Totaltidgft
Med dette aktsrvkke igangsænes projektet. I totaludgiften på 186.6 mio. kr. indgir i henhold til piin
cippenie
i
Ny Aii1ægstmdgetteim konekt;onstillæg
i
ieservei) pa
i
alt 30 pct heiaf 10 pct
i
piojek
treserve og 20 pct. i central aniægsreserve. til
finansiering
af
evenmelle
forctyrelser som følge af
usikkeihecie; og
risici
Piojektbev;llmgen på
i 5 8 mio
ki atholdes
af
heviil;ngen
p
§
28 21 20
Anlæg
af
hovedlandeveje mv tAiilægsbci i/lmg) ;ne;;s
i
eserven pa 28 8 mio ki
mdbudgette;
es pii
§
28 1113 Den centi ale anlægsi eser e
Ç4nkegs bei
i//ing Eventuelle ove; sk
dende
nudlei tilbagefo
res til hrfrastmkturfonden. Totaludiften fordeler si
som fo1er:
2018
2O1
57.8
202t
Mio kl 2016-priser
Totahidgift*
2O1
10.8
108
C
20fl
2J
1.8
03
Projektbevihing
ential ;eserve (20 pct)
4$S
$S
33.6
28.1
5.2
59.
50.
92
2021[alt
22.( 186.(
17.1 157.8
5 2 28 8
*
ierafiid9or
udbynhig af
rute II 99.ö
mio
kr.
og etablering «fkiapbro S7O
mio, r.
Samfiindsokonon,,sk
i
urdernig
Det er
metodisk
vanskeligt at
beregne
en
eksakt
samfundsøkonomisk forrentning
af projektet. cia det
er vai;skeligt at modeilere tidsgevinsterne ved
lileget
lokale forbedringer. Tidsevinsterne i projektet
er udelukkende sparede forsinkelser som følge af mindre trængsel.
i
Den samfundsøkonomiske fon’entniug
af
forslag
C’
er
vurderet
til at ligge i ùrtervallet 3.5 5 pct. I
kombination med en klapbro over Ribe
Å
vurderes
det samlede projekt
at
have
en
samfiindsokono
;msk
fonenmm
i
mtervallet 2-3 pct
-