Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 214

I ministerens svar af 15. december 2021 på alm. del – spørgsmål 68 fremgår ”Finanstilsynet er i øjeblikket ved at behandle svarene fra banken. Finanstilsynet har ikke modtaget yderligere information vedrørende denne problemstilling fra banken.” Vil ministeren oplyse, om Finanstilsynet nu har behandlet svarene fra banken og hvad behandlingen i så fald er mundet ud i indtil videre?
Dato: 04-03-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: finansiel virksomhed
Dokumentdato: 01-04-2022
Modtaget: 01-04-2022
Omdelt: 01-04-2022

ERU alm. del - svar på spm. 214 om Finanstilsynet nu har behandlet svarene fra banken og hvad behandlingen i så fald er mundet ud i indtil videre, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 214 (pdf-version)
Html-version
ERU alm. del - svar på spm. 68 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 04-03-2022
Modtaget: 04-03-2022
Omdelt: 04-03-2022

Spm., om Finanstilsynet nu har behandlet svarene fra banken og hvad behandlingen i så fald er mundet ud i indtil videre, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
ERU, Alm.del - 2021-22 - Samrådsspørgsmål P: Samrådsspm., om ministeren er enig i, at den uvildige undersøgelse bør udvides til at omfatte en redegørelse for, hvem vidste hvad hvornår, til erhvervsministeren 04.03.2022
ERU, Alm.del - 2021-22 - Samrådsspørgsmål Q: Samrådsspm. om, hvad ministeren kan oplyse om Danske Banks overtrædelse af Finanstilsynets påbud i gældsinddrivelsessagen, til erhvervsministeren 04.03.2022
ERU, Alm.del - 2021-22 - Samrådsspørgsmål R: Samrådsspm. om, hvad ministeren mener om, at det reelt er overladt til Finanstilsynets beslutning, om der eventuelt indledes en strafferetlig efterforskning af Danske Bank eller ej, til erhvervsministeren 04.03.2022
ERU, Alm.del - 2021-22 - Samrådsspørgsmål S: Samrådsspm. om, hvordan det herefter bliver kontrolleret og sikret – og af hvem - at banken har identificeret alle kunder, at banken har foretaget korrekt beregning af og udbetalt eventuel kompensation til alle berørte kunder, og om banken har foretaget sådanne tiltag, så banken fremadrettet vil være i stand til at gennemføre korrekt inddrivelse, og om alle relevante fejl i bankens it-systemer er blevet rettet, og om banken har indført forretningsprocesser og kontroller, som sikrer mod gentagelse af fejlene, og om banken har foretaget nødvendige rettelser af data om bankens kunder, til erhvervsministeren 04.03.2022
ERU, Alm.del - 2021-22 - Samrådsspørgsmål T: Samrådsspm. om, hvad ministeren mener om den situation, at banken således fortsat vil afgive forkerte oplysninger om gælden til skatteforvaltningen, og finder ministeren, at Danske Banks tidsplan for det videre arbejde er tilfredsstillende, til erhvervsministeren 04.03.2022
ERU, Alm.del - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 68: Spm. om, hvilke oplysninger Finanstilsynet på nuværende tidspunkt har modtaget fra Danske Bank om den situation, at banken er fortsat med at sende sager med fejloplysninger til domstolene, på trods af beslutningen om ikke at sende nye sager til domstolene, til erhvervsministeren 04.03.2022
ERU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 212: Spm., om det kan forekomme, at et andet pengeinstitut på trods af, at gælden er sat i bero af Danske Bank, fortsat opkræver gælden, fordi det andet pengeinstitut har garanteret gælden over for Danske Bank, til erhvervsministeren 04.03.2022
ERU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 213: Spm. om, hvordan pengeinstitutterne håndterer den gældsattes kreditværdighed i den situation, hvor gælden er suspenderet, hvormed den gældsatte ingen mulighed har for at afdrage på gælden, til erhvervsministeren 04.03.2022