Europaudvalget 2022-23 (2. samling)
EUU Alm.del EU-note E 1
Offentligt
2637762_0001.png
EU-note
Til orientering af Europaudvalget
Europaudvalgets dagsorden
Europaudvalgets dagsordener adskiller sig betydeligt fra andre udvalgsmø-
dedagsordener i Folketinget. De er nemlig styret af, hvordan dagsordenen for
møderne i EU’s Ministerråd
(Rådet) ser ud. Formålet med dette notat er at
give en introduktion til opbygningen af Europaudvalgets dagsorden, udsen-
delsestidspunkter og de mest brugte forkortelser og kørebemærkninger.
For at modtage Europaudvalgets dagsorden via e-mail skal man oprette et
abonnement på Folketingets hjemmeside
www.ft.dk
eller EU-Oplysningens
hjemmeside
www.eu.dk.
Dagsordenen udsendes elektronisk tre gange pr. møde
Europaudvalgets dagsorden for et bestemt møde udsendes normalt i tre ud-
gaver. Udsendelsen af dagsordenen op til et ordinært fredagsmøde følger et
fast mønster:
16. november 2022
Det Internationale
Sekretariat
Uge 1
Man
Man
Uge 2
Torsdag:
1. udgave
Tirsdag:
2. udgave
Torsdag:
3. udgave
Fredag:
EUU-møde
1. udgave
af dagsordenen udsendes torsdag ugen inden, dvs. 8 dage før ud-
valgsmødet. 1. udgave præsenterer de rådsmøder eller enkeltsager, der skal
forelægges på Europaudvalgets møde, hvilke ministerier der har ressort på
de forskellige punkter på dagsordenen, og hvilken minister, der forventes at
Side 1 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0002.png
forelægge en given sag (de to ting kan adskille sig ved en vikarierende mini-
ster, eller hvis et sagsområde er delt mellem flere ministerier).
I denne 1. udgave har Europaudvalgets sekretariat for hvert punkt tilføjet en
henvisning til det relevante samlenotat, dvs. det notat, hvori regeringen gen-
nemgår sagerne fra A til Å. Endvidere fremgår det, på hvilke punkter regerin-
gen forventer at forelægge et forhandlingsoplæg
med andre ord: I hvilke
sager udvalget skal give regeringen et mandat til at forhandle i Rådet. Disse
punkter bliver i dagsordenen
markeret med forkortelsen ”FO” (FO
= For-
handlingsoplæg).
Endelig angives det på første version af dagsordenen,
hvilke punkter der forventes behandlet bag lukkede døre. Her benyttes for-
kortelsen ”L”
(L = Lukket).
2. udgave
af dagsordenen omdeles tirsdag i samme uge som udvalgsmødet,
dvs. 3 dage før mødet afholdes. Af 2. udgave fremgår evt. ændringer, der
måtte være sket siden 1. udgave, ligesom Europaudvalgets sekretariat kan
have angivet yderligere
bilagshenvisninger
(mere herom nedenfor).
3. udgave
af dagsordenen udsendes torsdag, dvs. dagen før udvalgsmødet.
Som hovedregel er der kun få ændringer på denne udgave.
Det bemærkes, at der kan forekomme
undtagelser,
så man enten får flere
eller færre udgaver af dagsordenen. Eksempelvis kan regeringen komme
med vigtige nye punkter til dagsordenen uden for den normale kadence for
oversendelse af dagsordener.
Omvendt vil der ved de møder, hvor regeringen enten forelægger eller afrap-
porterer fra et møde i Det Europæiske Råd (DER) typisk være færre versio-
ner af Europaudvalgets dagsorden.
Åbne/lukkede punkter på dagsordenen
Siden folketingsåret 2006-07 har Europaudvalgets møder været åbne for of-
fentligheden. Som udgangspunkt er udvalgets behandling af EU-sagerne
derfor åben. Dog kan regeringen og Europaudvalget beslutte, at visse punk-
ter behandles for lukkede døre, eksempelvis pga. en særligt vanskelig for-
handlingssituation i Rådet. Både regeringen og Europaudvalget kan ønske,
at punkter på dagsordenen behandles for lukkede døre.
