Skatteudvalget 2021-22
L 161
Offentligt
2581106_0001.png
24. maj 2022
J.nr. 2021-9643
Til Folketinget
Skatteudvalget
Vedrørende L 161 - Forslag til lov om ændring af selskabsskatteloven, skatteforvaltnings-
loven, skattekontrolloven og ligningsloven. (Samfundsbidrag fra den finansielle sektor og
fradragsloft over lønninger).
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 8 af 2. maj 2022.
Jeppe Bruus
/ Søren Schou
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0002.png
Spørgsmål
Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 26. april 2022 fra FSR - danske revisorer,
jf. L 161 - bilag 3.
Svar
Samfundsbidraget
1.
FSR
danske revisorer (herefter FSR) henviser til eksempel 1, der fremgår af de speci-
elle bemærkninger til lovforslagets § 1, stk. 1 (lovforslaget side 22), og som illustrerer ef-
fekten af den foreslåede bestemmelse i selskabsskattelovens § 17 A, stk. 1, for et ikke-
sambeskattet selskab. FSR mener, at der er to unøjagtigheder i eksemplet vedrørende ind-
komst til beskatning i 2024.
FSR anmoder om kommentarer til FSRs forslag til korrektioner af eksemplet.
Kommentar
FSRs korrektioner af eksemplet kan tiltrædes. Eksempel 1 bliver herefter således:
Gældende regler
1.000 kr.
Indkomst, før forhøjelse
Indkomst, efter forhøjelse (A)
Fremført underskud, indtil maks.
60 pct. udover maks.
I alt underskud til fremførsel (B)
Indkomst til beskatning (C=A-B>0)
Skat (C*22 pct.)
Saldo underskud til fremførsel
2022
-50.000
-50.000
0
0
0
0
0
-50.000
2023
10.000
10.000
8.000
1.200
9.200
800
176
-40.800
2024
10.000
10.000
8.000
1.200
9.200
800
176
-31.600
2025
-5.000
-5.000
0
0
0
0
0
-36.600
Forslaget
1.000 kr.
Indkomst, før forhøjelse
Indkomst, efter forhøjelse (A)
Fremført underskud, indtil maks.
60 pct. udover maks.
I alt underskud til fremførsel (B)
Indkomst til beskatning (C=A-B>0)
Skat (C*22 pct.)
Saldo underskud til fremførsel
2022
-50.000
-50.000
0
0
0
0
0
-50.000
2023
10.000
11.455
8.000
2.073
10.073
1.382
304
-39.927
2024
10.000
11.818
8.000
2.291
10.291
1.527
336
-29.636
2025
-5.000
-5.909
0
0
0
0
0
-35.545
2.
FSR henviser til eksempel 2, der fremgår af de specielle bemærkninger til lovforslagets
§ 1, stk. 1 (lovforslaget side 22-23), og som illustrerer effekten af den foreslåede bestem-
melse i selskabsskattelovens § 17 A, stk. 1, for en sambeskattet koncern med et finansielt
selskab og to ikkefinansielle selskaber. FSR mener, at der er flere unøjagtigheder i det
præsenterede eksempel vedrørende indkomst til beskatning i 2024 og 2025, og FSR ved-
lægger et bilag, der viser FSRs beregninger og betydningen heraf for eksemplet.
Side 2 af 9
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0003.png
FSR anmoder om kommentarer til beregningerne i bilaget til FSRs henvendelse.
Kommentar
Det er korrekt, at der er unøjagtigheder i beregningseksempel 2 i lovforslaget.
Der har været kontakt med FSR om beregningseksemplet og FSRs forslag til ændringer
heri. FSR har i den forbindelse selv påpeget, at der også er enkelte unøjagtigheder i de be-
regninger, som FSR har foretaget, og som fremgår af bilaget til FSRs henvendelse.
Der er med FSR enighed om, at beregningseksempel 2 efter korrektion af unøjagtighe-
derne skal være, som det fremgår af bilag 1 sidst i dette svar.
3.
