L 114 Forslag til lov om ændring af lov om miljøbeskyttelse.

(Mulighed for kommunal beslutning om, at dieseldrevne personbiler skal være omfattet af eksisterende miljøzoner, og fremrykning af trinkrav for dieseldrevne varebiler).

Af: Miljøminister Lea Wermelin (S)
Udvalg: Miljø- og Fødevareudvalget
Samling: 2021-22
Status: Delt

Spørgsmål 5

Vil ministeren stille ændringsforslag, der deler lovforslaget i to, hvor det ene lovforslag alene indeholder de elementer, hvor man fremrykker ikrafttrædelsen af de eksisterende krav om partikelfilter til dieseldrevne varebiler med to år til den 1. juli 2023? Fremrykningen tvinger små erhvervsdrivendes med ældre varebiler til at ændre de planer om afskrivninger og nye investeringer, som de har lagt i tillid til de gældende krav om partikelfiltre fra den 1. juli 2025. Vil ministeren, hvis ministeren ikke selv ønsker at stille et sådant delingsforslag, yde teknisk bistand til at udarbejde det relevante ændringsforslag om deling af lovforslaget?
Dato: 10-02-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: miljøpolitik og miljøbeskyttelse
Dokumentdato: 23-02-2022
Modtaget: 23-02-2022
Omdelt: 23-02-2022

L 114 - svar på spm. 5 om et ændringsforslag om deling af lovforslaget, hvor det ene alene rykker ikrafttrædelsen af krav om partikelfilter til dieseldrevne varebiler, fra miljøministeren

MOF L 114 - svar på spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Udkast til et ændringsforslag (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 10-02-2022
Modtaget: 10-02-2022
Omdelt: 10-02-2022

Spm. om et ændringsforslag om deling af lovforslaget, hvor det ene alene rykker ikrafttrædelsen af krav om partikelfilter til dieseldrevne varebiler, til miljøministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version