Endelig bemærkes det, at udvalgets interne punkter, hvor man tilrettelægger
sine arbejdsgange
eller behandler udtalelser til EU’s institutioner
mv., be-
handles for lukkede døre. Det betyder f.eks., at punktet
”eventuelt” altid er
lukket.
Side 2 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0003.png
Dagsordenen udsendes elektronisk
Europaudvalgets dagsorden (inkl. links til bilag) udsendes elektronisk via
abonnementer på
www.ft.dk
eller
www.eu.dk.
Er man kommet til at slette mailen med den elektroniske dagsorden, kan man
altid finde den seneste version af dagsordenen på internettet på adressen:
https://www.eu.dk/da/dokumenter/dokumentlister/dagsordner
eller
https://www.ft.dk/da/udvalg/udvalgene/euu/dokumenter/udvalgsdagsord-
ner?committeeAbbreviation=EUU.
Hvornår på dagen udsendes dagsordenen?
Det præcise tidspunkt for, hvornår dagsordenen udsendes, afhænger af,
hvornår Europaudvalgets sekretariat modtager den nødvendige information
fra Udenrigsministeriet. Det sker ofte sidst på eftermiddagen
og nogle
gange senere.
Dagsordenens forside giver overblik over udvalgsmødet
Dagsordenen består af en forside og en række vedhæftede rådsmødedags-
ordener
jf. den fiktive dagsorden i bilag 1.
Forsiden giver et overblik over alle punkter på dagsordenen for Europaudval-
gets møde. De fleste punkter er de rådsmøder,
1
regeringen skal orientere ud-
valget om. Det vil normalt være de rådsmøder, som regeringens ministre skal
deltage i den efterfølgende uge i Bruxelles. Det sker også, at ministre ønsker
at forelægge sager, som ikke er på dagsordenen for et rådsmøde.
Regeringen fastsætter, hvilke rådsmøder eller sager der skal på Europaud-
valgets dagsorden, og i hvilken rækkefølge ministrene skal forelægge sa-
gerne. Rækkefølgen følger i udgangspunktet statsrådsrækkefølgen (enkelt
sagt vil det sige de ”tungeste” ministre først), men kan afvige herfra grundet
praktiske omstændigheder.
Ud over rådsmødesager og enkeltstående EU-sager kan der også være an-
dre emner på Europaudvalgets dagsorden
det kan f.eks. dreje sig om et
samråd, modtagelse af en deputation, behandling af udtalelser om kommissi-
onsforslag eller høringer, drøftelse af et beslutningsforslag eller udvalgets
deltagelse i et arrangement. Disse punkter vil være sat på dagsordenen af
Europaudvalgets sekretariat efter aftale med udvalgsformanden. Disse punk-
ter behandles for lukkede døre og omtales ofte som
lukkede
eller
interne
punkter.
1
Rådsmøder er møder i EU’s Ministerråd (Rådet), hvor regeringen deltager på
Danmarks
vegne. Rådet mødes i 10 forskellige ministerkonstellationer, f.eks. Rådet for miljøministre eller
Rådet for økonomi- og finansministre (Økofin).
Side 3 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0004.png
Hvis tidspunktet for et udvalgsmøde ændres, anføres det øverst på dagsor-
denens forside.
Dagsordenen vedlægges en kopi af rådsmødedagsordenen
For hvert af de rådsmøder, der er opført som punkter på forsiden af Euro-
paudvalgets dagsorden, følger en separat dagsorden
den såkaldte rådsmø-
dedagsorden. Rådsmødedagsordenen fremsendes af Udenrigsministeriet og
gengiver de væsentligste punkter, som ministrene skal diskutere på det på-
gældende rådsmøde.
Da danske regeringer som regel består af væsentligt flere ministerier end de
10 forskellige konstellationer, som Rådet mødes i, vil ansvaret for punkterne
på en rådsmødedagsorden ofte være delt mellem flere ministre. Det vil
fremgå af en fodnote nederst på rådsmødedagsordenen, hvilke ministerier de
enkelte punkter på rådsmødedagsordenen falder ind under.