FSR henviser til den foreslåede bestemmelse i selskabsskattelovens § 17 A, stk. 1, 4.
pkt., hvorefter der for et selskab, der kun har været et finansielt selskab en del af ind-
komståret, skal foretages en indkomstopgørelse efter skattelovgivningens almindelige reg-
ler for denne del af indkomståret, og kun denne del af indkomsten skal forhøjes efter §
17, stk. 1, 1. eller 2. pkt.
FSR er i tvivl om, hvordan et selskab, som kun har været et finansielt selskab i en del af et
indkomstår, skal fordele sine skattemæssige afskrivninger for det pågældende indkomstår
mellem indkomstperioden som finansielt selskab og indkomstperioden som ikke-finan-
sielt selskab. FSR mener, at dette bør fremgå af lovens ordlyd.
Kommentar
Når et selskab kun har været et finansielt selskab en del af indkomståret, skal indkomsten
i den periode, hvor selskabet har været et finansielt selskab, opgøres efter skattelovgivnin-
gens almindelige regler. Hvor skattepligtige indtægter og fradragsberettigede udgifter kan
henføres til et bestemt tidspunkt, vil dette tidspunkt skulle anvendes ved fordelingen af
indkomsten.
Skattemæssige afskrivninger kan ikke henføres til et bestemt tidspunkt i indkomståret, og
det har ved udformningen af forslaget været forudsat, at skattemæssige afskrivninger der-
for fordeles forholdsmæssigt, således at et selskab, der fx har været finansielt i 5 af ind-
komstårets 12 måneder skal medregne 5/12 af indkomstårets afskrivninger ved opgørel-
sen af indkomsten i den periode, hvori selskabet har været et finansielt selskab.
Jeg har dog til hensigt at fremsætte et ændringsforslag, der udtrykkeligt fastslår, at der skal
ske en sådan forholdsmæssig fordeling, således at der ikke kan rejses tvivl herom.
4.
FSR opstiller et eksempel, hvor et finansielt selskab anvender dels reglen om creditlem-
pelse i ligningslovens § 33, som ikke foreslås ændret ved lovforslaget, dels reglen om bort-
seelse fra underskud i ligningslovens § 33 H, således som denne bestemmelse efter forsla-
get til bestemmelsen i selskabsskattelovens § 17 A, stk. 2, skal praktiseres, når der er tale
om et finansielt selskab.
Side 3 af 9
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0004.png
FSR anmoder om, at det oplyses, om FSRs forståelse af samspillet mellem reglerne og det
af FSR opstillede eksempel kan bekræftes.
Kommentar
FSRs forståelse af, hvordan de to regelsæt vil skulle anvendes, kan bekræftes. Også bereg-
ningerne i det opstillede eksempel kan tiltrædes.
5.
FSR henviser til, at ordlyden af forslaget til selskabsskattelovens § 17 A, stk. 3, nr. 13,
synes at indebære, at indkomsten i et dansk fast driftssted vil skulle faktorforhøjes, når det
udenlandske selskab fra det faste driftssted udøver virksomhed svarende til den virksom-
hed, der udøves af selskaber omfattet af nr. 1-12. Imidlertid er der flere steder i hørings-
skemaet anført formuleringer, der ifølge FSR peger i retning af, at finansielt tilsyn fra en
udenlandsk myndighed er en nødvendig forudsætning for, at indkomsten i et fast drifts-
sted skal faktorforhøjes.
FSR anmoder derfor om, at det uddybes, om faktorforhøjelse af indkomst i et fast drifts-
sted både kræver, at der skal være tale om en virksomhedsudøvelse i det faste driftssted
svarende til virksomhedsaktiviteterne opregnet i forslaget til selskabsskattelovens § 17 A,
stk. 3, nr. 1-12, og finansielt tilsyn fra en udenlandsk myndighed, eller om alene finansielt
tilsyn fra en udenlandsk myndighed udløser faktorforhøjelsen.
FSR bemærker i den forbindelse, at det ikke er givet, at andre lande har samme afgræns-
ning af tilsynsbelagte aktiviteter, som Danmark har, navnlig ikke uden for EU.
