Ændringsforslag
til
lov om ændring af lov markedsføring
(Gennemførelse af ændringer i direktivet om urimelig handelspraksis og indførelse af regler om
handelspraksis rettet mod børn og unge samt ny bødemodel m.v. (L 13)
Til § 1
Af
erhvervsministeren,
1)
I den under
nr. 14
foreslåede ændring af
§ 24, stk. 2,
affattes indledningen således:
»I
§ 24, stk. 2,
indsættes som
2. og 3. pkt.«
[Lovteknisk korrektion]
2)
Nr. 18
affattes således:
»18.
I
§ 37, stk. 4,
ændres »der på særlig måde angår den pågældende« til: »som på særlig måde angår den
pågældende«.«
[Lovteknisk korrektion]
3)
I den under
nr. 19
foreslåede
§ 37, stk. 6, nr. 1¸
indsættes efter »aftagere«: »med henblik på direkte
markedsføring«.
[Sproglig præcisering]
Til § 2
4)
Stk. 2
affattes således:
»Stk.
2.
Lovens § 1, nr. 1-11, 14-16, 21-22, § 11, stk. 3, i lov om markedsføring, som affattet ved denne lovs
nr. 13, og § 37, stk. 7 og 8, i lov om markedsføring, som affattet ved denne lovs § 1, nr. 19, træder i kraft den
28. maj 2022.«
[Lovteknisk korrektion]
Bemærkninger
Til nr. 1