Henvisninger til de mest relevante bilag på dagsordenen
For de fleste af punkterne på rådsmødedagsordenen tilføjer Europaudvalgets
sekretariat henvisninger til et samlenotat (fra regeringen), kommenteret dags-
orden (fra Folketingets EU-konsulenter), statusblad på eu.dk (hvorfra alle ud-
valgets dokumenter i sagen kan tilgås, se nedenfor) og referat fra seneste
udvalgsmøde, hvor sagen er behandlet (inkl. sidetal) og til referatet fra det
udvalgsmøde, hvor udvalget har givet mandat (FO) i sagen.
De elektroniske statusblade indeholder alle bilag i en sag
Hvis man gerne vil se alle de dokumenter, som udvalget har modtaget om en
given sag, kan man tilgå dem via statusbladet på EU-Oplysningens hjemme-
side. Man finder lettest det elektroniske statusblad ved at følge linket på
dagsordenen, angivet som det såkaldte KOM-nr. (KOM(årstal)XXXX).
Man kan også bruge
denne vejledning: Klik på ”dokumenter” i menuen til
venstre på forsiden
www.eu.dk.
Under ”kvikopslag” vælges ”statusblad” som
dokumenttype og dokumentnummer,
og årstal indtastes. Afslut med ”søg”.
Derefter klikkes på linket ”Sagens dokumenter”.
Punktet ”Siden sidst”
Punktet ”Siden sidst” bruges, når regeringen løbende og tidligt i beslutnings-
processen ønsker at orientere Europaudvalget om behandlingen af et forslag,
der formodes at være af større rækkevidde, eller når regeringen ønsker at in-
formere udvalget om væsentlige verserende sager ved EU-Domstolen. Det
vil sige, at punktet ikke er en del af den rådsmødedagsorden, som ministeren
forelægger.
Side 4 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0005.png
Forkortelser på dagsordenen
De hyppigste forkortelser på dagsordenen er:
FO
ForhandlingsOplæg
Markerer de punkter, hvor regeringen vil forelægge Euro-
paudvalget et forhandlingsoplæg.
L
Lukket
Markerer de punkter, der behandles bag lukkede døre.
Stjernemarkeringen anvendes til at markere de sager på
dagsordenen, der er omfattet af et af de danske forbehold.
”KOM” er en
forkortelse for Europa-Kommissionen. KOM-
nummeret er en reference til det konkrete lovgivningsforslag
fra Kommissionen, som dagsordenspunktet handler om. Kom-
missionens forslag kan læses på EU-Oplysningens status-
blad.
Betyder, at punktet er udgået.
*
KOM (2019)
xxxx
Udg.
Kørebemærkninger
Ud over forkortelser anvendes også mange forskellige såkaldte kørebemærk-
ninger på dagsordenen. Kørebemærkninger udtrykker, hvad der forventes at
ske med et forslag under det pågældende punkt på Rådets dagsorden
f.eks. ”
Vedtagelse”
eller ”
Præsentation”.
Der eksisterer ingen udtømmende liste over kørebemærkninger, hvorfor der
kan være variationer afhængig af EU-formandskabsland. Følgende kørebe-
mærkninger er hyppigt forekommende:
Side 5 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0006.png
Kørebemærkninger
relateret specifikt til
den danske EU-be-
slutningsprocedure:
Tidlig forelæggelse
Anvendes om sager, der ikke er på rådsmøde-
dagsordenen, og ofte, når forhandlingerne i Core-
per (blandt EU-ambassadørerne) og/eller med Eu-
ropa-Parlamentet er så fremskredne, at regerin-
gen gerne vil have en tilkendegivelse fra Euro-
paudvalget.
Anvendes normalt, når en sag forventes færdigbe-
handlet på embedsmandsniveau med efterføl-
gende formel vedtagelse på et senere rådsmøde,
som regel som a-pkt. (dvs. uden politisk drøftelse).
Sagen er ikke på
dagsordenen for råds-
møde [xx], men for-
ventes sat på dagsor-
denen for et snarligt
rådsmøde mhp. vedta-
gelse
Pkt. er taget af dags-
ordenen for rådsmøde
[xx], men forventes
sat på dagsordenen
for et snarligt råds-
møde mhp. vedta-
gelse
Anvendes normalt, når en sag tages af rådsmøde-
dagsordenen for at blive færdigbehandlet på em-
bedsniveau med efterfølgende vedtagelse på et
senere rådsmøde, som regel som a-pkt. (dvs.
uden politisk drøftelse).
