Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 515

Kan ministeren oplyse, hvor mange timer om året trafikanter kommer til at bruge ekstra i trafikken som følge af Københavns Borgerrepræsentations beslutning om at sænke hastigheden på vejene i København, og hvad den samlede samfundsøkonomiske omkostning ved dette bliver, hvis man antager en almindelig timeløn? Kan ministeren også oplyse, hvad en typisk pendler, som skal fra eksempelvis Lyngby til Islands Brygge og tilbage i bil hver dag, vil opleve af ekstra tidsforbrug på et år?
Dato: 02-06-2022
Status: Foreløbigt besvaret
Emne: vejtransport og trængsel
Dokumentdato: 30-06-2022
Modtaget: 30-06-2022
Omdelt: 30-06-2022

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 515 om, hvor mange timer om året trafikanter kommer til at bruge ekstra i trafikken som følge af Københavns Borgerrepræsentations beslutning om at sænke hastigheden på vejene i København, og hvad er den samlede samfundsøkonomiske omkostning ved dette, hvis man antager en almindelig timeløn, fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU alm. del. spm. 515 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 02-06-2022
Modtaget: 02-06-2022
Omdelt: 02-06-2022

Spm. om, hvor mange timer om året trafikanter kommer til at bruge ekstra i trafikken som følge af Københavns Borgerrepræsentations beslutning om at sænke hastigheden på vejene i København, og hvad er den samlede samfundsøkonomiske omkostning ved dette, hvis man antager en almindelig timeløn, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version