Skatteudvalget 2021-22
SAU Alm.del Bilag 288
Offentligt
2619267_0001.png
Åben høring om fremtiden
for almennyttig lotteri- og
bankovirksomhed
Skatteudvalget
7.
september 2022, Landstingssalen på Christiansborg
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0002.png
Thomas Winefeld
Formand for Bankoforeningerne i Danmark
Åben høring om fremtiden for almennyttig lotteri- og bankovirksomhed
Skatteudvalget
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0003.png
Foreningsbanko handler om mennesker
Mennesker fra alle samfundslag mødes
hver dag i de danske bankoforeninger.
Det har en kæmpe social betydning for
rigtig mange mennesker.
Der er brug for klare regler på området,
men det skal ske i respekt for
foreningslivet.
Banko skal ikke gøres kommercielt, men
bevares som en vigtig foreningsaktivitet,
hvor overskuddet gives til godgørende
formål.
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0004.png
Formålet med foreningsbanko er både at
støtte godgørende formål og være forening
Foreningerne drives hovedsageligt af
frivillige og overskuddet bortloddes
til almennyttige og godgørende
formål. Det er fx lokale
idrætsklubber og børneafdelinger på
hospitaler, der nyder godt af det
overskud, som foreningerne har.
Foreningernes formål er derfor både
at støtte godgørende formål og være
socialt åndehul for mange
mennesker.
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0005.png
De foreslåede modeller tager ikke højde
for foreningslivet og medlemmerne
Den almennyttige kategori er i dag for
indsamlingslotterierne fx
patientforeninger, der har mange andre
indtægter end lotteri.
Danskerne køber lodder med støtte som
formål og organisationerne kan bortlodde
35 pct. af omsætningen af lotterisalget.
Det kan bankoforeninger ikke og vi kan
ikke bortlodde 35 pct. af
spilomsætningen, for bankoomsætningen
er vores eneste omsætning. Med en
tilbagebetaling på 75-80 pct. siger det sig
selv, at 35 pct. af salget ikke kan
bortloddes.
Den liberaliserede kategori er den, som
de kommercielle spilleautomater har i
dag. Formålet er at drive virksomhed og
derfor betales 41-71 pct. i spilafgift til
staten.
Formålet med spillet er underholdning og
gevinst.
Profit er ikke formålet for
bankoforeninger, der primært drives af
frivillige og overskuddet gives til gode
formål. Derfor kan vi ikke proppes ned i
denne kategori.
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0006.png
Foreslåede modeller vil tage livet af dansk
foreningsbanko
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0007.png
Der er brug for en model, der tager højde
for foreningerne
De foreslåede modeller vil lukke
mange bankoforeninger,
forsamlingshuse og dermed tage
penge fra idrætsklubber m.v.
Den danske tradition og kulturarv skal
bevares. Derfor skal en ny regulering
tage højde for foreningerne og
medlemmerne.
Vi ønsker ikke at betale afgift, da vi
mener, at overskuddet skal gå til
godgørende formål. Hvis man politisk
vil pålægge os yderligere afgifter, så
skal det være på et niveau, der ikke
kvæler foreningerne.
41 pct. af BSIen er urealistisk og vil
medføre, at utallige foreninger må
dreje nøglen om.
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0008.png
Hvad vil politikerne med bankospil?
Skal det lukkes, gøres kommercielt eller bevares i foreninger?
En almennyttig model, hvor 35 pct. af
omsætningen skal bortloddes?
Foreningerne vil nedlægges og store
organisationer, der lever af andet end
bankospil, vil (måske) overtage. Ulovligt spil
vil opstå.
En liberalisering, hvor der skal betales 41
pct. af BSIen i afgift?
Kommercielle aktører vil overtage og
kun ganske få foreninger vil være tilbage om
5 år. En afgift på 41 pct. vil umuliggøre
bortlodning til godgørende formål.
En tredje forenings-model, hvor bankospil
er tilladt i foreninger, hvor formålet er
almennyttigt og hvor overskuddet
bortloddes til godgørende formål eller der
betales en mindre afgift til staten (max 28.
pct)
Medlemmerne kan stadigvæk gå til
bankospil, hvor der ikke konkurreres med
kæmpe-præmier og skabes ludomani.
