Center for Økonomi og Ejendomme
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Til: Sara Thormar
20-09-2021
Sagsnummer I F2
Afgørelse på anmodning om aktindsigt vedr. omkostninger til jobcen-
tre mm.
Kære Sara.
Tak for din henvendelse af 15.september 2021 til Beskæftigelses- og In-
tegrationsforvaltningen, hvor du har anmodet om aktindsigt i omkost-
ninger til jobcentre mm., og dit efterfølgende svar på afklarende
spørgsmål af 21.september.
Ordlyd af anmodningen og efterfølgende afklaring:
SAND – De hjemløses landsorganisation anmoder om aktindsigt i føl-
gende:
Dokumentnummer i F2
375663
Sagsnummer i eDoc
Generelt hvor meget det koster at holde jobcenteret åbent og
gerne udspecificeret inden for de forskellige centre (jobcenter,
ydelsescenter mv.), herunder hvilken ydelse de modtager (kon-
tanthjælp, integrationsydelse, flexjob, førtidspension)
Efterfølgende præcisering:
Ad 1) Det skal være tallene for 2020 tænker jeg, da vi gerne vil
have for et helt år. Og ja det er den årlige udgift.
Ad 2) det er antallet af borgere der modtager de nævnte ydel-
ser.
Hvor mange er kommet i arbejde fra 2017-2020 og ikke vendt
tilbage til jobcenteret?
Hvor mange hjemløse er tilknyttet jobcenteret? Gerne udspeci-
ficeret på de forskellige afdelinger som ovenfor (kontant-
hjælpsmodtagere, flexjob, integrationsydelse, førtidspension)
Derudover ønskes en præcision af hvad I definere som hjemløsegrup-
pen (skal de være uden adresse?, er de i gruppen hvis de bor på her-
berg? Eller kigger man kun på bopælen, når man laver en vurdering af
om en borger er hjemløs iht. Servicelovens § 110.
Afgørelse
Du er ikke part i sagen, og anmodningen behandles derfor efter lov om
offentlighed i forvaltningen.
Der gives aktindsigt jf. offentlighedsloven § 11.
Center for Økonomi og Ejendomme
Bernstorffsgade 17
1577 København V