Før plenarafstemning
i Europa-Parlamentet:
Præsentation
Anvendes normalt første gang, en sag er på dags-
ordenen for et rådsmøde og præsenteres af Kom-
missionen.
Status over drøftel-
Anvendes normalt, hvor formandskabet ønsker at
ser/orientering fra for-
redegøre for fremskridt i arbejdet med en sag,
mandskabet
men uden at der lægges op til større debat eller
beslutninger.
Side 6 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0007.png
Udveksling af syns-
punkter/orienterede
debat
Anvendes normalt, hvor formandskabet ønsker en
drøftelse af visse aspekter af en sag som politisk
bidrag til de videre drøftelser på embedsmandsni-
veau.
Anvendes normalt, hvor der lægges op til politisk
enighed om en sag, men hvor visse procedure-
mæssige betingelser for en endelig udtalelse ikke
er opfyldt, f.eks. fordi Europa-Parlamentet endnu
ikke har udtalt sig.
Mandat med henblik på indledning af forhandlin-
ger med Europa-Parlamentet anvendes, hvor der
ikke vedtages en generel indstilling, men Coreper
giver mandat til at indlede forhandlinger med Eu-
ropa-Parlamentet uden forudgående vedtagelse
på et rådsmøde. Det er formandskabets præroga-
tiv at beslutte, hvilken type forhandlingsmandat
(generel indstilling eller mandat) fra Rådet, man
ønsker.
Anvendes, når det
af forskellige årsager
kun er
muligt at tage stilling til dele af en tekst mhp. at
opnå politisk enighed.
Generel indstil-
ling/mandat med hen-
blik på indledning af
forhandlinger med Eu-
ropa-Parlamentet
Delvis generel indstil-
ling
Efter plenarafstem-
ning i Europa-Parla-
mentet:
Vedtagelse
Anvendes normalt, hvor der lægges op til endelig
vedtagelse af en sag (dvs. efter teksten har været
gennemgået af Rådets juridiske sprogtjeneste).
Dette sker ofte som a-pkt. (se nedenfor).
Anvendes normalt, hvor der lægges op til politisk
enighed om en sag, men hvor det sidste tjek i Rå-
dets juridiske sprogtjeneste endnu ikke har fundet
sted, og endelig vedtagelse derfor ikke er mulig.
Anvendes normalt, når Rådet formelt vedtager et
forslag.
Politisk enighed
Fælles holdning
Side 7 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0008.png
Kørebemærkninger
relateret til rådsmøde-
dagsordener i øvrigt:
Rådskonklusioner
Anvendes normalt, hvor der lægges op til vedta-
gelse af rådskonklusioner (ikke juridisk bindende)
Kontakt udvalgssekretærerne for yderligere information
Udvalgsmedlemmer, medlemssekretærer og øvrige medarbejdere i partise-
kretariaterne er altid meget velkomne til at kontakte Europaudvalgets sekre-
tariat på
ekspeditionsnummeret 3610
eller direkte til undertegnede udvalgs-
sekretærer med spørgsmål til dagsordenen/bilagshenvisningerne eller
spørgsmål til Europaudvalgets arbejde i øvrigt.
Med venlig hilsen
Lotte Rickers Olesen (tlf. 3337 3330)
Udvalgssekretær
Jakob Willum Slot (tlf. 3337 5553)
Udvalgssekretær
Side 8 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0009.png
Bilag 1
Europaudvalget
Konstrueret eksempel på en dagsorden i Europaudvalget
Mødedato:
Fredag den 15. april 2022
Tidspunkt:
kl. 08.30
vær. 2-133
Sted:
Dagsorden
Den 13. april 2022
1. Modtagelse af deputation: Læger uden Grænser
2. Rådsmøde nr. 3460 (udenrigsanliggender
forsvar) den 19. april 2022
Forelæggelse ved udenrigsministeren
L
3. Rådsmøde nr. 3460 (udenrigsanliggender) den 18. april 2022
Punkt 2 er lukket
Forelæggelse ved udenrigsministeren
4. Rådsmøde nr. 3461 (retlige og indre anliggender) den 21. april 2022
Forelæggelse ved udlændinge-, integrations- og boligministeren
5. Åbent samråd med udlændinge-, integrations- og boligministeren om af-
talen mellem EU og Tyrkiet om håndteringen af flygtningesituationen, jf.
samrådsspørgsmål H - J.
