Finansudvalget 2021-22
FIU Alm.del
Offentligt
2601531_0001.png
Folketingets Finansudvalg
Holmens Kanal 22
1060 København K
Telefon 33 92 93 00
[email protected]
www.sm.dk
Sagsnr.
2022 - 2339
Doknr.
588113
Dato
28-06-2022
Folketingets Finansudvalg har d. 19. april 2022 stillet følgende spørgsmål nr.
251 (alm. del) til social- og ældreministeren, som hermed besvares.
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Eva Kjer Hansen (V).
Spørgsmål nr. 251:
Vil ministeren redegøre for, hvad den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for
henholdsvis borgere og virksomheder indenfor ministerens ressort er for
ydelser, afgørelser og lignende? Ministeren bedes opgøre det i en tabel med
en angivelse af, hvilken ydelse, afgørelse m.m. der er tale om, den
gennemsnitlige sagsbehandlingstid for henholdsvis borgere og virksomheder,
og hvad servicemålet er, hvis der er et sådant. Sagsbehandlingstiderne bedes
opgjort kvartalsvis for de seneste 3 år.
Bemærk at spørgsmålet er stillet til samtlige ministre, med undtagelse af
statsministeren og forsvarsministeren.
Svar:
Idet samme spørgsmål er stillet til samtlige ministre, med undtagelse af
statsministeren og forsvarsministeren, har Finansministeriet forestået
koordination af besvarelserne, for så vidt angår den juridiske afgrænsning af
spørgsmålene, jf. finansministerens svar på Finansudvalgets spørgsmål nr.
255 (alm. del) af 19. april 2022.
Til brug for besvarelsen har Social- og Ældreministeriet indhentet bidrag fra
myndigheder under Social- og Ældreministeriets ressortområde. Bidragene er
afspejlet i
bilag 1.
Social- og Ældreministeriet har i besvarelsen ikke medtaget
sagsbehandlingstider for sager, hvor kommunerne inden for Social- og
Ældreministeriets ressortlovgivning træffer afgørelser vedrørende en bestemt
ydelse eller rettighed, da dette vurderes at ligge uden for spørgsmålets
afgrænsning.
Med venlig hilsen
Astrid Krag
Bilag:
Bilag 1: Gennemsnitlige sagsbehandlingstider i Social- og Ældreministeriets
koncern.
1