Transportudvalget 2021-22
TRU Alm.del Bilag 365
Offentligt
2612543_0001.png
Fra:
"jabildtrup" <[email protected]>
Til:
"sc" <[email protected]>
Sendt:
torsdag, 11. august 2022 09:50:08
Emne:
reklamation for meget opkrævet mm AV13953
Til Kundeservice Q-Park
Jeg var fredag den 5. august til en undersøgelse på Randers Sygehus.
Da jeg tidligere som mange andre har haft problemer med at se teksten på parkometrene
foran hospitalet på grund af det skarpe sollys, valgte jeg at køre i parkeringshuset, selv om
det var en omvej til behandlingsstedet.
Da jeg lagde mit betalingskort i automaten stod der: DU FÅR INGEN KVITTERING, men
jeg skulle jo passe tiden til behandlingen og trykkede OK, da jeg gik ud fra, at det var en
form sag.
Da jeg efter knap en time ville betale stod der igen den samme tekst og jeg tjekkede ud
med OK.
I går den 10. august skulle jeg igen til behandling på hospitalet og jeg valget igen - ville
betale i den samme automat, men jeg kunne ikke tjekke ind, men kun ud.
Det var jeg så nødsaget til mod at betale et beløb på kr. 332,72 for den parkering på en
time, som jeg havde den 5. august, fordi automaten af mystiske grunde ikke havde tjekket
mig ud efter en time.
Jeg forsøgte forgæves telefonkontakt med det nummer som var anført på automaten -
men det viste sig at være mere umulig end at komme i kontakt med det hvide hus.
Parkerings systemet må være så enkelt, at alle uden besvær kan finde ud af det - det
nuværende system dur ikke. Systemet for parkering bør være så enkelt som:
1. Ved parkering tjekker du ind med dit betalingskort og får en kvittering - i stedet for
indtastning af dit registreringsnummer, som volder mange ældre og svagtseende personer
stort besvær!!!
2. Kvitteringen lægger du i din bil.
3. Når du tjekker ud sætter du dit betalingskort i automaten - og får en kvittering.
På denne måde vil der ikke opstå de mange ærgrelser og konflikter, som er hverdags kost,
og som ofte ender med en urimelig betaling til parkeringsselskaberne - ofte fordi brugerne
ikke har overskud til at gøre indvendinger eller tage en sag, som de kan risikere at tabe.
Og der bør snarest indføres en lov - måske med 12 måneders varsel om, at såfremt en
parkeringsautomat ikke opfylder disse betingelser.
Jeg skal anmode om OMGÅENDE at få tilbageført differencen mellem de uretmæssig
opkrævede kr. 332,72 og 1 times parkering indsat på min konto.
TRU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 365: Henvendelse af 11/8-22 vedrørende parkeringsforhold ved Randers Sygehus, fra Johannes Abildtrup
Venlig hilsen
Johannes Abildtrup
Kopi sendes til: FDM, Forbrugerstyrelsen, Folketingets Transportudvalg!