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0009.png
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0010.png
Bo Petersen
Formand for Nr. Broby Støtteforening
Åben høring om fremtiden for almennyttig lotteri- og bankovirksomhed
Skatteudvalget
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0011.png
Kurt Stoustrup
Formand for Skibbild-Nøvling Forsamlingshus
Åben høring om fremtiden for almennyttig lotteri- og bankovirksomhed
Skatteudvalget
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0012.png
Jimmy Rettrup Henriksen
Bankoopråber i Banko i Allesøhallen
Åben høring om fremtiden for almennyttig lotteri- og bankovirksomhed
Skatteudvalget
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0013.png
Banko i Allesøhallen
Høring om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
7. september 2022
Allesø Gymnastik Forening - v/Jimmy Rettrup Henriksen (bankoopråber)
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0014.png
aggrund og udfordringer med de gældende
regler
lles
mnastik orening lev stiftet den . novem er
Den f rste g mnastikud velse fandt sted den . decem er
hvor karle m dte til
g mnastik for f rste gang i lles
mnastikforening – det er næsten
år siden
Vi holder i dag anko hver s ndag fra septem er til maj for vores medlemmer og har gjort det
siden f r
hvor denne ankoplade lev lavet af mine forældre jeg var år
Vi spiller om små præmier og vores medlemmer ruger ca.
kr. på en aften
Vi er derfor ingen trussel mod de store almenn ttige foreninger eller statsejede lotterier
Vi har igennem årene via ankoarrangementerne samlet mange penge ind som er gået til
foreningen – l.a. til n t gulv i hallen som faktisk er hånd old aner ved siden af hinanden
Det sociale samvær er afg rende for vores medlemmer det er derfor de kommer
oreningen er også et samlingspunkt for alle de frivillige der nsker at engagere sig lokalt og
som på den måde idrager åde til det sociale og til indsamlingen
De nuværende regler er forældede uklare og urealistiske – mange foreninger liver
politianmeldt og pillem ndigheden trækker foreningerne i retten.
Det er uhold art
lles
mnastik orening v imm
ettrup enriksen
ankooprå er
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0015.png
Hvilke udfordringer var der med den tidligere
indgåede politiske aftale?
Den tidligere indgåede politiske aftale tager ikke højde for de lukkede almennyttige foreninger og lider af
følgende mangler:
det var et krav, at hele overskuddet, dog minimum 35 % af salgssummen, skulle udloddes
dette er ikke muligt, når vi skal betale vores udgifter og tilbagebetalingsprocenten typisk er ca. 80 %
nogen gange endda over 90%
der var ikke fokus på foreningernes store sociale betydning for rigtig mange mennesker
Foreningen har en vigtig social rolle for rigtig mange beboere i Allesø og Næsbyhovedbroby sogne og har en
vigtig samfundsmæssig rolle, hvor der indsamles penge til gymnastikforeningen til glæde for beboerne i
lokalsamfundet
Foreningen ønsker derfor at kunne fortsætte dens aktiviteter for medlemmerne, herunder afholdelse af
bankoarrangementer
Hvis den tidligere aftale ikke var blevet trukket tilbage havde Allesø Gymnastikforening allerede på det
tidspunkt stoppet med banko til stor skade for gymnastikforeningens fremtid og sammenhængskraften i
lokalområdet
Allesø Gymnastik Forening - v/Jimmy Rettrup Henriksen (bankoopråber)
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0016.png
Hvilke regler bør fremadrettet gælde for de
almennyttige foreninger?
Der skal i en fremtidig model tages højde for de lukkede almennyttige foreninger og de vilkår der gælder
her
Vi udlodder i dag allerede hele vores overskud, men overskuddet er
ikke
35 % af salgssummen
Den liberaliserede model med en afgift på 41 % af BSI er urealistisk og passer ikke til vores formål, hvor vi
ønsker at donere penge til velgørende formål
Udlodningskravet skal derfor nedsættes og tage højde for foreningens økonomi, foreningens forpligtelser
og den tilbagebetalingsprocent, der er i foreningerne
Allesø Gymnastik Forening - v/Jimmy Rettrup Henriksen (bankoopråber)
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0017.png
Katrine Lester
Direktør i Danske Seniorer
Åben høring om fremtiden for almennyttig lotteri- og bankovirksomhed
Skatteudvalget
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0018.png
Bankohøring
Skatteudvalget
7. September 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0019.png
Danske Seniorer
andsorganisation for mere end
.