Kommentar
Som det fremgår af ordlyden af den foreslåede bestemmelse i selskabsskattelovens § 17
A, stk. 3, nr. 13, skal indkomsten i et dansk fast driftssted faktorforhøjes, når et uden-
landsk selskab fra et fast driftssted i Danmark udøver virksomhed svarende til den virk-
somhed, der udøves af fuldt skattepligtige selskaber omfattet af selskabsskattelovens § 17
A, stk. 3, nr. 1-12. Det er således udelukkende karakteren af den virksomhed, der udøves
fra det faste driftssted, der er afgørende for, om indkomsten i det faste driftssted skal fak-
torforhøjes.
Efter den finansielle lovgivning er det imidlertid en betingelse for, at udenlandske selska-
ber lovligt kan udøve de pågældende finansielle aktiviteter gennem et fast driftssted i
Danmark, at de enten har opnået tilladelse hertil fra det danske Finanstilsyn og er under-
lagt Finanstilsynets tilsyn, eller at de er underlagt et finansielt tilsyn i deres hjemland, som
efter den finansielle lovgivning anerkendes i Danmark.
Når der i høringsskemaet, fx s. 6, er henvist til, at reglerne omfatter selskaber, der udøver
finansielle aktiviteter under tilsyn fra Finanstilsynet eller fra en tilsvarende udenlandsk til-
synsmyndighed, skyldes det, at det er lagt til grund, at selskaberne lovligt udøver de på-
gældende aktiviteter i Danmark.
Både for danske selskaber og for udenlandske selskabers faste driftssteder i Danmark,
gælder dog, at det følger af forslaget til selskabsskattelovens § 17 A, stk. 3, at indkomsten
Side 4 af 9
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0005.png
også vil skulle faktorforhøjes, hvis det skulle forekomme, at de finansielle aktiviteter i
Danmark er blevet udøvet uden fornøden tilladelse.
6.
FSR henviser til side 47 i høringsskemaet, hvor det er anført, at indkomsten i uden-
landske selskaber, der indgår i en international sambeskatning, beskattes efter danske reg-
ler, og at indkomst, der er oppebåret af udenlandske koncernselskaber i en sådan interna-
tional sambeskatning derfor efter forslaget vil skulle faktorforhøjes, hvis det udenlandske
selskab er et finansielt selskab.
Da det i forslaget til selskabsskattelovens § 17 A, stk. 3, nr. 1-12, udtrykkeligt anføres som
en betingelse for faktorforhøjelse, at det finansielle selskab har eller skal have tilladelse ef-
ter lov om finansiel virksomhed, lov om betalinger mv., er det efter FSRs opfattelse dog
vanskeligt at se, hvordan et udenlandsk, internationalt sambeskattet selskab, der netop
ikke har eller skal have tilladelse efter de pågældende love, kan omfattes af faktorforhøjel-
sen.
Kommentar
Valg af international sambeskatning indebærer, at hele koncernens indkomst opgøres ef-
ter danske indkomstopgørelsesregler og beskattes med danske selskabsskattesatser. Ind-
komsten i samtlige udenlandske koncernselskaber og i samtlige de danske koncernselska-
bers faste driftssteder i udlandet bliver således beskattet i Danmark efter præcist samme
regler som dem, der gælder, når et selskab udøver tilsvarende aktiviteter her i landet.
Det har ved udformningen af lovforslaget derfor været vurderingen, at det ikke er nød-
vendigt at indsætte en udtrykkelig regel, der fastslår, at den forhøjede selskabsskat pålæg-
ges indkomst fra udlandet, når der er valgt international sambeskatning, og udenlandske
selskaber og faste driftssteder i udlandet udøver aktiviteter, der ved udøvelse i Danmark
beskattes med den forhøjede selskabsskat.
Med henblik på at sikre at der ikke kan rejses tvivl herom, agter jeg dog i lyset af FSRs be-
mærkninger at fremsætte et ændringsforslag, hvorved der indsættes en sådan udtrykkelig
regel.
Fradragsloftet over lønninger
7.
