Ændringsforslag stillet den 24. november 2021
Ændringsforslag
Til 3. behandling af
Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring
(Gennemførelse af ændringer i direktivet om urimelig handelspraksis og indførelse af regler om
handelspraksis rettet mod børn og unge samt ny bødemodel m.v. (L 13)
Af
erhvervsministeren:
Til § 2
1)
I
§ 2, stk. 2,
udgår:
Ȥ
11, stk. 3, i lov om markedsføring som affattet ved denne lovs § 1, nr. 13,«.
[Lovteknisk korrektion]
Bemærkninger
Til nr. 1
Med lovforslagets § 2, stk. 2, foreslås, at visse bestemmelser skal træde i kraft den 28. maj 2022.
Lovforslaget, som affattet efter 2. behandlingen den 23. november 2021, indeholdt imidlertid en lovteknisk
fejl, idet § 11, stk. 3, indgik i oplistningen af de bestemmelser, der foreslås at træde i kraft den 28. maj 2022.
Lovforslagets oplistning af bestemmelser i § 2, stk. 2, burde retteligt alene omhandle de bestemmelser, der
gennemfører EU-regulering, og som følger af moderniseringsdirektivet, og derfor foreslås at træde i kraft
den 28. maj 2002. § 11, stk. 3, er ikke er en del af de bestemmelser, der gennemfører
moderniseringsdirektivet, og bestemmelsen burde rettelig være omfattet af lovforslagets § 2, stk. 1, som
forslår, at loven træder i kraft 1. januar 2022. Ændringsforslaget indebærer derfor, at § 11, stk. 3, udgår af
lovforslagets § 2, stk. 2.