medlemmer
medlemsforeninger.
medar ejdere
r ejder for edre vilkår for seniorforeninger og for seniorer
”Vi hjælper hinanden” – gger på frivillighed og mener at
seniorer selv kan idrage
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0020.png
Seniorforeninger
olkeopl sende sociale – laver mange forskellige aktiviteter for
seniorer
rivilligt ledet – ældre hjælper ældre
eget lidt digital og meget kontant
get cvr nr eget regnska etc.
inansieres t pisk af kontingenter
el.
samt overskud på
aktiviteter f anko
De er allerede nu ved at live kvalt i ureaukrati
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0021.png
Banko i seniorforeninger
an spiller for h ggens sk ld. anko er social aktivitet
anko er for alle
åde stærke og svage seniorer
ille omsætning pr. gang – men mange foreninger spiller ofte f hver anden uge
ille overskud – formålet er ikke fundraising
kke online
anko
almenn ttigt.
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0022.png
I dag:
oreningerne arrangerer anko med henvisning til ekendtg relsens
for medlemmer
ave præmier
… De små overskud går til udflugter etc. i foreningen
pisk ingen eller meget lave omkostninger udover præmier
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0023.png
Farer ved nye forslag:
el sgrænser for årlig omsætning alt alt alt for lave
icens registrering – de giver op på forhånd
ils n f pensionistklu er
kstra ankkonto D rt
vlet
nd eretning – hvordan em D lem det
af salgssummen – så meget tjener de slet ikke
egnska skrav il en pensionistforening
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0024.png
Bevar § 8!
eniorforeninger l fter i al stilfærdighed et kæmpe socialt ar ejde
ureaukrati slår dem ihjel
oreningslivet er i forvejen udfordret af anker
snart også stigende inflation udhulet k ekraft
D
corona – og
vad er det egentligt for et pro lem vil l se
vordan skal seniorforeninger kunne leve op til jeres krav
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0025.png
I har lovet at passe på
foreningslivet!
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0026.png
Tak for ordet
www.danske-seniorer.dk
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0027.png
Kenneth Kamp Butzbach
Generalsekretær i ISOBRO
Åben høring om fremtiden for almennyttig lotteri- og bankovirksomhed
Skatteudvalget
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0028.png
ISOBRO
Indsamlingsorganisationernes brancheorganisation
Høring om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
September 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0029.png
Ændringen af
miljøbeskyttelses-loven
Almennyttige spil har
er god!
nu handler
DE
det
stor betydning FOR
om bekendtgørelser
FRIVILLIGE ORGANISATIONER
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0030.png
Almennyttige spil har stor betydning
Midler til de forskellige formål
Nye målgrupper
Adgang til målgrupper, der måske ikke har støttet tidligere
Et sted mellem 70 og 100 mio.
i 2020
kr.
Engement af frivillige og socialt sammenhold
F.eks.
spejder, lillebrorlodder og banko
30
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0031.png
VI var OVERORDNET RIGTIG
GLADE FOR Modernisering I
Aftalen om nye rammer
for spilmarkedet
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0032.png
Hvilke udfordringer er der i dag
Krav om fysiske lodder
Ikke muligt for fonde
Fonde udgøre 25% af ISOBROs medlemmer (komite)
Forældet og dyrt med øget priser på porto
Der kan som udgangspunkt kun søges om ét lotteri ad gangen
Administrativ udfordring
Afgifter fra det almennytte formål
En fjernelse vil øge overskuddet til formålene
32
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0033.png
MEN, afskaffelsen af
undtagelsen for lukkede
foreninger er en
udfordring for banko
som en vigtig del af det
sociale arbejde
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0034.png
Udfordringer med de foreslåede regler
Afskaffelse af undtagelse af bekendtgørelsens §8 omkring lukkede
foreninger
§8 stk.
