Fra:
Sendt:
10. maj 2021 15:47
Emne:
Henvendelse til Erhvervsudvalget ang. B262
KPMG har foretaget en deskriptiv kortlægning af det danske reklamemarked med fokus på online reklame
for Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen. Analysen viser, at de amerikanske tech-giganter, Google og
Facebook, sidder tungt på markedet for online markedsføring. Denne dominans vil efter alt at dømme
forstærkes, såfremt de trykte reklamer svækkes som markedsføringskanal, som følge af en Ja Tak-ordning.
Med venlig hilsen
Matthias Lumby Vesterdal
Politisk konsulent
M. +4541870870
T. +4533746761
Dansk Erhverv er erhvervsorganisation og arbejdsgiverforening for et af verdens mest handlekraftige erhvervsliv.
Vi handler på vegne af 18.000 medlemsvirksomheder og 100 brancheforeninger. Vi arbejder for, at Danmark bliver
verdens bedste land at drive virksomhed i. For kun på den måde kan vi fremtidssikre velstanden og velfærden i Danmark.
DANSK ERHVERV
Børsen
DK-1217 København K
CVR nr. 43232010
T. +45 3374 6000
www.danskerhverv.dk
Læs vores persondatapolitik online