FSR henviser til høringsskemaets kommentarer til de konkrete eksempler vedrørende
fradragsloftet over høje lønninger, som FSR havde opstillet i høringssvaret. FSR bemær-
ker, at i kommentarerne i høringsskemaet side 48 er anført,
”at
alle de lønudgifter, som er
fradragsberettigede efter statsskattelovens § 6, stk. 1, litra a, også er fradragsberettigede
efter ligningslovens § 8 N”.
FSR opstiller herefter to eksempler.
Det første eksempel vedrører et datterselskab, der ikke er sambeskattet med moderselska-
bet (45 pct. ejerskab), og som yder administrativ bistand til moderselskabet, idet moder-
selskabet betaler et vederlag herfor. FSR anfører, at moderselskabet i en sådan situation
ikke vil kunne fradrage udgiften efter ligningslovens § 8 N, stk. 1 eller 2.
Side 5 af 9
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0006.png
Ifølge FSR vil moderselskabets betaling kunne anses for at være en driftsomkostning, jf.
statsskattelovens § 6, stk. 1, litra a, hvis de almindelige betingelser for driftsomkostnings-
fradrag er opfyldt. Det gælder ifølge FSR, selv om udgiften ikke er fradragsberettiget i
henhold til ligningslovens § 8 N, stk. 2, fordi de to selskaber ikke er sambeskattede. FSR
anser det på den baggrund ikke for retvisende, når det i kommentarerne til høringsske-
maet er anført, at der efter gældende regler ikke er tilfælde, hvor en lønudgift er fradrags-
berettiget som en driftsomkostning efter statsskattelovens § 6, stk. 1, litra a, uden også at
være omfattet af fradragsretten efter ligningslovens § 8 N, stk. 1 og 2.
Det andet eksempel vedrører anvendelsen af det foreslåede fradragsloft i en situation,
hvor et datterselskab stiller ledelsesmæssige ressourcer til rådighed for sit moderselskab i
form af én medarbejder til en løn på 10 mio. kr., som moderselskabet dækker ved en be-
taling til datterselskabet. Ligeledes i dette eksempel er personen ansat i et ikkesambeskat-
tet datterselskab, jf. selskabsskattelovens §§ 31 og 31 A, og det antages, at der ikke er en
forbindelse mellem de ultimative aktionærer, som nævnt i ligningslovens § 2.
Det er FSRs opfattelse, at fradragsretten for moderselskabets udgift også i denne situation
følger af statsskattelovens § 6, stk. 1, litra a, selv om udgiften ikke er omfattet af lignings-
lovens § 8 N, stk. 1 eller 2. Ifølge FSR medfører dette, at moderselskabets udgift ikke vil
være omfattet af det foreslåede fradragsloft.
FSR anmoder om kommentarer til disse eksempler.
Kommentar
Det er korrekt, at lønudgifter, som er fradragsberettigede efter statsskattelovens § 6, stk.
1, litra a, kun vil være fradragsberettigede efter ligningslovens § 8 N, såfremt lønudgif-
terne afholdes af selskabet selv (§ 8 N, stk. 1) eller af et sambeskattet selskab, herunder
udenlandske sambeskattede selskaber og faste driftssteder (§ 8 N, stk. 2).
I høringsskemaet kommenteredes en række eksempler, som FSR havde opstillet i sit hø-
ringssvar. Alle eksemplerne vedrørte tilfælde, hvor der blev spurgt til, hvordan det fore-
slåede fradragsloft skulle anvendes i relation til betalinger fra ét selskab til et andet selskab
med henblik på dækning af lønudgifter, som det sidstnævnte selskab havde afholdt til
egne ansatte. Det fremgik ikke udtrykkeligt af eksemplerne, om der var tale om sambe-
skattede selskaber, og det skal derfor understreges, at kommentaren i høringsskemaet om,
at alle de lønudgifter, som er fradragsberettigede efter statsskattelovens § 6, stk. 1, litra a,
også er fradragsberettigede efter ligningslovens § 8 N, forudsætter, at der er tale om sam-
beskattede selskaber.
