, ultimo
45.601
49.010
55.513
46.725
47.494
Egenkapital, ultimo
13.105
13.284
11.622
7.852
6.336
Soliditet (egenkapitalandel)
Likviditet fra:
Driftsaktiviteter
Investeringer
Finansiering
Årets likviditetsvirkning
28,7
27,1
20,9
16,8
13,3
2.220
-4.552
-911
-3.242
444
-715
-2.458
-2.729
15.839
-2.329
-596
12.914
3.788
-4.930
-638
-1.779
8.146
-4.234
-800
3.112
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0027.png
BILAG
Budgetmål for 2022
GENERELT MÅL
TV2 ØSTJYLLAND vil sikre, at der produceres regionalt public service-indhold til alle generationer
uanset
alder, for at sikre at det regionale public service-tilbud opleves relevant både nu og i fremtiden.
Det kræver, med den medieudvikling vi oplever, at der opereres på flere platforme, da generationerne
forbruger medier på vidt forskellig måde. Det kræver også, at der arbejdes strategisk med udvælgelsen af
det indhold, vi producerer, for at sikre at vi rammer rigtigt. Det kræver, at vi bruger flere ressourcer på at
distribuere vores indhold på de rette platforme til de rette målgrupper.
YNGRE MÅLGRUPPER
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
De unge voksne ser i vigende grad flow-tv, og hvis TV2 ØSTJYLLAND skal opleves relevant i målgruppen, skal
der arbejdes strategisk med udvikling af indhold til denne gruppe. I den daglige nyhedsproduktion vil vi
formatere indhold og distribuere det på de platforme, som unge og unge voksne oftest frekventerer. Vi vil
producere på henholdsvis Instagram, Facebook og YouTube.
INSTAGRAM
I 2022 vil vi have et stort fokus på vores formidling på Instagram. Instagram er en platform,
der giver en enestående mulighed for at skabe involvering og samtaler med vores brugere. Vi
vil løbende udforske Instagrams nye funktioner og formatere vores indhold til platformen, så
vi servicerer brugerne bedst muligt, derfor har vi for 2022 opsat følgende mål:
1.200-1.500 stykker indhold til Instagram på tværs af platformens formater
45.000 følgere af TV2 ØSTJYLLANDs instagram-profil ved årets udgang
FACEBOOK
Facebook vil i 2022 være en platform, hvor vi vil have øje på, hvordan vi bedst muligt
formidler vores indhold. Særligt kommentarsporerne under vores indhold samt vores videoer
er et fokusområde, som vi vil arbejde med i 2022.
500-700 unikke Facebook-videoer.
20 satire afsnit
YOUTUBE
YouTube vil i 2022 være en platform, hvor vi fortsat vil udvikle nyt og eksperimenterende
indhold specifikt til platformen, så vi rammer nye målgrupper og brugere, som ellers ikke
forbruger vores public service-indhold.
10-12 Short Doks
4-5 video-serier
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0028.png
SAMTALER PÅ SOCIALE MEDIER
I 2022 vil vi have en ambition om at tage aktivt del i samtalerne om vores indhold. Vi vil facilitere og
kvalificere samtalerne, der foregår i kommentarsporene på primært Facebook, men også på Instagram og
YouTube.
På TV2 ØSTJYLLAND ser vi kommentarsporet som et stykke indhold i sig selv. Vi ønsker, at det skal være et
sted, hvor vi fortsætter journalistikken i mødet med brugerne. Her skal brugerne opleve at få noget ud af at
deltage i debatten samt at være trygge ved at give udtryk for deres mening. TV2 ØSTJYLLAND vil herfor
dedikere et årsværk i 2022 på målrettet facilitering og kvalificering af kommentartråde. I 2022 vil TV2
ØSTJYLLAND ydermere have et særligt fokus på samskabelse og interaktion med brugerne.
HELE LANDSDELEN
TV2 ØSTJYLLAND skal, uanset hvor man bor i landsdelen, opleves som borgernær.
Ved årets udgang vil vi sikre, at vores indhold på tv samt artikler på web afspejler vores
sendeområde geografisk forholdsmæssigt befolkningstallet i de forskellige kommuner.
I 2022 vil hver af de østjyske kommuner fortsat have en lokalreporter tilknyttet.
Lokalreporterne vil dække de enkelte kommuner, orientere sig i fx dagsordner og
facebookgrupper samt opbygge kildenetværk i kommunerne.
Vi har en ambition om, at kendskabet til vores lokalreporterne når 55 % blandt et
repræsentativt antal adspurgte østjyder i vores årlige kendskabsundersøgelse.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
LÆNGERE FORMATER
På TV2 ØSTJYLLAND vil vi i 2022 have et særligt fokus på vores fyrtårnsjournalistik. I 2022 har
vi en ambition om at producere 15-20 større journalistiske satsninger til henholdsvis tv, web,
podcast eller sociale medier, der skal være med til at sætte dagsorden. Heraf skal 10-15 af de
journalistiske satsninger udkomme som webdoks, der er særligt udviklet med fokus på tekst,
lyd, billeder og grafik.
KULTUR
TV2 ØSTJYLLAND ønsker at afspejle den lokale og regionale kultur.
