Epidemiudvalget 2022-23 (2. samling)
EPI Alm.del Bilag 27
Offentligt
2699728_0001.png
1
Til epidemiudvalget og til hver enkelt politiker i Folketinget.
(28.4-23)
Vi har hverken hørt om denne sag fra vores politikere eller fra pressen…………men:
WHO er ”i det stille” ved at
overtage global magt over verdens sundhed gennem ændringer af det
internationale sundhedsregulativ (IHR) samt gennem en ny ”tillægstraktat” ved navn WHO CA+
WHO´s ændringsforslag er rent faktisk en trussel imod alle landes suverænitet og imod
menneskerettighederne!
Hvis ændringerne af IHR vedtages, vil WHO´s direktør, Tedros Adhanom Ghebreysus, personligt
få diktatorisk magt over alle WHO's medlemslande vedrørende pandemier og sundhed. Og
borgernes mest grundlæggende rettigheder og fysiske autonomi vil være ophævet i det øjeblik
WHO´s direktør udråber en pandemi!
Men også i perioder uden pandemier vil WHO begrænse borgernes globale bevægelsesfrihed
ved at indføre et permanent vaccinepas,
der alt efter dine vaccinationer ”kan tillade eller
nægte
dig” retten til at rejse frit!
Det såkaldte vaccinepas vil stik imod GDPR's regler
offentliggøre individets private sundhedsoplysninger til alverden.
WHO's tiltag truer helt konkret basale demokratiske rettigheder og er i strid med Danmarks
grundlov, som vægter borgernes ret til fri bevægelighed som en afgørende ret.
Ifølge grundloven må frihedsberøvelse/indespærring/karantæne kun iværksættes ifølge domstolenes
beslutning eller kontrol (§71, stk. 6) - Og altså ikke af en organisation som WHO, der overvejende
er støttet af medicinalindustrien. Den industri som af økonomiske grunde har direkte interesse i, at
der udkaldes pandemier!
- En ændring af den omtalte bestemmelse i grundloven om
frihedsberøvelse kan føre til krav om folkeafstemning.(se Grundlovens § 88)
Vi opfordrer indtrængende vores politikere til at træde i karakter og sige nej til overgivelse af
Danmarks suverænitet og danskernes frihedsrettigheder.
Det er i modstrid med demokratiet og
farligt for landene at give én eneste person magt til at udkalde Pandemier! Og det er ligeledes i
modstrid med demokratiet og farligt for Danmark, at lade én eneste person, f. eks. statsministeren,
afgøre om Danmark skal afgive suverænitet til WHO!
En så vigtig afgørelse bør træffes af hele
folketinget, og danskerne burde have været oplyst om sagen og bør blive inddraget i afgørelsen!
I, vore politikere, er valgt til at varetage befolkningens interesser. I bør derfor kræve, at
Danmark udmeldes af WHO, hvis de foreslåede ændringer af IHR vedtages!
Men først lidt mere oplysning om, hvad WHO har gang i:
WHO har allerede enorm magt over den globale sundhedspolitik, men denne magt har siden
WHO's oprettelse kun haft status som ”anbefalinger.”
Det betyder, at enhver stat har fuld
suverænitet over sit land og selv afgør, hvilke forholdsregler landet vil tage under en pandemi.
Ændringsforslaget til IHR vil derimod gøre WHO's anbefalinger obligatoriske
og udvide
definitionen af en pandemi fra at være en livsfarlig og smitsom dræbersygdom til også at gælde for
mindre farlige sygdomme og sundhedskriser, som kan udgøre
”en
mulig trussel.”
EPI, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 27: Henvendelse af 28/4-2023 fra Forebyggelses- og Patientrådet om, hvordan WHO's ændringer af IHR truer medlemslandenes suverænitet
2699728_0002.png
2
”En så vag
definition af en pandemi og sundhedskriser,” gør det muligt for WHO's direktør at
udråbe pandemier og diktere nedlukninger til skade for landenes økonomi, selv hvis der ikke er en
reel sygdomstrussel!
Med disse nye vage definitioner i IHR vil WHO
kunne nægte personer retten til at rejse, med magt
påtvinge personer tests eller podning, indespærre personer, (karantæne), tvinge personer til
medicinsk undersøgelse samt vaccination!
En sådan WHO-autoritet over den danske befolkning kan
kun sammenlignes med en politistat efter værste kinesiske forbillede.
Ændringerne af IHR vil tilmed give WHO magt til at gribe ind i styringen af et lands indre
anliggender såsom sundhedslovgivning, finansiering, transport og beskatning m.m., som
hører under de enkelte landes parlamenter!
Blandt andet ønsker WHO magt til at bestemme,
hvilke lægemidler, et land må bruge mod en pandemi eller en sygdom. Og desuden ønsker WHO at
bemyndige WHO-ansatte til at diktere og overvåge restriktioner og udstede tvangspåbud over for
personer i de enkelte lande, hvilket vil stride imod mange landes forfatninger blandt andet
Danmarks grundlov!
IHR kræver kun vedtagelse af 50 % af medlemslandene i WHO, fordi det drejer sig om ændringer
af et allerede eksisterende regulativ. Så med mange autoritære lande i WHO er der fare for et ja!
VIGTIGT! Hvis et land ikke aktivt tager afstand fra WHO´s ændringer af IHR indenfor 6. mdr.
efter evt. vedtagelse
og udmelder sig af WHO,
kan WHO´s direktør
egenhændigt
erklære en
pandemi i et land, selv om landet ikke er enig heri!