Det kan på den anførte baggrund også tiltrædes, at det foreslåede fradragsloft ikke vil
finde anvendelse i det andet af de af FSR opstillede eksempler, selv om moderselskabet
måtte have fradragsret for betalingen i medfør af statsskattelovens § 6, stk. 1, litra a. Hvis
datterselskabet er skattepligtigt her i landet, vil datterselskabets egen lønudgift derimod
blive omfattet af det foreslåede fradragsloft,
Side 6 af 9
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0007.png
Det er ikke hensigten, at det foreslåede fradragsloft vil skulle omfatte andre tilfælde end
de tilfælde, hvor fradragsretten følger af ligningslovens § 8 N, stk. 1 eller 2. I lyset af FSRs
bemærkninger agter jeg derfor at fremsætte et ændringsforslag, som vil sikre, at det klart
fremgår, at lønudgifter, som et dansk selskab afholder til hel eller delvis dækning af løn-
udgifter til ansatte i udenlandske ikkesambeskattede selskaber og faste driftssteder, ikke er
omfattet af det foreslåede fradragsloft.
8.
FSR opstiller et eksempel, hvor et selskab (A) har indkøbt ledelsesmæssige ressourcer
fra et andet selskab (B) for et vederlag på 10 mio. kr., og hvor de ledelsesmæssige ressour-
cer angår én specifik medarbejder, som har modtaget en løn fra selskab B på 50 mio.kr.
FSR anmoder om, at det bekræftes, at selskab B ved opgørelsen af fradragsloftet i forsla-
get til ligningslovens § 8 N, stk. 3, i det anførte eksempel skal modregne det modtagne ve-
derlag på 10 mio.kr. i sin lønudgift på 50 mio.kr., sådan at alene nettobeløbet på 40 mio.
kr. anses for selskab B’s lønudgift til medarbejderen i forhold til fradragsloftet.
FSR bemærker i den forbindelse, at både selskab A’s betalte vederlag på 10 mio.kr. og sel-
skab B’s bruttolønudgift på 50 mio.
kr., i alt 60 mio. kr., ellers vil kunne indgå ved opgø-
relserne af det foreslåede fradragsloft, hvilket ikke kan være hensigten, når lønnen til
medarbejderen de facto udgør 50 mio. kr.
Kommentar
Det bemærkes, at det lægges til grund, at FSRs eksempel skal forstås således, at både sel-
skaberne A og B er skattepligtige her i landet.
Det er kun den løn mv., der faktisk er betalt til den pågældende ansatte, der er omfattet af
det foreslåede fradragsloft. I eksemplet er lønnen til den ansatte 50 mio. kr., og det er der-
for kun den del af lønudgiften på 50 mio. kr., der overstiger fradragsloftet, som der efter
forslaget ikke vil være fradragsret for.
Hvis de to selskaber A og B er sambeskattede, vil der være en forbindelse mellem selska-
berne som nævnt i ligningslovens § 2. Det vil indebære, at bestemmelsen i forslaget til lig-
ningslovens § 8 N, stk. 4, vil regulere, hvordan fradragsloftet vil skulle fordeles mellem de
to selskaber.
Er de to selskaber A og B derimod ikke sambeskattede, vil selskab
A’s
betaling til selskab
B ikke være fradragsberettiget efter ligningslovens § 8 N, stk. 1 eller 2, og betalingen vil
derfor heller ikke være omfattet af det foreslåede fradragsloft, jf. også kommentarerne
ovenfor under pkt. 7. Selskab B’s lønudgift på 50 mio. kr. omfattes derimod i sin helhed
af det foreslåede fradragsloft.
Side 7 af 9
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0008.png
Bilag 1. Korrigeret eksempel i lovforslaget
Lovforslaget indeholder på side 22-24 et eksempel på beregning af effekterne af den for-
højede selskabsskat for en koncern med et finansielt selskab og to ikke finansielle selska-
ber. Eksemplet indeholder nogle unøjagtigheder og gengives på den baggrund nedenfor i
den korrekte udformning.
”2.
