L 13 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

(Gennemførelse af ændringer i direktivet om urimelig handelspraksis og indførelse af regler om handelspraksis rettet mod børn og unge samt ny bødemodel m.v.).

Af: Erhvervsminister Simon Kollerup (S)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2021-22
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 9

Kan ministeren bekræfte, jf. lovforslaget ikrafttrædelsesbestemmelse, at det er ændringerne omhandlende reglerne om handelspraksis rettet mod børn og unge, der foreslås at træde i kraft den 1. januar 2022, mens den foreslåede nye bødemodel og andre regler, der relaterer sig til gennemførelse af direktivet om urimelig handelspraksis, skal træde i kraft 28. maj 2022? Kan ministeren i forlængelse heraf bekræfte, at det ikke er EU-regler, der tilsiger, at dele af lovforslaget skal træde i kraft allerede den 1. januar 2022, og vil ministeren oplyse om det alene er regeringens hensigter om, at erhvervsrettet lovgivning skal træde i kraft henholdsvis 1. januar og 1. juli, der er begrundelsen for den foreslåede ikrafttræden 1. januar 2022 for dele af lovforslaget?
Dato: 19-10-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: EU
Dokumentdato: 08-11-2021
Modtaget: 08-11-2021
Omdelt: 08-11-2021

L 13 - svar på spm. 9, om ændringerne af reglerne om handelspraksis rettet mod børn og unge foreslås at træde i kraft den 1. januar 2022, mens den foreslåede nye bødemodel m.v. skal træde i kraft den 28. maj 2022, fra erhvervsministeren

ERU L 13 - svar på spm. 9 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 19-10-2021
Modtaget: 19-10-2021
Omdelt: 19-10-2021

Spm., om ændringerne af reglerne om handelspraksis rettet mod børn og unge foreslås at træde i kraft den 1. januar 2022, mens den foreslåede nye bødemodel m.v. skal træde i kraft den 28. maj 2022, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version