I 2022 vil TV2 ØSTJYLLAND producere 35-40 kulturprogrammer, der gøres tilgængelige i TV2
Danmarks vinduer, på kanalen og på tv2østjylland.dk. Programmerne skal spejle det østjyske
kulturliv i bred forstand og vil rumme både det folkelige og det mere snævre kulturliv i
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0029.png
regionen. Programmerne skal skabe forståelse for nødvendigheden af kulturtilbud for alle og
skal inspirere lokalt såvel som regionalt.
TV2 ØSTJYLLAND ønsker at dække store, folkelige kulturbegivenheder og vil i løbet af året
dække 3-5 større kulturbegivenheder på tv, web og sociale medier.
I 2022 vil TV2 ØSTJYLLAND holde åbent hus, så østjyderne kan få et kig ind i maskinrummet
hos deres regionale mediehus.
ORIGINAL OG DELBAR JOURNALISTIK
TV2 ØSTJYLLAND har en ambition om at skabe indhold, der skaber debat nationalt og sætter de østjyske
kommuner på danmarkskortet. Derfor ønsker vi at skabe indhold fra Østjylland, der spreder sig til resten af
landet. Vi producerer af den årsag hver dag vores egen selvstændige journalistik, som er udviklet efter
vores nyhedskriterier. Vi ønsker altså ikke at kopiere andre mediers indhold, tværtimod er det vores
ambition, at andre medier bruger de historier, der er skabt hos os.
I 2022 vil TV2 ØSTJYLLAND sende 600-700 historier til Ritzaus citat-tjeneste, og ved årets
udgang har vi en ambition om, at det vil føre til, at andre medier har citeret os mindst 3.500-
4.500 gange.
GELLERUP LIVE
I 2022 vil TV2 ØSTJYLLANDs redaktion i Gellerup lave indhold, der direkte henvender sig til unge med anden
etnisk baggrund end dansk. Denne strategiske satsning har til formål at give unge voksne i Gellerup et
kritisk og konstruktivt kvalitetsmedie, der tager deres hverdag og liv alvorligt. Afsættet er hyperlokalt, men
der vil også være emner og problemstillinger, der kan række ud over området og vække genklang andre
steder.
Gellerup-redaktionen skal i 2022 producere 4-6 større videoproduktioner samt 12-15 afsnit
udgivet som podcast.
I 2022 ønsker vi, at indholdet, der er produceret af Gellerup-redaktionen, skal bringes ind på
TV2 ØSTJYLLANDs platforme. Derfor har vi i 2022 en ambition om, at redaktionen i
samarbejde med TV2 ØSTJYLLANDs nyhedsredaktion skal producere 10-15 historier, der skal
distribueres på TV2 ØSTJYLLANDs web, tv, Facebook eller Instagram.
Redaktionen i Gellerup skal opfordre unge i området til at være medskabere. Redaktionen
skal derfor fortsat arbejde med unge talenter, som i større eller mindre grad kan deltage i
produktionen af indhold. Målet er, at Gellerup LIVE finder 2-4 nye talenter i 2022.
PODCAST
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0030.png
I 2022 vil vi udforske en række podcastformater. Vi vil arbejde med indhold til podcast, der skal være
særligt udviklet og målrettet specifikke målgrupper i Østjylland. I 2022 har vi derfor opsæt et mål om at
producere 4-6 podcastformater.
TV 2 PLAY
TV2 ØSTJYLLAND får i løbet af 2022 en underside på streamingplatformen TV 2 Play, hvilket vil give
brugerne adgang til vores regionale indhold on demand. I 2022 vil vi derfor arbejde strategisk med at
placere indhold fra TV2 ØSTJYLLAND på TV 2 PLAY, så vi udkommer bedst muligt på platformen.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702
KUU, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 77: Årsrapport og Public Service-redegørelse fra TV2 Østjylland
2697687_0031.png
Dette dokument er underskrevet af nedenstående parter, der med deres underskrift har bekræftet dokumentets indhold samt alle datoer i dokumentet.
This document is signed by the following parties with their signatures confirming the documents content and all dates in the document.
Inga Juul Vind
Navnet returneret af dansk MitID var:
Inga Juul Vind
ID: d963f0bd-5b2e-43d3-af7a-94344b33879f
Tidspunkt for underskrift: 14-04-2023 kl.: 06:23:36
Underskrevet med MitID
Lasse Langfeldt
Navnet returneret af dansk MitID var:
Lasse Langfeldt
ID: d6b0fd55-2e4f-4f9a-96af-396683fcdd33
Tidspunkt for underskrift: 13-04-2023 kl.: 22:40:02
Underskrevet med MitID
This document is signed with esignatur. Embedded in the document is the original agreement
document and a signed data object for each signatory. The signed data object contains a
mathematical hash value calculated from the original agreement document, which secures that the
signatures is related to precisely this document only. Prove for the originality and validity of
signatures can always be lifted as legal evidence.
The document is locked for changes and all cryptographic signature certificates are embedded in
this PDF.The signatures therefore comply with all public recommendations and laws for digital
signatures.With esignatur's solution, it is ensured that all European laws are respected in relation to
sensitive information and valid digital signatures. If you would like more information about digital
documents signed with esignatur, please visit our website at www.esignatur.dk.
This document has esignatur Agreement-ID: c262dePtXur249792702