Eksempel på beregning af effekterne af den forhøjede selskabsskat for en koncern med et
finansielt selskab, X, og to ikkefinansielle selskaber, Y og Z. Der er fremførselsberettigede un-
derskud fra tidligere indkomstår i selskab X.
Gældende regler
1.000 kr.
Indkomst i alt, før forhøjelse
Indkomst, selskab X
Indkomst, selskaberne Y og Z
Indkomst i alt (A)
Fremført underskud, indtil maks.
60 pct. udover maks.
I alt underskud til fremførsel (B)
Underskudsbegrænsning-brøk (B/A)
Indkomst til beskatning (C=A-B>0)
Skat (C*22 pct.)
Saldo underskud til fremførsel
Opdelt på selskab X, Y og Z
Indkomst (1)
X
Y
Z
Anvendte underskud i året (2)
X
Y
Z
Anvendte tidligere underskud (3)
X
Y
Z
Indkomst efter underskud (1+2+3)
X
Y
Z
Indkomst til beskatning
X
Y
Z
Saldo underskud til fremførsel
X
Y
Z
-50.000
10.000
5.000
15.000
-10.000
-5.000
0
0
0
-35.000
0
0
0
0
0
-35.000
0
0
10.000
-10.000
0
0
0
0
-10.000
0
0
0
-10.000
0
0
0
0
-25.000
-10.000
0
10.000
25.000
5.000
0
0
0
-7.771
-16.514
-2.914
2.229
8.486
2.086
2.229
8.486
2.086
-5.571
-2.229
0
-5.000
10.000
-10.000
2.590
-7.771
5.181
0
-2.229
0
-2.410
0
-4.819
0
0
0
-7.981
0
-4.819
2022
-35.000
-50.000
15.000
-35.000
0
0
0
-
0
0
-35.000
2023
0
10.000
-10.000
0
0
0
0
-
0
0
-35.000
2024
40.000
10.000
30.000
40.000
8.000
19.200
27.200
0,78
12.800
2.816
-7.800
2025
-5.000
-5.000
0
-5.000
0
0
0
0,00
0
0
-12.800
Side 8 af 9
L 161 - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 8: Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/4-22 fra FSR - danske revisorer om bemærkninger til lovforslagets enkelte dele, til skatteministeren
2581106_0009.png
Forslaget
1.000 kr.
Indkomst i alt, før forhøjelse
Indkomst, selskab X
Indkomst, selskaberne Y og Z
Indkomst i alt, efter forhøjelse (A)
Fremført underskud, indtil maks.
60 pct. udover maks.
I alt underskud til fremførsel (B)
Underskudsbegrænsning-brøk (B/A)
Indkomst til beskatning (C=A-B>0)
Skat (C*22 pct.)
Saldo underskud til fremførsel
Opdelt på selskab X, Y og Z
Indkomst (1)
X
Y
Z
Anvendte underskud i året (2)
X
Y
Z
Anvendte tidligere underskud (3)
X
Y
Z
Indkomst efter underskud (1+2+3)
X
Y
Z
Indkomst til beskatning
X
Y
Z
Saldo underskud til fremførsel
X
Y
Z
2022
-35.000
-50.000
15.000
-35.000
0
0
0
2023
0
11.455
-10.000
1.455
1.455
0
1.455
1,00
2024
40.000
11.818
30.000
41.818
8.000
20.291
28.291
0,84
13.527
2.976
-5.255
2025
-5.000
-5.909
0
-5.909
0
0
0
0,00
0
0
-11.164
0
0
-35.000
0
0
-33.545
-50.000
10.000
5.000
15.000
-10.000
-5.000
0
0
0
-35.000
0
0
0
0
0
-35.000
0
0
11.455
-10.000
0
0
0
0
-11.455
0
0
0
-10.000
0
0
0
0
-23.545
-10.000
0
11.818
25.000
5.000
0
0
0
-9.967
-15.851
-2.473
1.851
9.149
2.527
1.851
9.149
2.527
-3.688
-1.566
0
-5.909
10.000
-10.000
3.132
-8.434
5.301
0
-1.566
0
-2.777
0
-4.699
0
0
0
-6.465
0
-4.699
Side 9 af 9