Tilskrevet parterne som anført i sagsnotatet ved anvendelse af denne tekst.
Udonthani, den 03.02.2022
SKAT anses dokumenteret, at tilsidesætte og misbruge skattelovgivningerne i forbindelse med danske borgeres skatteforhold og
registreringer udenlands!
For blot få måneder siden havde jeg ikke kendskab til retten om overførsel af hustruens uudnyttede danske personfradrag til mig.
Situationen fik jeg kendskab til gennem anvendelsen af Facebook.
Mit efterfølgende anlagte krav om overflytning af hustruens uudnyttede danske personfradrag, blev fra SKATs side rejst med
modkrav om fremskaffelse af hustruens skatteforhold i relation til hjemlandet - Thailand.
Jeg begyndte af gennemgå skattelovene, og fandt ud af, at SKAT på flere områder behandlede udenlandske borgere forskelligt og
anderledes end jeg opfattede dewn klare hensigt i skattelovene.
Det førte til en del skrivelser parterne imellem uden, at SKAT ville gå i dialog om ulighederne jeg frembragte, og hvor de stadig uden
juridisk belæg ser ud til, at fastholde kravet om dokumentation af hustruens indkomstforhold fra hjemlandet.
Lovene er entydige i deres fremsættelse med varetagelse af borgernes rettighedere og pligter, hvilke SKAT
ensidet og uopfordret
,
er sat til at administrere og gennemføre.
SKAT vurderes på flere områder, at have tilsidesat sine pligter gennem uagtsomhed eller misbrug af sine beføjelser, hvilket direkte
fremgår af sagsnotatet som velagt. Dette har bl.a. ført til krav fremsat uden juridisk belæg, med deraf følgede trusler, hvilket er
særdeles kritisabelt, og samtidig indikere en vis uvidenhed hos sagsbehandlerne. Dette har tilmed ført til unødig forhaling af mine
rettigfhedeer med bl.a overførsel af hustruens uudnyttede danske personfradrag til mig.
I henhold til Kildeskatteloven, er det alene hustruens danske indtægtsforhold der skal lægges til grund for overførslen af hendes
uudnyttede danske personfradrag til mig, hvorfor jeg har tilbagevis kravet som værende juridisk uden belæg, da overflytningen alene
har belæg i hustruens danske indkomstforhold. Hjemlandets indkomforhold er sagen uvedkommende.
Mange borgere har blindt, men forkert lagt alle afgørelser i SKATs hænder, hvilket har grund i flere forhold. Sagsnotatet beskriver
indledningsvis situationen, og påpeger ligeværdigheden mellem parterne, hvilke anses for groft brudt.
Min sagsfremstilling er sat i system, alene ud fra lovenes ordlyd og hensigter
–
uden omskrivninger.
Mit krav om efterregulering af årsopgørelserne bagud for alle 13 år vi har været gift, er fremsat ud fra at SKAT, som loven direkte
siger det, ikke - uopfordret - fra start har udarbejdet relevant forskudsopgørelse for hustruen, hvilket også entydigt fremgår af
loven.
Endvidere at SKAT modstridende EF- ordningen har givet udeboene danskere udenfor EU/EØS retten til, at tilslutte sig
Grænsegængerordningen
Jeg opfatter overordnet set sagen som værende særdeles grotesk. Det kan ikke være i landets og dermed i borgernes tarv, at SKAT
så groft som jeg - opfatter og dokumenterer det - kan tilsidesætte og misbruge lovene.
Også er flere fastboende danskere i Thailand tilsluttet Grænsegængerordningen, hvilket ses direkte lovstridigt. Jeg blev også
opfordret, at tilslutte mig denne ordning.
Vehæftede sagsdokument beskriver i enkeltheder alle relevante forhold, uden omskrivninger af lovenes bestemmelser. Uddrag fra
disse er direkte optaget og kommenteret uden, at SKAT på noget tidspunkt har villet gå i dialog om enkelthederne.
Kompetente personer bør træde til for at afklare de uligheder sagen belyser. Befolkningens bevågenhed synes endvidere med fordel
at kunne inddrages.
Udover tilskrivning af personer, som det fremgår af sagsdokumentet, er SKAT tilskrevet med herværende.
Sagsdokumenter er vedlagt .
Med venlig hilsen
Jørgen Weihrauch