Møde i Sundhedsudvalget

Mødedato: 14-12-2021
Mødetidspunkt: 5 min. efter afstemninger, dog tidligst kl. 14.45
Sted: 2-011
4. UDGAVEMødet holdes i lokale 2-011 og via Teams

1. Teknisk gennemgang (lukket) med sundhedsministeren og embedsmænd om L 84 (Husordener på psykiatriske afdelinger, notatpligt for den faste vagt for bæltefikserede patienter m.v.).


2. Lukket samråd med sundhedsministeren om L 84 (Husordener på psykiatriske afdelinger, notatpligt for den faste vagt for bæltefikserede patienter m.v.), jf. L 84 - samrådsspm. A og B. Se også L 84 - svar på spm. 9 og 10.


3. Politisk drøftelse og afgivelse af betænkning over følgende forslag:

a) L 84 (Husordener på psykiatriske afdelinger, notatpligt for den faste vagt for bæltefikserede patienter m.v.), jf. L 84 - bilag 5.

b) L 85 (Mellemkommunal refusion for kommunale sundhedsydelser til borgere på sociale botilbud m.v.), jf. L 85 - bilag 6.

c) B 1 (En national strategi mod ensomhed), jf. B 1 - bilag 2.


4. Drøftelse af oplæg til udvalgshøring om børn og unges trivsel, jf. SUU alm. del – bilag 111.


5. Evaluering af udvalgets høring 8/12-21 om fremtidens fødselsområde, jf. SUU alm. del - bilag 96.


6. Eventuelt.


NOTE: Retsudvalget og §71-tilsynet er inviteret til at deltage under punkt 1 og 2.


    1. Teknisk gennemgang (lukket) med sundhedsministeren og embedsmænd om L 84 (Husordener på psykiatriske afdelinger, notatpligt for den faste vagt for bæltefikserede patienter m.v.).
    3. Politisk drøftelse og afgivelse af betænkning over følgende forslag:
    a) L 84 (Husordener på psykiatriske afdelinger, notatpligt for den faste vagt for bæltefikserede patienter m.v.), jf. L 84 - bilag 5.
    b) L 85 (Mellemkommunal refusion for kommunale sundhedsydelser til borgere på sociale botilbud m.v.), jf. L 85 - bilag 6.
    c) B 1 (En national strategi mod ensomhed), jf. B 1 - bilag 2.
    4. Drøftelse af oplæg til udvalgshøring om børn og unges trivsel, jf. SUU alm. del – bilag 111.
    6. Eventuelt.
    NOTE: Retsudvalget og §71-tilsynet er inviteret til at deltage under punkt 1 og 2.