Finansudvalget 2021-22
FIU Alm.del
Offentligt
2571395_0001.png
Ministeren for ligestilling
Finansudvalget
Folketinget
9. maj 2022
2022-2713:
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon 41 71 27 00
Finansudvalget har i brev af 19. april 2022 stillet mig følgende
spørgsmål (FIU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmå-
let er stillet efter ønske fra Eva Kjer Hansen (V).
Spørgsmål nr. 262:
”Vil ministeren redegøre for, hvad den gennemsnitlige sagsbe-
handlingstid for henholdsvis borgere og virksomheder indenfor
ministerens ressort er for ydelser, afgørelser og lignende? Ministe-
ren bedes opgøre det i en tabel med en angivelse af, hvilken ydelse,
afgørelse m.m. der er tale om, den gennemsnitlige sagsbehand-
lingstid for henholdsvis borgere og virksomheder, og hvad service-
målet er, hvis der er et sådant. Sagsbehandlingstiderne bedes op-
gjort kvartalsvis for de seneste 3 år.
Bemærk at spørgsmålet er stillet til samtlige ministre, med undta-
gelse af statsministeren og forsvarsministeren”
Svar:
Spørgsmålet forstås afgrænset til at omfatte de tilfælde, hvor der
inden for egen ressortlovgivning er pligt til at træffe afgørelse vedr.
en bestemt ydelse eller rettighed, og hvor dette sker over for en
borger eller virksomhed. Afgørelser i anmodninger om aktindsigt,
klagesager i administrativ rekurs, borgerhenvendelser, pressehen-
vendelser mv. forstås således ikke omfattet af spørgsmålet.
Det kan oplyses, at Ligestillingsafdelingen under ministeren for li-
gestilling ikke træffer afgørelse vedr. bestemte ydelser eller ret-
tigheder over for borgere eller virksomheder.
Der henvises i øvrigt til Finansministeriets foreløbige besvarelse af
Finansudvalgets spørgsmål nr. 255 (alm. del) af 19. april 2022 stil-
let efter ønske fra Eva Kjer Hansen (V).
FIU, Alm.del - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 262: Spm. om, hvad den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for henholdsvis borgere og virksomheder indenfor ministerens ressort er for ydelser, afgørelser og lignende, til ministeren for ligestilling
2571395_0002.png
Side 2/2
Med
venlig
hilsen
Trine Bramsen