Retsudvalget 2021-22, Retsudvalget 2021-22, Retsudvalget 2021-22, Retsudvalget 2021-22
L 162 , L 162 A , L 162 B , L 162 C
Offentligt
2578402_0001.png
Folketinget
Retsudvalget
Christiansborg
1240 København K
DK Danmark
Dato:
Kontor:
Sagsbeh:
Sagsnr.:
Dok.:
18. maj 2022
Politikontoret
Pierre Nydal
2022-0037-0146
2446528
Besvarelse af spørgsmål nr. 66 fra Folketingets Retsudvalg vedrørende
forslag til lov om ændring af lov om politiets virksomhed, straffeloven,
lov om vagtvirksomhed, lov om social service og lov om fuldbyrdelse af
straf m.v. (Styrket indsats mod utryghedsskabende adfærd og krimina-
litet) (L 162)
Hermed sendes besvarelse af spørgsmål nr. 66 vedrørende forslag til lov om
ændring af lov om politiets virksomhed, straffeloven, lov om vagtvirksom-
hed, lov om social service og lov om fuldbyrdelse af straf m.v. (Styrket ind-
sats mod utryghedsskabende adfærd og kriminalitet) (L 162), som Folketin-
gets Retsudvalg har stillet til justitsministeren den 17. maj 2022. Spørgsmå-
let er stillet efter ønske fra Morten Dahlin (V).
Mattias Tesfaye
/
Thomas Højgaard
Slotsholmsgade 10
1216 København K.
T +45 3392 3340
F +45 3393 3510
www.justitsministeriet.dk
[email protected]
Side 1/2
L 162 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 66: Spm. om hvilke stationer DSB påtænker, at der skal foretages vagtvirksomhed på, til justitsministeren
Spørgsmål nr. 66 fra Folketingets Retsudvalg vedrørende forslag til lov
om ændring af lov om politiets virksomhed, straffeloven, lov om vagt-
virksomhed, lov om social service og lov om fuldbyrdelse af straf m.v.
(Styrket indsats mod utryghedsskabende adfærd og kriminalitet) (L
162):
”Vil
ministeren i forlængelse af svar på spørgsmål 51, oplyse,
hvilke stationer DSB påtænker, at der skal foretages vagtvirk-
somhed på?”
Svar:
Justitsministeriet har til brug for besvarelsen af spørgsmålet indhentet en
udtalelse fra Transportministeriet, der har oplyst følgende:
”DSB har oplyst, at DSB i første omgang forventer at indsætte
vagter til at cirkulere rundt mellem en række S-togsstationer.
Vagternes ruter vil være fleksible og tilrettelægges efter behov,
hvis der f.eks. på videoovervågningen observeres en situation,
der kræver en øget vagtindsats på den givne S-togstation.”
Side 2/2