Transportudvalget 2021-22
TRU Alm.del Bilag 375
Offentligt
Fra:
[email protected] [mailto:[email protected]]
Sendt:
31. august 2022 17:12
Emne:
Vejstøj
Skyldes 90%+ dæks berøring mod astfalden!
Resten må tilskrives særligt støjende køretøjer som det er politiets opgave at bringe i lovlig stand.
Kører man på det "NYE" støjsvage astfald reduceres støjen til under det halve i mange tilfælde med
2/3 (har målt det).
Sænker man hastigheden giver det langt fra samme effekt! man sinker trafikken yderligere og
støjen vil være over længere tid.
Når man bruger millioner for at et tog kan komme 10 min hurtigere til, var det Århus? kan man ikke
sænke hastigheden for biler, det giver overhoved ingen mening og spild af endnu flere effektive
timer.! Det er slemt nok i forvejen.
Støjskærme har selvfølgelig en vis effekt, som jeg ikke kender, men forekommer mig at være en
dyrere løsning, og den sænker ikke også støjen i bilerne som er en sidegevinst til astfalden (to fluer
med et smæk)!
Tid til at tænke sig godt om!!
Mvh
Peter kyhn
Gammel Hastrupvej 2
4600 køge