2 - 1) Foreningens
eller organisationens formål
En stor udfordring for foreninger, hvor banko er en del af det sociale arbejde
må ikke udelukkende eller
med f.eks.
bekæmpelse af ensomhed.
fortrinsvis være at afholde
Foreninger med banko, der støtter målgrupper der ikke er med i selve bankospillet,
almennyttige lotterier.
kan godt bruge de foreslåede regler med f.eks.
uddeling af 35% salgssummen.
Kan man genindføre undtagelsen i bekendtgørelsens §8 omkring lukkede
foreninger?
Eventuelt med en trappe af krav om regnskab og kontrol i forhold til størrelse?
34
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0035.png
Isobro og medlemmerne
står til din rådighed
Kenneth Kamp Butzbach, ISOBRO
29 69 91 20 // [email protected]
35
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0036.png
Klavs Lunding-Sørensen
Åben høring om fremtiden for almennyttig lotteri- og bankovirksomhed
Skatteudvalget
Chef for Privatmarkedet i Kræftens Bekæmpelse
Folketinget
7. september 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0037.png
Høring om fremtiden for almennyttige lotteri- og
bankovirksomhed
September 2022
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0038.png
Vores vision er et liv uden kræft
Almene lotterier giver vigtige indtægter, som er med til
at sikre at:
- færre skal have kræft
- flere skal overleve kræft
- flere skal have et bedre liv med (og efter) kræft
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0039.png
DET GÅR PENGENE TIL
62%
FORSKNING
3%
ADMINISTRATION
23%
PATIENT OG PÅRØRENDE
STØTTE
12%
OPLYSNING
FORSKNING
Vores forskning rangeres i
den absolutte verdenselite
414 mio.
kr.
i 2021
ADMINISTRATION
Kun 3 % går til
administration
PATIENT OG PÅRØRENDE STØTTE
OPLYSNING
Gratis rådgivning og støtte til
100.000 kræftpatienter og deres
pårørende samt fagpersonale.
Fire ud af ti kræfttilfælde
kan forebygges
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0040.png
Anvendelse af bekendtgørelsen i Kræftens Bekæmpelse
10 årlige lotterier
Kræftens Bekæmpelse
Knæk Cancer uge og TV
show
Via Støttekomité
Støt Brysterne og radio
Nova
Via Støttekomité
Bamselotteriet
Via Støttekomité
Derudover er der ca.
100-150 årlige anmeldelser fra lokalforeningerne (max omsætning på 20.000 kr.)
Lokale aktiviteter ifm.
Lyserød lørdag
Lokale aktiviteter ifm.
Brysterne
Støt
Lokale aktiviteter ifm.
Stafet for livet
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0041.png
Hvordan mener vi reglerne skal indrettes
KB var tilfreds med og bakkede op om moderniseringen i Aftalen om nye rammer for
spilmarkedet.
Især på grund af:
Lettelse af administrative opgaver (ansøgning, afgiftsbetaling og regnskab)
Fjernelse af gevinstafgiften (øger indtægterne og fjerner administrative opgaver)
Fjerne krav om fremsendelse af trykte lodder (fjerner et stort spild af papir, porto og
frustration hos spillerne samt fjerner en unødig omkostning)
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0042.png
Hvordan mener vi reglerne skal indrettes
Mulige forbedringer af de foreslåede regler:
Begrænsningen på 10 årlige lotterier ønskes fjernet
(det er heller ikke medtaget i den gældende lovgivning og det vil give
mulighed for at optimere årlige antal lotterier)
Omsætningsloft på 100 mio.
ønskes pristalsregulereret
kr.
(så markedsværdien kan fastholdes, hvilket vil langtidssikre aftalen)
Definitionen af ”2 TV-landsindsamlinger” kan overvejes justeret
(da udviklingen i tv og radio-markedet undergår en markant udvikling, fx fra flow til
streaming + mange andre digitale, platforme der kommer i spil)
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0043.png
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 288: Præsentationer anvendt under Skatteudvalgets høring den 7. september 2022 om fremtiden for almennyttige lotteri- og bankovirksomhed
2619267_0044.png
Åben høring om fremtiden
for almennyttig lotteri- og
bankovirksomhed
Skatteudvalget
7.
september 2022, Landstingssalen på Christiansborg
Folketinget
7. september 2022