Og hvis landet derefter ikke følger WHO´s
diktater om f.eks. at købe vacciner eller at foretage WHO-bestemte nedlukninger, kan det få
alvorlige økonomiske konsekvenser for landet!
Bemærk! Passivitet tæller altså som godkendelse af ændringerne!
_________________________
Herunder ses nogle af de vigtigste ændringsforslag til IHR udvalgt af Dr. David Bell, PHD i
epidemiologi.
(Forebyggelses-og Patientrådet har oversat fra engelsk og kommenterer i parentes)
WHO's udkast til ændring af IHR, det internationale sundhedsregulativ.
(uddrag)
1. Udvide definitionen på pandemier og tilføje andre sundhedsmæssige nødsituationer. Blandt
andet sygdom med ”mulig skade” i stedet for ”konkret skade” som årsag til indgriben!
Det
udvider samtidig definitionen af sundhedsprodukter, der kan falde ind herunder til at være enhver
vare eller proces, som kan påvirke responsen eller ”forbedre livskvaliteten.”
(WHO ønsker at styre
hvilke af et lands sundhedsprodukter landet selv må bruge og skal stille til rådighed for WHO under
en pandemi)
2. Ændre anbefalingerne i IHR fra ikke-bindende anbefalinger til obligatoriske anbefalinger,
som staterne forpligter sig til at følge og implementere.
(IHR har været gældende under
international lov siden 2005, men med ikke-bindende anbefalinger)
3. Styrke Generaldirektørens magt til uafhængigt at erklære nødtilstande.
(I et demokrati bør
man ikke give en enkelt person myndighed til at erklære pandemier og evt. nedlukninger til skade
for et lands økonomi.)
EPI, Alm.del - 2022-23 (2. samling) - Bilag 27: Henvendelse af 28/4-2023 fra Forebyggelses- og Patientrådet om, hvordan WHO's ændringer af IHR truer medlemslandenes suverænitet
2699728_0003.png
3
4. Etablere en omfattende overvågningsproces i alle stater, som WHO regelmæssigt vil
kontrollere gennem en lande-overvågnings-mekanisme.
(I et demokrati er det en overtrædelse af
retten til privatliv at overvåge statsborgere generelt)
5. Gøre det muligt for WHO at dele landes data uden samtykke fra landet selv.
(Så vil WHO
f.eks. kunne give borgernes sundhedsdata til medicinalindustrien.
Eller give virksomheders
forretningsdata til andre)
6. Give WHO kontrol over visse landeressourcer.
Herunder krav om finansielle bidrag og
tilvejebringelse af intellektuel ejendomsret og knowhow indenfor den brede definition af
sundhedsprodukter ovenfor.
(Det ser ud til at WHO vil overtage en stor del af de enkeltes landes
suverænitet! Samt overtage både fysisk og intellektuel ejendomsret i landet)
7. Sikre national støtte til fremme af WHO's censur for at forhindre at modstridende
synspunkter og bekymringer spredes frit!
-
(WHO ønsker altså helt at afskaffe ytringsfriheden!
Så vil Danmark ikke længere være et frit demokrati! Vi foregiver at være det nu men mangler
ytringsfrihed!- Alle ytringer som WHO ikke kan lide fjernes og kaldes
”fake news”)
8. Ændre eksisterende IHR-bestemmelser vedr. individer fra ikke bindende til bindende,
herunder grænselukninger, rejserestriktioner, indespærring (karantæne), lægeundersøgelser og
medicinering af individer. Sidstnævnte vil omfatte krav om injektion med vacciner eller andre
lægemidler.
(Sundhedsminister Magnus Heunicke lovede i starten af Covid-19 pandemien, at
danskerne ikke ville blive tvangsvaccinerede; men WHO vil nu indføre tvangsmedicinering og
tvangsvaccinering, hvilket er en overtrædelse af FN´s menneskerettighedserklæring)
Slutbemærkning.
Al information om WHO's ændring af IHR i denne henvendelse til folketinget er
baseret på Dr. David Bells og organisationen Pandas oplysende artikler om emnet. Dr. David Bell,
MD og PHD i offentlig sundhed og epidemiologi, må siges at være en kapacitet på området. Han
var ansat som ekspert i WHO i 10 år og var koordinator for diagnosticeringen af malaria.
Dr. David Bell ”opfordrer alle
nationer til at opponere mod denne traktat, som vil påtvinge WHO´s
diktater i bytte for national suverænitet og individets rettigheder til at træffe beslutninger om sin
egen krop og sundhed. Ligeledes opfordrer han til at kræve åben debat og diskutere emnet i
parlamentet med henblik på at bevare den nationale suverænitet og den personlige frihed og
sundhed.” (Citat fra Letter Template af David Bell. Oversat til dansk af Forebyggelses-og
Patientrådet)
Her nogle links til pandata.org, som har mange oplysende artikler om WHO´s forsøg på at
blive en ”verdensregering.”
https://pandata.org/who-paradox/#Section01
https://pandata.org/proposed-amendments-whos-ihr/
https://www.pandata.org/wp-content/uploads/WGIHR_Compilation-Annotated.pdf
Article-by-
Article Compilation of Proposed Amendments to the International Health Regulations (2005)
submitted in accordance with decision WHA75 (9) (2022)
Venlig hilsen
Rådsformand Lars Mikkelsen og sekretær Birthe Kjærgaard
Forebyggelses-og Patientrådet FPR.