Klima-, Energi- og Forsyningsudvalget 2022-23 (2. samling)
KEF Alm.del Bilag 417
Offentligt
2750570_0001.png
Klage til forsyningstilsynet
Over manglende vandtæt adskillelse af net og elhandel.
Hvor er ADSKILLELSEN her?
https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/el-maaleren-fejlede-i-22-aar-nu-faar-de-millioner-tilbage
https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/beboere-vil-have-deres-penge-tilbage-os-der-har-maattet-undvaere-dem
Det fremgår af artiklen og udtalelser fra boligforeningens direktør, at det er netselskabet Konstant, der har haft
dialog med dem om tilbagebetaling.
Netselskabet Konstant er net operatøren på nettet, men det bør jo være sælgeren af strømmen altså
elhandelsselskabet der bør være kontaktleddet til kunden.
Det kan og vil der være forskelsbehandling og diskriminering fra elleverandøren (netselskabet) side af mellem
elhandelsselskabet i Danmark, som det er sket i dette tilfælde her, når elhandelsselskab og en netselskabet
arbejder under samme A.M.B.A.
Vil I venligst tjekke dette ikke sker fremadrettet?
Det må være ret nemt at kontrollere, da der jo må have forgået korrespondance mellem selskaberne.
Dernæst: Hvordan vil man i Forsyningstilsynet sikrer, at det er de mange lejere, der har betalt de mange
millioner for meget, også er dem er bliver refunderet?
Det må være sikret gennem lovgivningen på elområdet, at disse sagesløse mennesker kompenseres.
Kunne simple kontroller ikke have fanget denne enorme fejl meget tidligere?
Eksempelvis: har der jo tidligere i 2017 været forlydender om, at intelligente elmålere kan læse fejl generelt på
elmålerne, vil I i Forsyningstilsynet kontrollere dette ikke kan sker igen i fremtiden,
https://installator.dk/hollandsk-unders%C3%B8gelse-intelligente-elm%C3%A5lere-m%C3%A5ler-helt-forkert
Med venlig hilsen
Michael Hvitfeldt
VE-Informa
Lee Byvej 39
8850 Bjerringbro
Forbrugere vagthund gennem mange år