KOM (2021) 0166, KOM (2021) 0231
EUU alm. del (20221) - Samrådsspørgsmål H
EUU alm. del (20221) - Samrådsspørgsmål I
EUU alm. del (20221) - Samrådsspørgsmål J
FO
6. Europa-Kommissionens forslag til Europa-Parlamentets og Rådets for-
ordning om elektronisk godstransportinformation (eFTI)
Forelæggelse ved transport-, bygnings- og boligministeren
- Sagen forventes sat på dagsordenen for et snarligt rådsmøde med hen-
blik på vedtagelse
KOM (2020) 0279
KOM (2020) 0279 - Bilag 2 (samlenotat)
EUU alm. del (20201) - Bilag 688 (Internt dokument: kommen-
teret dagsorden side 76)
FO
Side 9 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0010.png
Bilag 1
EUU alm. del (20201) - Bilag 320 (udvalgsmødereferat side
520, senest behandlet i EUU 30/11-19)
L
7. Politisk drøftelse og evt. afgivelse af betænkning over B 81 (om EU's
støtte til tyrekalveopdræt) (DF)
B 81 (20221) - Bilag 3 (udkast til betænkning)
8. Drøftelse af udtalelse fra Energi,- Forsynings- og Klimaudvalget vedr.
nærhedstjek af forslaget om naturgasforsyningssikkerhed
KOM (2022) 0052
KOM (2022) 0052 - Bilag 4 (udtalelse fra Energi,- Forsynings- og
Klimaudvalget om forslag til forordning om naturgasforsynings-
sikkerhed)
KOM (2022) 0052 - Bilag 1 (grund- og nærhedsnotat af 8/3-22)
EU-note (20221) - E 38 (note af 11/3-22 om forslag til ændring
af EU's forordning om gasforsyningssikkerhed)
9. Eventuelt
Der vedlægges foreløbige oversigter over de under punkterne 2, 3 og 4
nævnte møder.
L
L
Praktiske oplysninger:
Hvor intet andet er angivet, afholdes Europaudvalgets ordinære møder for åbne døre. Tilmelding
for tilhørere skal ske
senest kl. 12.00 dagen inden mødet
ved Europaudvalgets sekretariat (euro-
[email protected]; tlf. +45 33 37 36 10). Der vil være pladsbegrænsning.
Anvendte forkortelser:
FO = Forhandlingsoplæg
L
= Lukket behandling
Side 10 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0011.png
Bilag 1
Rådsmøde nr. 3460 (udenrigsanliggender
forsvar) den 19. april 2022
1. Kapacitetsopbygning for sikkerhed og udvikling
Orientering/Politisk drøftelse
JOIN (2021) 0017
Rådsmøde 3460
Bilag 1 (samlenotat side 2)
EUU alm. del (20221)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dags-
orden)
EUU alm. del (20211)
Bilag 184 (udvalgsmødereferat, side
186, senest behandlet i EUU 13/11-21)
2. Hybride trusler
Orientering/Politisk drøftelse
JOIN (2021) 0018
Rådsmøde 3460
Bilag 1 (samlenotat side 5)
EUU alm. del (20211)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dags-
orden)
EUU alm. del (20142)
Bilag 29 (udvalgsmødereferat, side 922,
senest behandlet i EUU 12/5-21)
3. Eventuelt
4. Siden sidst
Dagsordenspunkt 1 og 2 er delt ressort mellem Forsvarsministeriet og Uden-
rigsministeriet
Side 11 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0012.png
Bilag 1
Rådsmøde nr. 3460 (udenrigsanliggender) den 18. april 2022
1. Eksterne aspekter af migration
Politisk drøftelse
Rådsmøde 3460
Bilag 2 (samlenotat side 2)
EUU alm. del (20221)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dags-
orden)
EUU alm. del (20171)
Bilag 128 (udvalgsmødereferat, side 74,
senest behandlet i EUU 23/10-21)
L
2. Irak, Syrien og ISIL-strategien
Politisk drøftelse
Rådsmøde 3460
Bilag 2 (samlenotat side 5)
