L 168 Forslag til lov om ændring af lov om anlæg og drift af en fast forbindelse over Femern Bælt med tilhørende landanlæg i Danmark.

(Ændring af finansieringsstruktur som følge af Europa-Kommissionens statsstøtteafgørelse af 20. marts 2020).

Af: Transportminister Benny Engelbrecht (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2020-21
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 5

Vil ministeren oplyse, om EU-Kommissionen eksplicit har godkendt den nye finansieringsmodel for Femern Bælt-projektet, hvor man planlægger et såkaldt parallelt gældsafviklingsforløb for Femern Bælt-tunnelen og de danske landanlæg? Eller er det udelukkende en vurderingssag, at denne nye model ikke udgør statsstøtte?
Dato: 17-03-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 29-03-2021
Modtaget: 29-03-2021
Omdelt: 29-03-2021

L 168 - svar på spm. 5 om EU-Kommissionen eksplicit har godkendt den nye finansieringsmodel for Femern Bælt-projektet, hvor man planlægger et såkaldt parallelt gældsafviklingsforløb for Femern Bælt-tunnelen og de danske landanlæg, fra transportministeren

Svar på TRU L 168 spm. 5 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 17-03-2021
Modtaget: 17-03-2021
Omdelt: 17-03-2021

Spm. om EU-Kommissionen eksplicit har godkendt den nye finansieringsmodel for Femern Bælt-projektet, hvor man planlægger et såkaldt parallelt gældsafviklingsforløb for Femern Bælt-tunnelen og de danske landanlæg, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version