Fra:
Sendt:
28. april 2022 17:52
Emne:
kørekort sager søvn apnø Nu er jeg uden indtægt siden 07.0.2022 alt afleveret Borgerservice
07.12.2021
Nu vil vi prøve at råbe jer op på Borgen, vi der berørt af jer politikernes beslutninger om at lægge
politiet arbejde ind under færdselsstyrelsen, mange er blevet ramt på pengepungen og det gør meget
ondt da vores løn er i den lave del af samfundet.
Jeg har fulgt med i sidste samråd med ministeren på områder vedhæfter et link til dette her:
https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/tru/samspm/i/index.htm
Men det var for mig en stor skuffelse at høre dette samvær ! Der er nok så langt fra hvordan man
tænker i et privat firma der skal flytte og skifte medarbejder - til hvordan man på Christians borg
tænker om udførelsen politisk beslutninger.
Personligt syntes jeg det skader demokratiet og skaber politikerlede når de ikke står til ansvar for
deres egne studehandler der ofte mangler hoved og hale. I dette tilfælde her forstår jeg ikke at man
ikke kunne lave sådan en overflytning langsomt så man fra starten af hurtigt kom af med
sagspuklen, men bare
et mål for afviklingen af sagspuklen inden for de næste 2 år vil jo ramme
rigtigt mange borger ( almindelig mennesker ja måske de laveste i samfundet men de er jo også
fredløse ).
Er det overhoved gået op for andre politikerne der ikke sidder i transport udvalget at almindelige
danske lastbil og buschauffører bliver ramt af denne langsomme sagsbehandling, Ingen gyldig
kørekort ingen kørsel i udlandet du mister dit arbejde og dermed indtægt. Jeg selv har ingen
indtægt haft siden 07.03.2022 og alle papirerne var afleveret 7 december 2021 på borgerservice.
Foreningen for folk med søvnapnø har også taget fat på problemet med færdselsstyrelsen i en
skriftlig henvendelse til færselsstyrelsen efter sidste samråd, men har fået at vide de kan få svar
på¨deres henvendelse om 8-12 uger.
Utroligt at færselsstyrelsen kan tillade sig at svare sådan. Når man i samrådet med ministeren siger
man vil oplyse om sagsbehandlingstider. Dette er hvis ikke i orden i henhold til lov god forvaltning
skik og en uforskammet frækhed at svare sådan næsten modsat hvad der i samrådet var fortalt fra
transportministeren.
Hele foreningens e mail er vedhæftet længere nede.
Hvad jeg også finder så frustrerende er at man ikke kan få bare et skøn over rest
sagsbehandlingstiden når man ringer ind til færdselsstyrelsen ikke noget præcis men et skøn eks.
1 mdr. 1-2 mdr. 2-3 mdr. 3-4 mdr. så ville man måske kunne søge andet vikar arbejde eller
tage på kursus eller lign. men ved man intet kan man kun hver dag se en lukket dør for sig og
hvor regninger kommer ind af brevsprækken og man har stadig ingen indtægt.
Du må gerne dele alle disse oplysninger med transport udvalget og andre relevante personer,
partier.
Hvor kan jeg få tabt indtægt godtgjort ?
hvilken myndighed skal jeg henvende mig til ?
Med venlig hilsen Esben Christensen
Grønnevej 2 1sal tv 6230
Rødekro