ReDI School DK
// Digital Career Program
UDFORDRINGEN:
Alt for mange kvinder med ikke-vestlig baggrund ankommer til Danmark med en høj uddannelse, men
mangler netværk og forståelse for det danske arbejdsmarked. Det gør det svært at finde fodfæste på det danske
arbejdsmarked. Selvom mange af dem har digitale kompetencer, der er efterspørgsel efter, så bliver disse kompetencer hurtigt
forældede, da udviklingen i tech-branchen går lynhurtigt. Derfor mister mange af kvinderne deres selvtillid og føler sig
ekskluderet fra arbejdsmarkedet og samfundet, når de leder efter job i årevis uden succes. Det er et stort spild af potentiale,
som virksomheder og det danske samfund kan få stor gevinst af at udfolde.
MULIGHEDEN:
IDA
estimerer, at der i
kommer til at mangle
.
IT-professionelle i Danmark. Samtidig står det
% af ReDI School’s tech-elever har en
højt på mange virksomheders og IT-afdelingers agendaer at være mere inkluderende og øge diversiteten ift både køn, etnicitet
og alder for at booste kreativiteten og innovationskraften. Næsten
uddannelsesbaggrund i IT og tech, og er mere end klar til at sætte deres kompetencer i spil.
LØSNINGEN:
ReDI School i København har siden
end
kurser
-ugers kurser,
tilbudt kvalitets-undervisning i relevante digitale kompetencer til mere
tech-elever takket være kvalificerede frivillige undervisere og partnere fra erhvervslivet. Vi tilbyder et program med
timer/uge i UX Design, UI Design, Intro to JavaScript, Intro to Data Analytics og Cybersecurity.
Kurserne suppleres med workshops og - mentoring for at optimere deres professionnelle profil, virksomhedsbesøg for at få
en bedre forståelse af tech-branchen, sociale events for styrke elevernes netværk, samt en mulighed for at præsentere på
scenen til vores halv-årlige DemoDay, som vi hidtil har holdt i Børssalen og Industriens Hus.
VORES SUCCES:
Programmets succes måles på:
●
●
●
●
●
Antal af deltagere
Antal af deltagere, der gennemfører programmet
Styrkede digitale kompetencer
Styrket selvtillid, netværk og forståelse for arbejdsmarkedet
Alumner i job, praktik eller uddannelse - mdr efter program
Mål:
elever/år
Mål: %
Mål: %
Mål: %
Mål mdr: % - Mål
mdr:
%
Indtil videre har mere end
kvinder deltaget i vores program, % af deltagerne har styrket deres tro på deres digitale
kompetencer, % oplever, at de har fået en bedre forståelse af det danske arbejdsmarked, % har fået større tro på, at de
kan lande et job i IT-branchen, % har styrket deres netværk og % er i job, praktik eller uddannelse et år efter endt
program. Desuden har mere end af tech-eleverne shinet på scenen til vores DemoDays.
SITUATIONEN:
Vi har etableret en solid organisation med strukturer og processer på plads, og er klar til at videreudvikle,
forankre og skalere vores aktiviteter, så endnu flere kvinder kan få glæde af programmet. ReDI School er pt finansieret af en
donation fra VELUX FONDEN, som udløber i starten af
sikre økonomisk bæredygtighed.
BEHOV:
Funding behov:
.
●
○
○
○
○
●
●
●
.
DKR - €
.
per år
Andre behov
- Partnere til corporate courses
- Lokaler til kurser og børnepasning
- Frivillige undervisere & mentorer
- Sponsorat af certificeringer
, så vi er på jagt efter nye funding-muligheder, så vi kan fortsætte
vores aktiviteter og udvikle vores forretningsmodel, samt stærkere partnerskaber med både private og offentlige aktører for at
Et lønnet team er afgørende for programmets succes:
Elev- og frivillig-koordination
Karrieresupport
Evaluering, udvikling og partnerskaber
Admin & IT Support
.
.
DKR
DKR
.
Pris pr kursus:
Pris pr elev:
Socio-økonomisk gevinst, når en elev kommer i job: ca.
DKR/year
www.redi-school.org/cph