§ 20-spørgsmål S 1181 Om brug af Muhammedtegningerne i undervisningsforløb i Danmark.

Til:
Dato: 23-08-2022
Samling: 2021-22
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 23-08-2022
Endelig besvarelse 31-08-2022
Spørgsmålets ordlyd:
Er ministeren enig i Københavns Kommunes vurdering af, at der kan være for meget fokus på Muhammedkrisen og Muhammedtegningerne i et undervisningsforløb om ytringsfrihed, eller mener ministeren tværtimod, at det kan være en god idé at tage udgangspunkt i Muhammedtegningerne, når der er tale om et undervisningsforløb i Danmark, og Muhammedtegningerne er det tydeligste eksempel på konflikten mellem dem, der støtter ytringsfrihed, og dem, der forsøger at begrænse den?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til artiklen »Københavns Kommune rådede underviser til at skrue ned for Muhammedtegninger« fra Altinget den 22. august 2022.

Endeligt svar

Dokumentdato: 31-08-2022
Modtaget: 31-08-2022
Omdelt: 31-08-2022

Svar på spm. nr. S 1181: Er ministeren enig i Københavns Kommunes vurdering af, at der kan være for meget fokus på Muhammedkrisen og Muhammedtegningerne i et undervisningsforløb om ytringsfrihed, eller mener ministeren tværtimod, at det kan være en god idé at tage udgangspunkt i Muhammedtegningerne, når der er tale om et undervisningsforløb i Danmark, og Muhammedtegningerne er det tydeligste eksempel på konflikten mellem dem, der støtter ytringsfrihed, og dem, der forsøger at begrænse den?

Svar på spm. nr. S 1181 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 23-08-2022
Modtaget: 23-08-2022
Omdelt: 23-08-2022

Er ministeren enig i Københavns Kommunes vurdering af, at der kan være for meget fokus på Muhammedkrisen og Muhammedtegningerne i et undervisningsforløb om ytringsfrihed, eller mener ministeren tværtimod, at det kan være en god idé at tage udgangspunkt i Muhammedtegningerne, når der er tale om et undervisningsforløb i Danmark, og Muhammedtegningerne er det tydeligste eksempel på konflikten mellem dem, der støtter ytringsfrihed, og dem, der forsøger at begrænse den?

Er ministeren enig i Københavns Kommunes vurdering af, at der kan være for meget fokus på Muhammedkrisen og Muhammedtegningerne i et undervisningsforløb om ytringsfrihed, eller mener ministeren tværtimod, at det kan være en god idé at tage udgangspunkt i Muhammedtegningerne, når der er tale om et undervisningsforløb i Danmark, og Muhammedtegningerne er det tydeligste eksempel på konflikten mellem dem, der støtter ytringsfrihed, og dem, der forsøger at begrænse den? (pdf-version)
Html-version