§ 20-spørgsmål S 695 Om at danske lærere kan videreuddanne sig som skolepsykologer.

Til: Uddannelses- og forskningsminister Jesper Petersen (S)
Dato: 04-04-2022
Samling: 2021-22
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 06-04-2022
Endelig besvarelse 12-04-2022
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er ministerens holdning til behovet for, at danske lærere kan videreuddanne sig som skolepsykologer i lighed med den tidligere ordning for uddannelsen cand.pæd.psyk., finder ministeren, at der er et behov for en sådan videreuddannelsesmulighed, og mener ministeren, at der er eller ikke er mangel på skolepsykologer ved danske læreanstalter?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 13-04-2022
Modtaget: 13-04-2022
Omdelt: 13-04-2022

Svar på spm. nr. S 695: Hvad er ministerens holdning til behovet for, at danske lærere kan videreuddanne sig som skolepsykologer i lighed med den tidligere ordning for uddannelsen cand.pæd.psyk., finder ministeren, at der er et behov for en sådan videreuddannelsesmulighed, og mener ministeren, at der er eller ikke er mangel på skolepsykologer ved danske læreanstalter?

Svar på spm. nr. S 695. (pdf-version)
Html-version
Bilag - svar på spm. nr. S 694. (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 04-04-2022
Modtaget: 04-04-2022
Omdelt: 04-04-2022

Hvad er ministerens holdning til behovet for, at danske lærere kan videreuddanne sig som skolepsykologer i lighed med den tidligere ordning for uddannelsen cand.pæd.psyk., finder ministeren, at der er et behov for en sådan videreuddannelsesmulighed, og mener ministeren, at der er eller ikke er mangel på skolepsykologer ved danske læreanstalter?

Hvad er ministerens holdning til behovet for, at danske lærere kan videreuddanne sig som skolepsykologer i lighed med den tidligere ordning for uddannelsen cand.pæd.psyk., finder ministeren, at der er et behov for en sådan videreuddannelsesmulighed, og mener ministeren, at der er eller ikke er mangel på skolepsykologer ved danske læreanstalter? (pdf-version)
Html-version