-----Oprindelig meddelelse-----
Sendt: 22. maj 2022 14:16
Cc:
Emne: Sag i jeres såkaldte “ kundeservicecenter “
Jeg er på en eller anden vis ked af at ulejlige dig som direktør i DSB. Omvendt kan det forhåbentlig også
være en øjenåbner for dig, så du kan få et indblik i hvordan dine kunder oplever at være i kontakt med DSB.
Jeg skal anbefale,at du gennemlæser den foreløbige korrespondance mellem undertegnede og
kndecenteret hos DSB.
Mine spørgsmål til kundeservice har i al sin enkelhed gået ud på, den diskrimination der fortsat og altid har
foregået med “spærretider” for pensionister gående ud på, at denne persongruppe kan anvende
deres kort
hele dagen - dog med begrænsninger- Disse begrænsninger er urimelige også set i forhold til at prisen på
kortet er steget betragteligt men spærretiderne fortsætter desuagtet.
Jeg har nu gennem længere tid forsøgt at få en konstruktiv dialog med kundeservice om ovennævnte.
Det der sker er, at kundeservice prøver at argumentere for bibeholdelse af reglen om pensionister ikke ikke
kan anvende deres pensionistkort mellem 7 og 9. Det der så sker er, at når disse argumenter fra
kundeservise så ikke holder stik vælger man, at lade være med at besvare min fornyede henvendelse.
For eksempel anførte jeg der var masser af plads i togene mellem 7 og 9 så reglen var ubegrundet. Intet
svar retur.
Jeg er nu blevet gjort bekendt med en endnu ikke offentliggjort undersøgelse der viser en nedgang af
salget af pensionistkort med 30% i 2022. Lad det lige stå!!!
Dette burde være et problem både for DSB og i sidste også skatteborgerne som skal betale.
Så derfor afskaf ppærretderne. Det vil igen medføre en øget brug af togrejser som i den grad er til gavn
både for klimaet og ikke mindst de ældres adgang til at være endnu mere sociale uden at skulle
diskrimineres. Eller handler det i sidste ende om fra DSBs side om en afvikling af pensionistkortet på den
lange bane?
Endelig hvad med at afstikke ens regler for medtagning af cykler i bus, regionaltog, privatbaner og S tog.
Det handler forhåbentlig ikke om for DSB at gøre det mest indviklet for de kunder de skal leve af.?
Jeg imødeser et klart og konstruktivt svar!
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Mogens Hansen
Holmevej 3
2670 Greve Strnd
Tlf 2739 8511
Mail:
( hvor besvarelsen skal sendes til