Social- og Ældreudvalget
Social- og Ældreminister
Randers 6/2 2022
Indledning
Vi har i skriv af 20/8 2020, offentliggjort på Folketingets hjemmeside den 2/9 2020, jf.
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/SOU/bilag/358/2238785.pdf
anmodet om at opdele den
undersøgende, den indstillende og den dømmende myndighed, samt tilsynet med anbragte børn i 4
forskellige uafhængige myndigheder for at sikre retssikkerhed på anbringelsesområdet for familier
og børn mod kommunernes overgreb inciteret af de økonomiske strukturer med
Budgetloven/Velfærdsloven og Udligningsloven. Vi har især lagt vægt på, at den dømmende
myndighed ikke skal have ansvar for den økonomi, som familien ellers skal forestille at kunne
modtage forebyggende eller handicapindsats fra, som det er i dag med de to kommunalpolitikere i
Børn og Ungeudvalg. Nedenfor vil vi gennemgå endnu et eksempel på den korruption der finder
sted i anbringelsessager.
Eksempel med korruption
I forbindelse med indstilling til overvåget samvær af undertegnede og børn på samvær til Børn og
Ungeudvalget i Københavns Kommune, så fremsender undertegnede som sædvane en partshøring
med tilhørende bilag, da socialforvaltningen som sædvane har undladt til at belyse sagen objektivt.
Se fortrolige bilag 1 med screenshot af, at undertegnede har fremsendt partshøring af 30/1 2022
med tilhørende 6 mails med 20 bilag og bilagsliste den 31/1 2022 fra borger.dk, som medfølger til
denne henvendelse. I modtagerfeltet står ”Københavns Kommune”, men alle 7 mails er sendt
direkte til kontaktlinket til Børn og Ungeudvalget på denne side nederst, med hyperlinket ”Skriv
sikkert til os”:
https://www.kk.dk/politik/lokaludvalg-raad-og-naevn/andre-udvalg/boern-og-unge-
udvalget
Undertegnede sender direkte til Børn og Ungeudvalget, da socialforvaltningen ikke
videresender sagsakter til Børn og Ungeudvalget. Børn og Ungeudvalget sender til
socialforvaltningen efterfølgende og det fungerer.
Denne gang var anderledes. Undertegnede sendte 7 mails direkte til Børn og Ungeudvalget den 31/1
2022 om morgenen. Klokken 12:51 den 31/1 2022 modtager undertegnede en mail om, at de 6
mails med bilag, som udgør beviser for Københavns Kommunes forsætlige skadepåførsel af
undertegnedes små børn med handicaps, ikke bliver videregivet til Børn og Ungeudvalget, som
undertegnede holder ansvarlig herfor, jf. Styrelseslovens § 2, stk. 1 og Retssikkerhedslovens § 16.
Socialrådgiveren og teamlederen fra socialforvaltningen har en egen interesse i at dække over dette,
da det er denne person der for 3 år siden har indstillet til den ulovlige tvangsfjernelse af
undertegnedes børn, hvorfor medarbejderen forsøger at tilbageholde beviserne, som er bilag 1-20,
jf. Fortrolige Bilag 2. Hvordan kan denne socialrådgiver have adgang til at tilbageholde sagsakter
sendt direkte til Børn og Ungeudvalget?
Når socialforvaltningen tilbageholder oplysninger om sagen, til at belyse sagen fra borgerens
synspunkt, så er der absolut ikke tale om objektiv oplysning af sagen, som forvaltningen har pligt
til. Dette skal foreligge, jf. Forretningsordenen for Børn og Ungeudvalg § 6, stk. 1, hvilket
dommeren kun at sikre sig, hvis undersøgen ikke fremlægger de sagsakter borgeren har indsendt.
Nu er det de færreste borgere med undertegnedes indsigt i regler på området, som derved ikke kan