EUU alm. del (20221)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dags-
orden)
EUU alm. del (20211)
Bilag 379 (udvalgsmødereferat, side
488, senest behandlet i EUU 11/2-21)
3. Østlige Partnerskaber
Politisk drøftelse
Rådsmøde 3460
Bilag 2 (samlenotat side 7)
EUU alm. del (20221)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dags-
orden)
EUU alm. del (20211)
Bilag 294 (udvalgsmødereferat, side
357, senest behandlet i EUU 11/12-21)
4. Libyen
Rådskonklusioner/politisk drøftelse
Rådsmøde 3460
Bilag 3 (supplerende samlenotat)
EUU alm. del (20221)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dags-
orden)
EUU alm. del (20211)
Bilag 490 (udvalgsmødereferat, side
669, senest behandlet i EUU 11/3-21)
5. Eventuelt
6. Siden sidst
Alle dagsordenspunkter hører under Udenrigsministeriets ressort
Side 12 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0013.png
Bilag 1
Rådsmøde nr. 3461 (retlige og indre anliggender) den 21. april 2022
FO
1. Den Europæiske grænse- og kystvagt: Forslag til Europa-Parlamentets
og Rådets forordning om Den Europæiske Grænse- og Kystvagt og om
ophævelse af Rådets forordning (EF) nr. 2007/2004, Europa-Parlamen-
tets og Rådets forordning (EF) nr. 863/2007 og Rådets beslutning
2005/267/EF (førstebehandling)
Fremskridtsrapport
KOM (2021) 0671
Rådsmøde 3461
Bilag 1 (samlenotat side 3)
EUU alm. del (2022)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dagsorden)
EUU alm. del (20211)
Bilag 507 (foreløbigt referat fra Euro-
paudvalgets møde 1/4-21)
2. IT-Systemer for sikkerhed og grænser
Rådsmøde 3461
Bilag 1 (samlenotat side 15)
EUU alm. del (22251)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dags-
orden)
EUU alm. del (20201)
Bilag 274 (udvalgsmødereferat, side
827, forelagt EUU 22/2-21)
FO
a)
Kommissionens meddelelse ”Bedre og mere intelligente informations-
systemer med henblik på grænseforvaltning og sikkerhed
Politisk drøftelse
KOM (2020) 0205
b) Intelligente grænser pakken:
Politisk drøftelse
3. Migration: Opfølgning på konklusionerne fra Det Europæiske Råd den
17.-18. marts 2018 og kommende tiltag
Udveksling af synspunkter
KOM (2020) 0166
Rådsmøde 3461
Bilag 1 (samlenotat side 26)
EUU alm. del (20211)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dagsor-
den)
EUU alm. del (20211)
Bilag 487 (udvalgsmødereferat, side
646, senest behandlet i EUU 4/3-20)
4. (Evt.) Reform af det fælles europæiske asylsystem: Kommissionens med-
delelse "Reform af det fælles europæiske asylsystem og fremme af lov-
lige migrationsveje"
Udveksling af synspunkter
Side 13 | 14
EU-note - 2022-23 (2. samling) - E 1: Europaudvalgets dagsorden
2637762_0014.png
Bilag 1
KOM (2019) 0197
Rådsmøde 3461
Bilag 1 (samlenotat side 29)
EUU alm. del (20221)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dagsor-
den)
5. Databaser: Systematisk tilførsel af data og konsistent anvendelse af Eu-
ropæiske og internationale databaser
Udveksling af synspunkter
Rådsmøde 3461
Bilag 2 (supplerende samlenotat)
EUU alm. del (20171)
Bilag 522 (internt) (kommenteret dagsor-
den)
6. Eventuelt
7. Siden sidst
Dagsordenspunkt 1-4 hører under Udlændinge-, Integrations- og Boligmini-
steriets ressort. Dagsordenspunkt 5 hører under Justitsministeriets ressort
Side 14 | 14