ReDI School DK
// Digital Begynder Program
UDFORDRINGEN:
Danmark er et af de mest digitaliserede lande i verden, og alt for mange kvinder kommer hertil uden de
digitale kompetencer og det netværk, der skal til for at finde fodfæste i det danske samfund og på det danske arbejdsmarked.
Derfor er mange af dem eksluderet fra mange af samfundets aktiviteter - en udfordring, som er blevet accereleret i
corona-krisen. Samtidig står
.
kvinder med ikke-vestlig baggrund uden for det danske arbejdsmarked.
MULIGHEDEN:
Kvinderne er stærkt motiverede for at styrke deres digitale kompetencer - både for at gøre deres hverdag
nemmere, for at øge deres chance for at få stabil beskæftigelse eller komme ind på deres drømmeuddannelse. Under
corona-krisen har mange fra målgruppen mistet deres jobs i brancher som hospitality, detail mv., men disse brancher er nu
ved at komme på benene igen og har derfor et stigende rekrutteringsbehov.
LØSNINGEN:
ReDI School i København har tilbudt kvalitets-undervisning i digitale kompetencer siden
frivillige undervisere og partnere fra den offentlige, private og civile sektor. Vi tilbyder et
Computer til Hverdag og Computer til Job
i tæt samspil med
-ugers program med kurser i
timer/uge med fokus på at lære computeren at kende, at navigere på digitale
offentlige platforme, at kommunikere digital med myndigheder, at bruge email, at skabe CV og ansøgninger og meget mere. Vi
tilbyder også børnepasning, - mentoring, sociale events, virksomhedsbesøg, forskellige workshops og muligheden for at
præsentere for et stort publikum til vores halv-årlige DemoDay, som vi bl.a. har afholdt hos Dansk Industri i december
Dansk Erhverv i juni
.
og
VORES SUCCES:
Programmets succes måles på:
●
●
●
●
●
Antal af deltagere
Antal af deltagere, der gennemfører programmet
Styrkede digitale kompetencer
Styrket selvtillid, netværk og soft skills
Alumner i job, praktik eller uddannelse - mdr efter program
Mål:
elever/år
Mål: %
Mål:
%
Mål: %
Mål mdr: % - Mål
mdr:
%
Indtil videre har mere in
kvinder deltaget i vores program, % af deltagerne har styrket deres digitale kompetencer, %
oplever styrket selvtillid, % har styrket deres samarbejds- og præsentationsevner og % er i job, praktik eller uddannelse et
år efter endt program. Desuden har mere end af begynder-eleverne shinet på scenen til vores DemoDays.
SITUATIONEN:
Vi har etableret en solid organisation med strukturer og processer på plads, og er klar til at videreudvikle,
forankre og skalere vores aktiviteter, så endnu flere kvinder kan få glæde af programmet. ReDI School er pt finansieret af en
donation fra VELUX FONDEN, som udløber i starten af
sikre økonomisk bæredygtighed.
BEHOV:
Funding behov:
.
●
○
○
○
○
●
●
●
Pris pr kursus:
Pris pr elev:
.
.
DKR - €
.
per år
Andre behov
- Partnere til elev-rekruttering
- Lokaler til kurser og børnepasning
- Frivillige undervisere & mentorer
- Laptop-donationer
, så vi er på jagt efter nye funding-muligheder, så vi kan fortsætte
vores aktiviteter og udvikle vores forretningsmodel, samt stærkere partnerskaber med både private og offentlige aktører for at
Et lønnet team er afgørende for programmets succes:
Elev- og frivillig-koordination
Karrieresupport
Evaluering, udvikling og partnerskaber
Admin & IT Support
.
DKR
DKR
.
Socio-økonomisk gevinst, når en elev kommer i job: ca.
DKR/year
www.redi-school.org/cph